Avatar billede brutus Nybegynder
11. oktober 2005 - 07:47 Der er 11 kommentarer

Mystisk shutdown

Problemet er at min pc (p4 ikke klokket) kan finde på at lukke ned helt uden varsel. Det kan ske efter 10 min, eller efter 6 timer. det underlige er at jeg kan starte den op igen med det samme, og at der er lys i tastaturet ? problemet er pludselig opstået efter pc'en er blevet flyttet. den er ikke særlig varm mb 22 cpu 30 grader og fejlen kan ikke provokeres frem, men opstår uanset om jeg laver noget på den eller ej :-(
Avatar billede peet49 Nybegynder
11. oktober 2005 - 08:16 #1
Det kan være en driver, der driller, se efter i windows om, der er en mappe, der hedder minidump, er der, så slet den, den kommer typisk, når systemet lukker ned p.gr.af en driverfejl eller lign.
Avatar billede brutus Nybegynder
11. oktober 2005 - 08:31 #2
den er der, men den er tom
Avatar billede peet49 Nybegynder
11. oktober 2005 - 08:33 #3
Jeg ville tage kortene og rammene ud og i et par gange, og prøve om ikke, det var det.
Avatar billede peet49 Nybegynder
11. oktober 2005 - 09:13 #4
Hvordan går det?
Avatar billede brutus Nybegynder
11. oktober 2005 - 09:29 #5
har prøvet, ingen forandring :-(
Det mærkelige er at den lukker pludselig, som om man hiver strømstikket, men der er stadig lys i numlock dioden
Avatar billede peet49 Nybegynder
11. oktober 2005 - 09:36 #6
Det kan skyldes en defekt ramblok, har du mere end en, kan du afprøve dem enkeltvis.
Avatar billede brutus Nybegynder
11. oktober 2005 - 09:44 #7
er desvæær afprøvet, samme resultat ligegyldigt hvilken af de to ramblokke der sidder i :-(
Avatar billede peet49 Nybegynder
11. oktober 2005 - 09:46 #8
Har du en anden PSU, så prøv med den.
Avatar billede peet49 Nybegynder
11. oktober 2005 - 09:47 #9
Du har prøvet systemgendannelsen, det kunne jo skyldes et og andet fra nettet, ellers har jeg ingen bud.
Avatar billede brutus Nybegynder
11. oktober 2005 - 09:57 #10
har prøvet med anden psu, det samme med systemgendannelse :-(
Det underlige er at det er opstået efter pc'en er blevet flyttet. før flytningen var den klippestabil i ca ½ år
Avatar billede peet49 Nybegynder
11. oktober 2005 - 21:04 #11
Du skal tjekke samtlige kabler og kort, der kan være nogen, der ikke har rigtig kontakt.