Avatar billede mollernielsen Nybegynder
09. oktober 2005 - 21:16 Der er 18 kommentarer og
2 løsninger

fejlmelding ved installation af winXP

Jeg har formateret hård disken, og skal installere XP, efter en kort tid får jeg et fejlmeddelse: error 000000008 user32.dll
installationen kan ikke fortsættes.
Er der en venlig sjæl der ved hvad et er
snegom
Avatar billede retaxes Nybegynder
09. oktober 2005 - 21:31 #1
to ting du skal være opmærksom på-:
1. at din bios er indstillet til Default Setup hhv. Optimeret Setup.

2. noget kunne tyde på, enten en harwarefejl eller en defekt installations CD.
Avatar billede peet49 Nybegynder
09. oktober 2005 - 21:32 #2
Eller et drev, der ikke læser godt nok.
Avatar billede mollernielsen Nybegynder
09. oktober 2005 - 21:38 #3
desværre har jeg glemt løsenordet til bios så jeg kan ikke komme ind der. Det er den originale Win CD. Jeg mistænker hardware fejl. Der var mange virus på disken, derfor formaterede jeg den, derefter er det ikke lykkedes mig, men win 98 gik det fint med at installere, men ikke XP.
Avatar billede retaxes Nybegynder
09. oktober 2005 - 22:05 #4
ja, win98 er ikke nær så kritisk med hardware som WinXP.

når du ikke har kodeordet til bios må det være fordi du har overtaget computeren fra en anden, spørg vedkommende om hvilket kodeordet der er brugt, eller nulstil bios ved at tage batteribackup ud af computeren, husk at sætte dato og klokkeslet inden du installerer på ny.
Avatar billede hcma Novice
09. oktober 2005 - 22:27 #5
har mistanke til ustabil ram
har du mulighed for at skifte mellem blokkene, tage en ud, bytte rundt, låne .... ?
Avatar billede mollernielsen Nybegynder
10. oktober 2005 - 12:05 #6
Jeg har prøvet at tage batteriet ud og startet om igen men det nul stillede ikke BIOS.Kan man gøre noget mer
Avatar billede retaxes Nybegynder
10. oktober 2005 - 12:19 #7
når man tager batteriet ud et par minutter og genindsætter det, så burde løsenordet blive nulstillet.
Avatar billede peet49 Nybegynder
10. oktober 2005 - 12:35 #8
Bat. skal være ude et stykke tid, alle lytterne skal være afladt, det gør du ved, at trykke på startknappen og holde den 10 sekunder, under hele operationen må der ikke være strøm på.
Avatar billede mollernielsen Nybegynder
10. oktober 2005 - 16:57 #9
hvordan accepterer jeg svar? :))
Avatar billede retaxes Nybegynder
10. oktober 2005 - 17:26 #10
du udlover 60 point og får 120 point igen, god forretning ;o)
Avatar billede retaxes Nybegynder
10. oktober 2005 - 17:27 #11
Accepteret svar: mollernielsen
Point: 60,00

Accepteret svar: mollernielsen
Point: 60,00
Avatar billede hcma Novice
10. oktober 2005 - 17:36 #12
mollernielsen >>  hvem kom med den rigtige løsning ?  (og dermed skulle have haft point)
Avatar billede mollernielsen Nybegynder
10. oktober 2005 - 18:45 #13
hej undskyld, jeg vil give jer hver 60 point men ved ikke hvordan
jeg er ikke så teknisk
Avatar billede hcma Novice
10. oktober 2005 - 19:02 #14
så laver du bare et Pointspørgsmål til x + x + x (hvor x = navne) på total x gange 60 point.  Når du så har fået svar på dit nye pointspørgsmål, skal du nok få at vide hvordan du får fordeltdem og lukket spørgsmålet :o)
Avatar billede hcma Novice
10. oktober 2005 - 19:04 #15
mollernielsen >>  det enest du bare ikke skal gøre er selv at lægge et svar, da et svar = mulig/sandsynlig løsning
Du skulle prøve at læse denne lille side om Eksperten.dk  (der står noget om hvordan og hvorledes det hele fungerer )
http://expfaq.1go.dk/
Avatar billede hcma Novice
10. oktober 2005 - 20:31 #16
retaxes og peet49 >>  http://exp.dk/spm/654873  (pointspørgsmål til jer)
Avatar billede retaxes Nybegynder
10. oktober 2005 - 20:43 #17
hcma_catbody>> takker, er udført ;o)

btw - er du ikke den gamle catbody ?
Avatar billede hcma Novice
10. oktober 2005 - 21:19 #18
jo det er jeg - har bare skiftet nick.
På et eller andet tidspunkt sletter jeg helt Catbody og beholder "kun" hcma, så det bedre passer til mit domænenavn  (hcma.dk)
Har uden problemer fået ændret nick'et, bare ved at ændre lidt under min profil (point, placering o.s.v. følger med ;o)  )
Avatar billede retaxes Nybegynder
10. oktober 2005 - 21:27 #19
ok, tænkte jeg nok ;o)
Avatar billede hcma Novice
10. oktober 2005 - 23:31 #20
der er trods alt lidt fordele ved at være pro-medlem :o)