Avatar billede qeqqer Nybegynder
07. oktober 2005 - 11:41 Der er 1 kommentar

2 menuer; én side..

Jeg ved det underligt spørgsmål, men vil gerne have to menuer med grundlæggende samme design, men med forskelligt indhold på min indexside.

Jeg har lavet flg.:

<html>
<script language="javaScript" src="ScriptBreaker_items.js"></script>
<script language="JavaScript" src="ScriptBreaker_menu.js"></script>
<script type="text/JavaScript" src="ScriptBreaker_items2.js"></script>
<script type="text/JavaScript" src="ScriptBreaker_menu.js"></script>
</head>

<body>
<!-- menu -->
<div id="menu" style="position:absolute; left:375px; top:36px; width:515px; height:105px; z-index:2">
<script language="javaScript">
create_menu('menu',link,prop);
</script>
</div>
<!-- menu slut -->

<!-- menu2 -->
<div id="menu2" style="position: absolute; left: 120; top: 294; width: 515; height: 105; z-index: 2">
<script type="text/JavaScript">
create_menu('menu2',link,prop);
</script>
</div>
<!-- menu2 slut -->

</body>
</html>

Problemet er at menu 1 så bruger menu 2's ScriptBreaker_items2.js i stedet for sin egen.

er det fordi det simpelthen ikke kan lade sig gøre at have 2 end menuer på én side???
Avatar billede roenving Novice
07. oktober 2005 - 14:25 #1
Principielt kan der sagtens være flere menuer på hver side, men det kunne tænkes, at variabel-navne er ens i de to items-filer, så den anden udgave simpelthen overskriver den første (hvilket iøvrigt også sker med menu-filen !-)

-- umiddelbart vil jeg gætte på, at det vil være meget besværligt at gøre noget ved det, for menu-filen refererer sikkert til mere end de 3 variabler, som er nævnt i create_menu-tingen ...