Avatar billede bjur Nybegynder
10. oktober 2005 - 09:47 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Tips til hvordan man får XP klient på en Linux domæne kontroller

Hej Alle
Jeg har tidligere med held fået en Linux domæne kontroller til at virke, hvor klienten var en Win2000.

Nu skal jeg så have lavet det samme gældende for en XP klient

Jeg kan se rundt på nettet at mange har spurgt om det samme, men det er svært at finde en god guide der beskriver alle nødvendige trin. Så jeg tænkte på om i ikke vil skrive hvad i hver især ved om emnet. De 200 points vil så blive fordelt mellem de svar der er med til at få det til at virke.

SMB.conf er der styr på, så der behøves ikke at skrives en lang smøre om den, med minde det i kan komme op med har en speciel relation til den.

Altså...Skriv alt det der ellers skal sættes op for at få skidtet til at køre.

Hvis jeg får det til at virke, skal jeg nok forsøge at få lavet en form for opsamling, der forhåbentligt kan gøre det lidt nemmere for andre i fremtiden.
Avatar billede alex_sleiborg Nybegynder
13. oktober 2005 - 13:53 #1
Kan du godt se domænet fra xp maskinen? Men ikke logge på det?
Avatar billede langbein Nybegynder
14. oktober 2005 - 01:29 #2
Det eneste som behøves det er å sette et bestemt data ord i XP registry til en bestemt verdi, så vil XP klientene oppføre seg identisk likt med Win 2000 klientene. Det finnes et enkelt script som kan sette denne verdien automatisk, slik at det er gjort på "1 sekund" pr klient ved at man bare klikker på et ikon. Hvis du event legger mailadressen din her, så kan jeg forsøke å huske å sende det.
Avatar billede alex_sleiborg Nybegynder
14. oktober 2005 - 08:20 #3
Du må også godt maile det til mig. Det er lang tid siden jeg har sat samba Dm controller op, så kan ikke helt huske hva det er der skal ændres i registrings db'en. Min mail er alex_sleiborg@hotmail.com
Avatar billede bjur Nybegynder
14. oktober 2005 - 08:25 #4
Tak for jeres svar begge to

Efter at have rodet lidt mere med det kan jeg konstatere at min dynamiske DNS opsætning er en del af problemet. Jeg er ved at få styr på den nu her, og skal nok skrive tilbage lige så snart det virker 100% så vi kan komme tilbage til spørgsmålet igen.

-->langbein du må meget gerne lægge det script på følgende mail adresse keh@biaf.dk
Avatar billede bjur Nybegynder
21. oktober 2005 - 09:27 #5
Hej Igen
Det var min dynamiske DNS der skabte problemet, så det virker nu. langbien: hvis du gerne vil have lidt point for dit script, så smid lige et svar, ellers lukker jeg dette spg. i den nærmeste fremtid
Avatar billede langbein Nybegynder
21. oktober 2005 - 09:36 #6
OK
Avatar billede crackya Nybegynder
08. januar 2006 - 02:33 #7
Windows Registry Editor Version 5.00

[HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Services\netlogon\parameters]
"RequireSignOrSeal"=dword:00000000

det skulle kunne gøre det

mvh
cRacKya