Avatar billede javastart Nybegynder
08. oktober 2005 - 16:00 Der er 14 kommentarer

Webhotel søges

Hejsa.
Jeg har et webhotel som bruger ca. 25 gb trafik om dagen!
En der kender et sted hvor man kan få et billigt webhotel hvor der er fri trafik evt?

Eller noget som må bruges ca. 100 gb om dagen?

PÅ FORHÅND TAK!!

- Ikke spørg hvad jeg bruger det til, skal bare have et hurtigst muligt!
Avatar billede triple-x Nybegynder
08. oktober 2005 - 16:01 #1
Tror ikke du finder noget webhotel der giver dig lov til det.

Så skal du have dig en dedikeret server og i DK er det dyrt med så meget trafik..

Hvis dine besøgende kommer fra hele verdenen var det værd at overveje med en amerikansk server hvor du får en del mere trafik for pengene.
Avatar billede javastart Nybegynder
08. oktober 2005 - 16:04 #2
dvs. man ikke kan få et lille webhotel med fri trafik?
Hvad med www.i123.dk der står ubegrænset trafik?
Avatar billede triple-x Nybegynder
08. oktober 2005 - 16:11 #3
korrekt, men prøv læs deres betingelser eller ring til deres support, så vil de højst sandsynlig komme med en sætning der minder forfærdelig meget om:

Ja det er korrekt vi annoncerer med fri trafik, men vi tager forbehold for misbrug af trafikken til store download arkiver eller hvis man overskrider med xx antal gb pr måned.
Avatar billede udvikler Nybegynder
08. oktober 2005 - 16:13 #4
Avatar billede triple-x Nybegynder
08. oktober 2005 - 16:15 #5
Aco - læs dette :)

Forretningsbetingelser: Udskriv

Følgende regler er pr. 5. februar 2004 gældende hos A/S ScanNet:

Generelt
    1.1 Abonnement
    1.2 Diskplads & Trafik
    1.3 Mail & Exchange
    1.4 Scripts & Programmer
    1.5 Ansvar
    1.6 Ændring af forretningsbetingelser

Særlige betingelser vedr. køb af domæne
    2.1 Domæneregistrering - .dk
    2.2 Årligt gebyr - .dk
    2.3 Domæneregistrering. - .com .net .org .biz .info .as .nu
    2.4 Særligt for Æ, Ø og Å domæner

Særlige betingelser vedr. ShopSystem og Betalingsmodul
    3.1 Ansvar & Drift
    3.2 Vedr. kortbetaling
    3.3 Særligt for ShopSystem
    3.4 Særligt for Betalingsmodul

Særligt for Design og programmering
    4.1 Design og programmering

Særligt for Serverhosting & serverleje
    5.1 Abonnement
    5.2 Ansvar & drift
    5.3 Backup
    5.4 Lincensering

Generelt

1.1 Abonnement:

Det forudsættes at kunden er myndig for at tegne abonnement hos A/S ScanNet.

Abonnementer forud faktureres halvårligt og kan til enhver tid opsiges skriftligt med en måneds varsel til udløbet af en abonnement periode, hvorefter A/S ScanNet fremsender en bekræftelse. Abonnementet løber fra aftalens tegning og 6 måneder frem, og forlænges derefter automatisk hver 6. måned til en ny abonnementperiode.

Fejlbestilte abonnementer vil ikke blive tilbagebetalt.

Ønsker A/S ScanNet at opsige et abonnement, kan dette ske med 30 dages skriftelig varsel.

Ved brud af forretningsbetingelserne, kan A/S ScanNet uden varsel opsige og lukke et abonnement. Ønsker A/S ScanNet at opsige et abonnement uden brud af forretningsbetingelserne, vil restance svarende til resterende abonnement tilbagebetales til kunden.

Gene af andre abonnenter, overtrædelse af forretningsbetingelser vil blive betragtet som misbrug af A/S ScanNet's ydelser. Dette kan til enhver tid medføre lukning, samt opsigelse af et abonnement. A/S ScanNet er i ethvert henseende suveræne i definitionen af ordet misbrug.

Webhoteller kan til enhver tid ændres til et større eller mindre abonnement, uden gebyr for op-/nedgradering, med mindre andet er aftalt.

Det påviler kunden selv, at holde A/S ScanNet løbende informeret om bopæl, samt yderligere kontaktinformation til brug ved fakturering, opdatering eller generel henvendelse.

1.2 Diskplads & Trafik:

Hensigten med A/S ScanNet's webhoteller, er ikke at fungere som en ekstern harddisk eller FTP-arkiv, for lagring af data filer som zip, mp3, mpeg, avi, jpg og lign., men som en fremvisnings-/butiksplads for forretningsfolk og private. Det er således ikke tilladt at have store filarkiver liggende til fri download.

A/S ScanNet tillader generelt enhver form for information, der ikke er i strid med bestemmelser i den danske lovgivning, dog med undtagelse af pornografisk eller kontroversielt materiale som absolut ikke må forefindes på A/S ScanNet's webservere. A/S ScanNet er altid suveræne i definitionen af begrebet, kontroversielt materiale.

Hos A/S ScanNet er der normalt fri trafik, dog kan en grov udnyttelse af dette medføre eksklusion fra A/S ScanNet's webhotel.
Avatar billede triple-x Nybegynder
08. oktober 2005 - 16:15 #6
hov den tog lidt mere med end den skulle :) kun det sidste punkt 1.2
Avatar billede udvikler Nybegynder
08. oktober 2005 - 16:16 #7
Hehe, helt iorden. Troede bare det kunne brugs, men var lidt for hurtigt på fingrene ;)
Avatar billede triple-x Nybegynder
08. oktober 2005 - 16:17 #8
-aco- helt iorden, men jeg tvivler på der findes noget webhotel der rent faktisk udbyder fri trafik. Jeg er endnu ikke stødt på nogen.
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
08. oktober 2005 - 16:25 #9
Avatar billede leif Seniormester
08. oktober 2005 - 16:27 #10
Hvis du er villig til at betale for trafikken kan alle hjælpe dig.

Har du et budget for hvad det må koste ?

Kan måske hjælpe dig, men kontakt mig på exp @ ljnet.dk for et konkret tilbud.

Evt. skulle Netsite være de eneste, men med den trafik mængde ville jeg altid kontakte udbyderen og kontrollere dette med dem.
Avatar billede triple-x Nybegynder
08. oktober 2005 - 16:32 #11
erik - bliver en dyr fornøjelse hvis han skal betale 15 kroner ekstra per gb. og han forventer at bruge 750 gb i måneden :)
Avatar billede leif Seniormester
08. oktober 2005 - 16:37 #12
triple-x -> Med et forbrug på 750gb om måneden vil man kunne sikkert kunne presse prisen.
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
08. oktober 2005 - 16:39 #13
Jeg læste det var om måneden ;)  Ja, det bliver dyrt, og det bliver kun på en dedikeret server - intet webhotel vil tillade at man generer de andre kunder så meget.
Avatar billede triple-x Nybegynder
08. oktober 2005 - 16:42 #14
Leif - ja korrekt, min pointe var bare at som Erik også skriver, så skal der en dedikeret server til.

Og min anden pointe var at trafik i DK er meget dyrt iforhold til udlandet, så hvis han ebsøgende alligevel kommer fra hele verdenen, kunne en dedikeret server løsning fra USA være en billigere løsning.