Avatar billede madsmm Nybegynder
12. oktober 2005 - 11:30 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Tilpas editoren

Hejsa,

Der er 2 ting jeg godt kunne tænke mig i dreamweaver editoren:

1. når jeg har et stykke kode som f.eks.:

for ($i=0;$i<count($enMasse);$i++) {
  Her sker en masse fint
}

og jeg har placeret cursoren på den 1. "{" så vil jeg gerne have at nummer 2 "}", altså den der lukker, bliver highlighted!

Er dette muligt?

2. Endvidere kunne jeg jeg godt tænke mig at den aktive linie i editoren bliver highlighted.

Som den skarpsindige sikkert vil sige: Begge ting er standard i UltraEdit, så brug det! Men nej det kan jeg ikke! Så jeg vil meget gerne have disse ting ind i min Dreamweaver!

På forhånd tak!
Avatar billede webt Nybegynder
12. oktober 2005 - 11:43 #1
Jeg tror ikke du har de muligheder i dreamweaver, jeg ved at i dreamweaver 8 kan du trykke på en knap i siden i editoren (balance braces) så markerer den det stykke som ligger inden for de { } men ellers ikke, jeg synes dog at kunne huske at man engang kunne sætte den til at markere den linie man stod i, men den mulighed er forsvundet fra menuen (eller også husker jeg forkert og så har den aldrig været der)

Jeg vil da lige gøre lidt reklame for en gratis editor som gør nettop det du siger,
PHP Designer, den markerer automatisk liniene når du står i dem og hvis du markerer en { vil den automatisk markerer den afsluttende } programmet kan hentes herfra: http://www.mpsoftware.dk/ den giver dig desuden mulighed for at ha'  fx. php manualen åben inde i programmet og slå funktioner op ved et tryk på F1, smart nok

Mvh
Martin
Avatar billede madsmm Nybegynder
12. oktober 2005 - 11:48 #2
Kan desværre ikke skifte, da vi benytter de versionsstyrings værktøjer der er i dreamweaver!
Avatar billede webt Nybegynder
12. oktober 2005 - 12:01 #3
Nej så er det jo problematisk, jeg tjekkede lige lidt hist og her, og det ser ikke ud som om nogen af tingene er muligt men som sagt så kan "balance braces" lidt ala det du gerne vil med nr1,

Men det kan være der er nogle andre der kender nogle dreamweaver tricks :) vi kan jo bare håbe

Men ellers fortsat god dag
Martin
Avatar billede madsmm Nybegynder
08. november 2005 - 10:13 #4
:(