Avatar billede kokkeole Nybegynder
05. oktober 2005 - 20:58 Der er 8 kommentarer

Analog/digital

Jeg har netop købt en xerox 19" fladskærm. Jeg vil så bruge dvi indgangen. Men hvergang jeg har genstartet eller starter pc'en op, går skærmen over til den analoge indgang, og jeg må igen indstille den til dvi, for at få billede på igen. Jeg kører med et Geforce4 Ti 4200. V8420. Jeg har den seneste driverversion til Nvidia.
Avatar billede james_t_dk Juniormester
05. oktober 2005 - 21:06 #1
har du både VGA og DVI kabel i?
Kan du ikke sætte skærmen til Auto?
Avatar billede kokkeole Nybegynder
05. oktober 2005 - 21:13 #2
der er begge dele. Den knap der står auto på er kun til at autojustere billedet på analog signalet. Så....
Avatar billede johnstigers Seniormester
05. oktober 2005 - 21:39 #3
Hvis den er tilsluttet analog of DVI på samme tid, vil den køre analog pr. default.
Brug kun DVI stikket.
Avatar billede kokkeole Nybegynder
05. oktober 2005 - 21:45 #4
Ja, men der er bare den ene tilslutning, så hvis man vil køre analog skal man sætte den medfølgende adapter på. Så måske er det en indstilling i windows eller i bios der skal stilles om?
Avatar billede johnstigers Seniormester
05. oktober 2005 - 21:48 #5
I Bios måske - men kun hvis grafikkort er onboard, ellers ikke.

adapter...
på grafikkortet eller på skærmen?
Avatar billede kokkeole Nybegynder
05. oktober 2005 - 21:54 #6
Altså kablet er "indbygget" i skærmen. Man kan så vælge at sætte kablet i dvi stikket på grafikkortet, eller sætte adapteren på og sætte den i det analoge stik.
Avatar billede james_t_dk Juniormester
10. oktober 2005 - 06:05 #7
Inde i opsætningen for dit grafikkort må det da være muligt at vælge hvilket stik du vil have signalet ud på som default!
Avatar billede kokkeole Nybegynder
17. oktober 2005 - 22:58 #8
Nææ. men det er under genstart, og hvis skærmen har været slukket.Efter normal nedlukning, starter skærmen op normalt. Efter ne genstart, kommer XP logoet frem, men så går den over til analogt signal, og jeg skal skifte tilbage på skærmen.