Avatar billede smashlotus Nybegynder
09. oktober 2005 - 15:55 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

Rullepanel/scrollbar

Hej!
Jeg er ved at desgine et website i Dreamweaver MX 2004 ved hjælp af tabeller. Jeg har et topbanner, en menu og så en rum til indholdet. I det tabel-rum til selve indholdet ville jeg gerne have en scrollbar/rullepanel i tilfælde af at der kommer for meget indhold til dette tabelrum.. Hvor finder jeg den funktion i Dreamweavers designmode?

Mvh. Peter
Avatar billede miss-g Seniormester
09. oktober 2005 - 15:58 #1
Hvis du laver en iframe i din indholdstabel kommer der automatisk scroll på, når der er mere end der kan vises.
Avatar billede miss-g Seniormester
09. oktober 2005 - 15:59 #2
Se hvordan du nemt laver en iframe i Dreamweaver:
http://www.nicolin.dk/multimedia/dream-iframes.htm

Nu er de synlige på siden, men det behøver de ikke at være hvis man skriver 0 i border.
Avatar billede smashlotus Nybegynder
09. oktober 2005 - 16:00 #3
Takker for hurtig respons.. Men hvor finder jeg så den funktion henne??
Avatar billede smashlotus Nybegynder
09. oktober 2005 - 16:01 #4
OK kigger på det :D
Avatar billede miss-g Seniormester
09. oktober 2005 - 16:01 #5
Tryk på linket SE VIDEO
Avatar billede smashlotus Nybegynder
09. oktober 2005 - 16:38 #6
Fin video! :D
Jeg kan også fint få det til at virke, men det er som om at programmet udover den horisontale, konsekvent indsætter en vertikal scroolbar i bunden - som lige scroller en cm, selvom teksten slet ikke går så langt ud.. hvordan kan det mon være?
Avatar billede miss-g Seniormester
09. oktober 2005 - 16:40 #7
Måske er siden (tabellen) der vises for bred? Prøv at gøre den smallere
Avatar billede miss-g Seniormester
09. oktober 2005 - 16:53 #8
Ellers:

style="overflow-y:scroll;overflow-x:hidden;"

Ovenstående skal sættes ind i body'en på den side der vises i iframe.
Avatar billede smashlotus Nybegynder
09. oktober 2005 - 17:10 #9
You're a goodess.. :D
det hjalp ikke at gøre tabellen mindre, tror dog jeg fandt ud af hvorfor den kom på.. Det er jo fordi at når vertikale scroll kommer på, så optager den lige de få pixels plads som man ikke kan se medmindre der også kommer en horisontal scroll på så man lige kan scrolle det lille stykke ud som den vertikale scroll dækker over.. Men hvordan man undgår det ved jeg ikke lige - men den her:
style="overflow-y:scroll;overflow-x:hidden;"
virker da :D
Avatar billede miss-g Seniormester
09. oktober 2005 - 23:39 #10
Virkede stylen på body´en?
Avatar billede smashlotus Nybegynder
27. oktober 2005 - 09:16 #11
yes det virkede