Avatar billede keko987 Nybegynder
08. oktober 2005 - 11:37 Der er 17 kommentarer og
1 løsning

stort plaket ved hjælp af A4

hej

Findes der et (gratis) program der kan lave et stort plaket (40cm x 70cm) ved at man bruger A4 papir og en printer.

på forhånd mange tak......
Avatar billede hcma Novice
08. oktober 2005 - 12:14 #1
det behøver du da ikke benytte specialprogrammer til.
Prøv at åbne f.eks. word -> indsæt et billede som fylder næsten hele siden -> hop så op i filer -> Udskriv -> gå så ind i indstillinger for din printer og vælg Plakatudskrivning o.s.v.....
Det kræver selvfølgelig at opløsningen på din grafik er tilstrækkelig høj, så det ikke bliver alt for grovkornet.
Hvilket format/filtype ligger dit billede i ?
Avatar billede stone Forsker
08. oktober 2005 - 13:14 #2
mener at printeren skal kunne udskrive til kant - og det kan de nyeste photoprintere i dag.
Avatar billede hcma Novice
08. oktober 2005 - 13:38 #3
printeren behøver ikke absolut at kunne skrive til kant, da der også er skæremærker på de enkelte sider :o)  (det har der altid været på de forskellige HP-printere jeg har haft) Det er vel også bedst at der ikke skrives til kant, da papir ofte har en tendens til at rykke sig lidt fra ark til ark.
Avatar billede djqd Nybegynder
10. oktober 2005 - 13:11 #4
Det er ikke tilladt at have 2 samme spørgsmål.

http://www.eksperten.dk/spm/653492
Avatar billede stone Forsker
10. oktober 2005 - 13:39 #5
så luk venligst det ene spørgsmål ved at accepter dit eget svar
//stone
Avatar billede doggy82 Praktikant
10. oktober 2005 - 16:18 #6
Avatar billede hcma Novice
10. oktober 2005 - 17:42 #7
da du er ret ny herinde vil vi gerne sige Velkommen !!
og du bør læse den side om eksperten.dk
http://expfaq.1go.dk/
Avatar billede keko987 Nybegynder
11. oktober 2005 - 14:45 #8
tak for jeres svar. men det er ikke et billed der skal udskrvs:) bare almndlg. tekst. et smrt progr. ville have været perfekt.
Avatar billede keko987 Nybegynder
11. oktober 2005 - 14:50 #9
til hcma catbody

tak for det svar. min prntr kan desvr. ikke lave plakatudskrvng...:(
Avatar billede keko987 Nybegynder
11. oktober 2005 - 14:51 #10
til eksperten.dk

hvordan lukker man et sprsmål.
Avatar billede hcma Novice
11. oktober 2005 - 14:58 #11
hvis der ikke allerede er lagt et svar, beder du den eller de som har afhjulpet problemet om at lægge et. Hvis der ikke er noget du kan bruge, lægger du bare selv et svar og accepterer det efterfølgende  (hop ned til venstre -> marker navn(ene) -> og tryk på enten afvis hvis du ikke kan bruge pågældendes svar, eller marker navn(ene) og tryk efterfølgende på Accepter, hvis du synes svaret skal belønnes.
Avatar billede hcma Novice
11. oktober 2005 - 15:00 #12
hvilken printer har du ??
Avatar billede djqd Nybegynder
11. oktober 2005 - 15:05 #13
se mit svar under http://www.eksperten.dk/spm/653492
Publisher er perfekt til både tekst og foto.
God fornøjelse.
Avatar billede hcma Novice
11. oktober 2005 - 15:26 #14
djgd >>  for at lukke spørgsmålet, skal du hoppe helt ned til venstre, marker navn, og tryk efterfølgende på accepter
Avatar billede djqd Nybegynder
11. oktober 2005 - 15:42 #15
hcma catbody >>
Nu er det jo ikke mig som skal lukke det. Jeg svare jo kun.
Prøv at sige det til keko987 som har stillet spørgsmålet.
Avatar billede hcma Novice
11. oktober 2005 - 15:52 #16
sorry - ved det godt.  (  :o(  )
keko987 >>  luk dette spørgsmål !!
Avatar billede keko987 Nybegynder
13. oktober 2005 - 17:31 #17
catbody:::::

canon bjc 2000, kan den bruges:)
Avatar billede hcma Novice
13. oktober 2005 - 17:41 #18
ved det ikke, kender den desværre ikke, men hvis det er en helt "normal" hjemmeprinter, kan den temmelig sikkert bruges.
OG  luk dette spørgsmål ved at hoppe ned til venstre, marker et nvn og tryk på accepter