Avatar billede jens_bach Nybegynder
11. oktober 2005 - 00:00 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

XML som database (log):læs data - http://exp.dk/spm/654946

Hej ...

ang. http://exp.dk/spm/654946 - XML som database (log)

hvordan kan jeg løbe dataen i gemmen
og finde tidsforskelden (er svaret på http://www.eksperten.dk/spm/654944)
Avatar billede arne_v Ekspert
11. oktober 2005 - 00:03 #1
en mulig løsning var at loade hele xml filen ind i et XmlDocument, iterere
over tags af en bestemt type og så udregne differencen

skal jeg lave et eksempel udfra noget XML som jeg selv designer ?
Avatar billede roenving Novice
11. oktober 2005 - 00:33 #2
-- nu ligger der tre spørgsmål på rad, som tilsammen langt overstiger de maksimale 200 point, der må uddeles for et spørgsmål, er du igang med at forsøge at misbruge systemet ?-)

-- hvis min coadmin-vurdering siger dette, skal der rigtig gode grunde til at undgå deaktivering, men det kan da godt være, at jeg bare reagerer for hurtigt, men det er i hvert fald svært ikke at opfatte dette som et reference-spørgsmål, som er klart ulovligt !-)

-- jeg vil foreslå, at du undgår diskussioner og bare lukker dette !o]

mvh
/coadmin
Avatar billede jens_bach Nybegynder
11. oktober 2005 - 00:37 #3
jeg har lavet et spørsmål til hvordan man skive og et på hvordan man læser, men ja jeg kunne da godt samle det til et men er det ikke, på en måde snyd når det næsten ikke hinger sammen.

men lukket bliver det så. jeg kan jo lige så godt selv tage dem
Avatar billede arne_v Ekspert
11. oktober 2005 - 00:37 #4
dette spørgsmål er vist også helt forældet efter den drejning http://exp.dk/spm/654946
har taget
Avatar billede jens_bach Nybegynder
11. oktober 2005 - 00:38 #5
mht http://www.eksperten.dk/spm/654944 så prøvede jeg selv og finde ud af om jeg kunne
Avatar billede jens_bach Nybegynder
11. oktober 2005 - 00:39 #6
arne_v -> men jeg vil alivel gerne vide hvordan man kan gøre dette :)

jeg vendter bare til der er gået et par timer ;)
Avatar billede roenving Novice
11. oktober 2005 - 00:47 #7
-- hvis jeg skulle bruge begrænsede data i xml, ville jeg vende mig mod serializing, som i hvert fald programmeringsmæssigt er dejligt enkelt, hvis bare man opbygger sine objekter fuldt hensigtsmæssigt !-)

-- hvilket iøvrigt fuldstændig overflødiggør tænkemåden, at læse og at skrive er forskellige spørgsmål, da forskellen er rækkefølgen, man angiver objekter og deres metoder og parametre !o]

-- og som skrevet tidligere skal du passe på, ikke at forsøge at fremstå som en, der har til formål at forsøge at omgå systemet, for det slår vi ret hårdt ned på, jvf. reglerne, hvor der klart snakkes om f.eks. manglende efterkommelse af coadmins anvisninger ...

-- og hvis du bare venter et par timer med at stille samme spørgsmål, overtræder du jo klart reglernes ord om, at man ikke indenfor 7 dage må stille samme spørgsmål, men det må vi måske lade komme an på en prøve ?-)
Avatar billede jens_bach Nybegynder
11. oktober 2005 - 00:57 #8
hmm ;) det kan godt være at det er et spørsmål for dig, men for mig er det minst 3

1. tid
2. skive data
3. læse og opsamle data

-- hvilket iøvrigt fuldstændig overflødiggør tænkemåden, at læse og at skrive er forskellige spørgsmål, da forskellen er rækkefølgen, man angiver objekter og deres metoder og parametre !o]

men vil du så hjælpe mig til at forstå at det er en og samme ting, det er og det exp.dk er til ;)