Avatar billede pxa Nybegynder
18. april 2001 - 10:33 Der er 14 kommentarer

Søge funktion på sin hjemmeside

Findes der en hurtig og nem måde at lave en søgerutine på sin hjemmeside på.
Søgningen skal søge dukomenter i forskellige mapper og helst søge i html filernes tekst.
Avatar billede kasseper Nybegynder
18. april 2001 - 10:37 #1
Nej der findes ikke nogen nem og hurtig måde at lave det på, men det kan sagtens lade sig gøre...!
Avatar billede perj Nybegynder
18. april 2001 - 10:50 #2
>>kasseper.
Hvad mener du med SAGTENS ? Jeg tror der er mange der har dette behov. Kan du evt. lave det, og hvad snakker vi om i point/kr., og kan du vise en URL til et godt eksempel med indeksering. :-)
Avatar billede pxa Nybegynder
18. april 2001 - 10:52 #3
Jeg lytter med :-)
Avatar billede keysersoze Guru
18. april 2001 - 10:53 #4
jeg mener ikke det umiddelbart kan lade sig gøre med ASP medmindre der er installeret et eller andet specielt - derimod skal du over i noget javascript der kan gøre det - det kan findes her på eksperten...
Avatar billede kasseper Nybegynder
18. april 2001 - 10:56 #5
Ja, jeg mener at det rent faktisk sagtens kan lade sig gøre, men jeg har ikke tid til at lave det.... Der findes op til flere gratis search engines på nettet, og lad mig i denne forbindelsegi et link til en kammerats hjemmeside, der har lavet en gratis search, som applet godt nok, men glimrende og lige til at downloade. http://www.geocities.com/~ulrikm/ den ligge runder \'PersonalSearch\'
Anyway, så kan man også godt lave det i ASP, \'no problemos\', men har ikke tid selv.
Og hvad mener du iøvrigt med indeksering ???? hvor er det henne i denne sammenhæng ?
Avatar billede kasseper Nybegynder
18. april 2001 - 10:57 #6
keysersoze >> hvor blev FSO af...Det er da ASP, så det basker, der kan du da lede alle dine bibl. igennem og åbne og lukker filer, som du har lyst.!!!!
Avatar billede perj Nybegynder
18. april 2001 - 10:58 #7
Så vidt jeg ved, kan du ikke lave en prof. søgedims med indeksering m.v. med javascript, men vi lytter:-)
Avatar billede kasseper Nybegynder
18. april 2001 - 11:00 #8
Men hvad er det du vil indeksere i denne sammenhæng, perj.?
Avatar billede keysersoze Guru
18. april 2001 - 11:03 #9
kasseper >> hmm - det er jo egentlig rigtig nok.. tror dette er for tidligt om morgenen...

Avatar billede perj Nybegynder
18. april 2001 - 11:03 #10
Jeg mener den skal indeksere alle sider automatisk, og så man kan søge på alle ord på alle sider, men er jeg helt galt på den ?
Avatar billede kasseper Nybegynder
18. april 2001 - 11:28 #11
Du vil simpelthen lave et indeks, til søgningen...hmmm, det kunne man selvfølgelig godt lave, men det bliver da hurtigt overkill, hvis siden ikke er så stor. Anyway, så må det kunne lade sig gøre med FileSystemObject, og lidt søgning i filerne...!
Avatar billede perj Nybegynder
18. april 2001 - 11:34 #12
>>>pxa.
Hvis du vil have en rigtig god søgemaskine på dit site, kan jeg anbefale dig http://www.atomz.com
Den kan det hele, og er gratis (for private)indtil 500 sider. Jeg har selv anvendt den i ca. 1 år nu - uden problemer overhovedet.
Avatar billede no_doubt Nybegynder
18. april 2001 - 12:07 #13
Jeg lavede denne igår : http://www.zequenze.dk/eksperten/sog.asp var det noget, så kontakt mig på icq : 92064248 eller email : mark.mikkelsen@mail.dk
Avatar billede 12tri Nybegynder
19. april 2001 - 22:45 #14
Lytter lige med