Avatar billede khla Praktikant
11. oktober 2005 - 22:38 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Hjælp til hardwarefejl ved opstart af Windows XP

Min møgcomputer genstarter hver gang ved XP opstart. Jeg kan fint boote og forsøge at installere Win Xp - dette går fint indtil første start af selve Windows.

Jeg har forsøgt med 2 harddiske, forskellig RAM, Flashet BIOS'en.

Hvad kan fejlen ellers skyldtes - nogen ideer?
Avatar billede halvamatoer Nybegynder
11. oktober 2005 - 22:49 #1
Har du en fejlkode? Den der kommer hvis du har den blå skærm fremme.

Prøv følgende:

Fjern alt udnødvendig hardware (lydkort, osv, osv.) før du installere. Sørg for at bios er fuldt opdateret til nyeste model (Jeg læser det som om at det har du gjort).
Hvis din XP er med indbygget SP2 så forsøg med en cd uden - modsat -> byg en slipstream cd med SP2 -> så den er indbygget. (Se øvrig link på eksperten, om hvordan man laver sådan en).

Hvis det ikke virker - så idet den starter op første gang så holder du f8 inde og markerer deaktivere automatisk genstart - så kommer den med en fejl kode - som du skriver her.

Du kan derefter også prøve med f8 og start i fejlsikker for at se om den kommer op der.
Avatar billede khla Praktikant
16. oktober 2005 - 11:31 #2
Jeg har fundet ud af at det er en hardwarefejl på mit bundkort - nogle kondensatorer der er stået af. Det er en generel fejl for mit bundkort som IBM er bekendt med. Så nu afventer jeg hvad IBM vil gøre ved sagen.

Ellers mange tak for hjælpen
Avatar billede khla Praktikant
16. oktober 2005 - 11:31 #3
Jeg lukker spørgsmålet