Avatar billede sonnyjim Nybegynder
06. oktober 2005 - 16:13 Der er 21 kommentarer og
3 løsninger

Hvilke ram kan bruges til en Compaq Presario?

Hej
Som sagt hvilke ram kan bruges til en Compaq? Jeg spørger fordi jeg før har haft en IBM computer og der SKULLE det være IBM ram der kom i maskinen.
Avatar billede -bartfreak Nybegynder
06. oktober 2005 - 17:39 #1
du kan måske se det her,.-> http://www.memoryx.net/prnome.html
Avatar billede strych9 Praktikant
06. oktober 2005 - 18:37 #2
nope

Du skal bruge Compaq RAM hvis du vil have garanti for at det virker.
Der findes forskellige autoriserede forhandlere af HP/Compaq reservedele. Her er to af dem der er i Danmark: www.eet.dk og www.mkelectronics.com

Hvis du skal have nærmere information om lige præcist hvad der passer så skal jeg vide hvilken Compaq model det er. Note: Compaq bruger altid RAM uden ECC.
Avatar billede -bartfreak Nybegynder
06. oktober 2005 - 18:39 #3
nope what..??
.O)
Avatar billede strych9 Praktikant
06. oktober 2005 - 18:47 #4
For det første er der kun notebook RAM på det link. Han har ikke sagt om det er en desktop eller notebook.
For det andet kan det være hvad som helst den butik sælger. De har ikke det der logo som er på forsiden af mkelectronics.com hvor der står autorized HP reseller.
Avatar billede -bartfreak Nybegynder
06. oktober 2005 - 18:52 #5
.o)
Avatar billede strych9 Praktikant
06. oktober 2005 - 18:56 #6
Det jeg mener er, at hvis du går til feks batterier.dk og ser at de sælger batterier til HP notebooks, så kan jeg altså garantere dig at det ikke er HP reservedele de sælger. =)
Det er kopier, eller ting som de forventer vil virke.
Avatar billede -bartfreak Nybegynder
06. oktober 2005 - 18:58 #7
garanteret..???
.O)
Avatar billede strych9 Praktikant
06. oktober 2005 - 19:21 #8
helt garanteret.. =) Jeg sidder ved HP support jo.
Avatar billede -bartfreak Nybegynder
06. oktober 2005 - 19:33 #9
sorry men de sider du henviser til..??
no2, skal man logge ind..okay det gider jeg ikke..O)
no1... de tager -1,. kr. for -> 313616-B21B  256MB DIMM PROLIANT
hvor der ingen beskrivelse overhovedet af varen.
I mine øjne .. så virker siderne ikke, og det vil undre mig hvis de overhovedet for solgt noget over nettet. Så held og lykke.
Men strych9, må jo vide hvad han taler om..O)
Avatar billede strych9 Praktikant
06. oktober 2005 - 19:58 #10
hmm kan godt være deres websteder er i en sørgelig forfatning. Har ikke kigget på dem så dybt, men de er meget flinke og prof når man ringer til dem, så gør hellere det. =)
Avatar billede -bartfreak Nybegynder
06. oktober 2005 - 20:09 #11
nok 1 bedre ide..O)

ellers har jeg nogle gamle dimm ram liggende, netop fra compaq pressario.. det kunne være de passer.???
Og hvad skal jeg bruge dem til..O)
Avatar billede sonnyjim Nybegynder
08. oktober 2005 - 10:26 #12
Hej
Tak for svarene. Det er en stationær computer jeg taler om (model S6100ND). Jeg kan forstå at jeg SKAL bruge Compag ram! Bartfreak jeg vil da meget gerne kigge nærmere på dine gamle RAM blokke hvis du ikke skal bruge dem længere :-)
Avatar billede strych9 Praktikant
08. oktober 2005 - 10:44 #13
Ifølge specifikationerne på det motherboard der sidder i kan du putte op til 2 x 512MB PC2700 DDR SDRAM uden ECC i den.
Vær opmærksom på at når systemet er clocket til 400mhz fsb vil rammen køre PC2100 hastighed, og der er ikke support for mere end 1GB totalt.

Det kan være at andre typer end Compaq RAM virker i den, men der vil bestemt være mærker som ikke funker. Feks har jeg meget dårlig erfaring med at sætte Kingston RAM i Compaq maskiner.
Rammen bliver så vidt jeg husker leveret af Samsung, så du kan eventuelt prøve at kaste Samsung RAM i den hvis du ikke kan finde Compaq RAM til en god pris. Det upåagtet så skal du, hvis du prøver at bestille et andet mærke RAM, huske at aftale returret med forhandleren. Den eneste måde det garanteret fungerer på er altså desværre med Compaq RAM.
Avatar billede -bartfreak Nybegynder
08. oktober 2005 - 19:04 #14
dem har jeg er dimm ram, strøørelsen kender jeg ikke.
Mener de er taget ud af gammel 133 mhz comp.
Avatar billede sonnyjim Nybegynder
10. oktober 2005 - 18:08 #15
Hej
Tak for svarene begge to - her er lidt point til kontoen
Avatar billede sonnyjim Nybegynder
10. oktober 2005 - 18:08 #16
Hej
Tak for svarene begge to - her er lidt point til kontoen
Avatar billede -bartfreak Nybegynder
10. oktober 2005 - 18:11 #17
hov.. du skal markere navnene..derefter trykke på accepter..O)
Takker.!
Avatar billede sonnyjim Nybegynder
12. oktober 2005 - 19:01 #18
Hej
Jeg ville bare lige gøre opmærksom på at jeg nu har købt 512 MB Kingston RAM for 400 kr og sat i min Compaq computer - og det virker som det skal....er det ikke herligt.
Avatar billede strych9 Praktikant
12. oktober 2005 - 19:03 #19
cool =)
Avatar billede -bartfreak Nybegynder
12. oktober 2005 - 20:15 #20
.O)

Så indlæg no2.. er ??
Avatar billede strych9 Praktikant
12. oktober 2005 - 20:21 #21
Så indlæg nummer to er et indlæg der siger "hvis du vil have garanti for at det virker"... Ærlig talt bartfreak, det gider jeg overhovedet ikke at diskutere med dig. Hvis du har et behov for at udtrykke noget der ligner skadefryd, så hold det venligst væk fra mig, for jeg gider det simpelthen ikke...
Avatar billede -bartfreak Nybegynder
12. oktober 2005 - 20:23 #22
er ikke typen der diskutere.. så sorry hvis du føler dig støt, det var overhovedet ikke sådan ment.O)
Avatar billede strych9 Praktikant
12. oktober 2005 - 21:04 #23
ok, ja.. nuvel, forstå mig ret. Jeg har overarbejdet i tre dage nu, lavt blodsukker, stresset, træt, irritabel osv... Beklager.
Avatar billede -bartfreak Nybegynder
12. oktober 2005 - 21:07 #24
det er ok..O)