Avatar billede sbmoller Nybegynder
09. oktober 2005 - 19:19 Der er 6 kommentarer og
2 løsninger

kan jeg med kun et link ændre indholdet i 2 forskellige iframes?

Jeg er ved at lave en hjemmeside, jeg er godt klar over der er en hvis procentdel der ikke understøtter iframes, men jeg vil høre om det er muligt at et link kan ændre indholdet i to forskellige iframes på en gang?

på Forhånd tak
Avatar billede doggy82 Praktikant
09. oktober 2005 - 20:51 #1
Ja det er det :)
Har selv brugt det engang.. skal lige se om jeg kan finde det...
Avatar billede doggy82 Praktikant
09. oktober 2005 - 20:54 #2
Avatar billede sbmoller Nybegynder
11. oktober 2005 - 10:40 #3
det kan jeg slet ikke få til at virke, desuden viser de vel den samme side i begge iframes? meningen er at jeg skal vha. et link ændre 2 iframes med forskelligt indhold?
Avatar billede doggy82 Praktikant
11. oktober 2005 - 12:15 #4
Nej.
Ja.

Kan du prøve at konkretisere hvad det er du ikke forstår ved koden?
Avatar billede sbmoller Nybegynder
11. oktober 2005 - 15:24 #5
øhm sq lidt svært .. har prøvet at bikse det sammen men virker ikke rigtigt, kan jeg få dig til at lave det med et lille eksempel og sende html filen til mig evt. ? det ville jeg sætte stor pris på?
Avatar billede doggy82 Praktikant
11. oktober 2005 - 16:50 #6
Ok. Here you go :)
www.lassefernov.dk/exp/2link.htm

Og du kan jo så evt. sætte nogle sider i de to iframes fra starten af.
Altså feks:

<iframe name="framenavn1" src="menu.htm"></iframe>
<iframe name="framenavn2" src="main.htm"></iframe>
Avatar billede sbmoller Nybegynder
30. oktober 2005 - 13:56 #7
mange tak ;) lige hvad jeg stod og manglede
Avatar billede doggy82 Praktikant
30. oktober 2005 - 14:19 #8
Var så lidt... Kom lige i tanke om hvor jeg selv har brugt det http://dualweb.lassefernov.dk
Er dog sat sammen med noget andet kode også...