Avatar billede nillinx Nybegynder
11. oktober 2005 - 17:19 Der er 12 kommentarer og
1 løsning

PalmOS Installation

Hejsa.

Hvordan får jeg min palm til at virke?

Har installeret noget Palm desktop, men kan ikke finde ud af at bruge den/det. Fik desværre ingen manual med.
Avatar billede cob Nybegynder
11. oktober 2005 - 18:53 #1
under support på palm.com kan du formentlig hente manual
Avatar billede ole_madsen Ekspert
11. oktober 2005 - 21:28 #2
Din palm har forhåbentlig et OS installeret i forvejen.

Palm desktop er blot et kalender/kontakt person program, som er nemt at bruge og synkronisere din palm op imod.

Men du skal altså bare lade din palm op og tænde for den - så bør den virke...
Avatar billede nillinx Nybegynder
15. oktober 2005 - 14:34 #3
#Ole madsen:

Ja, jeg har nu prøvet at trykke på alle knapper, men der sker intet og den burde være ladet op da den har stået i oplader i 3 døgn nu.
Avatar billede ole_madsen Ekspert
15. oktober 2005 - 15:06 #4
Så skal du prøve en reset. Tryk enden af en clips op i det lille hul på bagsiden.
De fleste penne er også lavet sådan at du kan skille den ad og bruge en spids, der er skjult, i stedet for clipsen. Eller penne er så spids, at den kan nå ind i hullet.
Prøv det i første omgang.
Dernæst kan du prøve en master reset.  Her skal du holde powerknappen inde, mens du trykker i reset hullet. Fortsæt med at holde powerknapen nede, mens den starter op.
Hvis der slet ikke sker noget, er den altså død.
Avatar billede nillinx Nybegynder
15. oktober 2005 - 19:23 #5
#Ole madsen:

Jeps det virkede. Ved du evt. hvordan jeg kan se hvor meget plads der er på den osv.?
Avatar billede cob Nybegynder
15. oktober 2005 - 21:36 #6
du kan sikkert finde svar på det meste på www.pdanmark.dk
Avatar billede ole_madsen Ekspert
16. oktober 2005 - 00:04 #7
Plads ses i "Dropdown" menuen under info - valgt på skrivebordet.

Du har ikke skrevet hvilken model du har, og de nyere Tungsten har flere "skriveborde". Tryk på "huset" knappen indtil du har en masse ikoner. Tryk nu i øverste venstre hjørne - eller tryk på knappen/ikonet med en "dropdown" menu.

Nu skulle du gerne komme i en menu for oven. Her er et punkt der hedder info, og herunder ser du pladsforholdene.
Avatar billede nillinx Nybegynder
16. oktober 2005 - 00:10 #8
#Ole Madsen:

Tak, nu fandt jeg det. Kan det passe at modellen er Palm Vx?
Avatar billede ole_madsen Ekspert
16. oktober 2005 - 00:48 #9
Det kan det sagtens. 8MB ram så vidt jeg husker. Og Palm OS v. 3.5 eller 4 hvis den er opgraderet. Udemærket maskine, bortset fra manglende mulighed for udviddelse af hukommmelsen, og monochrome skærm.

Men som adressekartotek og kalender er den mindst lige så god som de nyeste modeller.
Avatar billede nillinx Nybegynder
16. oktober 2005 - 00:52 #10
#Ole Madsen:

Der står faktisk sjovt nok 7936 KB RAM, men programmerne fylder jo ingenting

Du skulle vel tilfældigvis ikke vide noget om programmering til Palm?
evt. link til færdige programmer eller programmerings guide.
Avatar billede ole_madsen Ekspert
16. oktober 2005 - 09:31 #11
Nej desværre, jeg lagde programmeringen på hylden for over 10 år siden.

Men du kan sikkert finde mere her: http://www.palmsource.com/developers/

Og generelt for Palm V´eren er der forum her: http://discussion.brighthand.com/palmhandhelds/forumdisplay.php?s=ba0ab61912edc1c625d0d4d8c84cd560&forumid=8
Avatar billede nillinx Nybegynder
19. oktober 2005 - 10:48 #12
#Ole Madsen:

Okay, læg lige et svar så får du point :)
Avatar billede ole_madsen Ekspert
19. oktober 2005 - 11:38 #13
Det kommer her.

Håber du får fornøjelse ud af den. De fleste sværger jo til PocketPC i dag....