Avatar billede pwn Forsker
07. oktober 2005 - 23:57 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Kobling af to tabeller

Hvorledes løser jeg følgende:
Tabel1 indeholder felter med bl.a. serienumre på hardware samt diverse oplysninger. Nøgleværdi er generet af Access, men det kunne også være serienummer - der er ingen dubletter.

Tabel2 indholder kun serienumre som er nøgleværdi (scannet ind med håndscanner)

Hvordan kobler jeg de to tabeller sammen, så jeg kan se, hvilke dele, der er scannet ind - altså et udstræk af de oplysninger, der baseres på tabel2 inddata.
Avatar billede maggerholm Nybegynder
08. oktober 2005 - 00:28 #1
Hejsa PWN.

I dette eksempel bruger jeg 2 tabeller.

VareInfo - Informationer omkring varen.
        ID  - Nøgle
        VareNr
        VareNavn
        LagerDato
        KøbsPris
        SalgsPris

VareLager - Indformationer om der er varer på lageret eller ej.

        VareNr  - Nøgle
        LagerAntal

Du opretter nu forespørgsel med begge de to tabeller i.

Så kæder du vareNr sammen i de 2 tabeller.

SQL'view skal se sådan ud.

SELECT VareInfo.Varenr, VareInfo.Varenavn, VareInfo.lagerdato, VareInfo.Købspris, VareInfo.SalgsPris, VareLager.lagerantal
FROM VareLager INNER JOIN VareInfo ON VareLager.varenr = VareInfo.Varenr;

Detn løser din lille opgave, og er nem og tilpasse.

Mvh,  Maggerholm.

Ps. Skriv til mig, så sender jeg dig selve accessfilen som eksempel.
Avatar billede pwn Forsker
08. oktober 2005 - 10:25 #2
Hej Maggerholm
tak for dit svar - du må meget gerne sende eksempelfilen til p@wdf.dk - og et svar, så vi kan "afregne".

mvh

p
Avatar billede pwn Forsker
04. december 2005 - 15:52 #3
Hej Maggerholm - jeg giver dig lige en anden adresse, hvis du (stadig:-) vil sende mig et eksempel: info@wdf.dk
Send ved samme lejlighed et Svar, så vi kan lukke spm.

mvh

p
Avatar billede pwn Forsker
30. marts 2006 - 20:10 #4
Jeg rydder lige op i mine spm.