Avatar billede lamma Nybegynder
05. oktober 2005 - 17:54 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

intervideo home theater ?

har netop (8 dage siden) anskaffet splinterny pc (HP 3700+) med bla mulighed for at tilslutte tv antenne kabel på bagside (samt fm-kabel)  og se tv på skærmen....samt høre fm-radio  (ikke net-radio)

med andre ord indeholder pc´en et tv/fm kort....

alt software på pc´en er pre-installeret og jeg har ikke tilføjet nogle programmer selv.

umiddelbart (efter at have læst lidt i medfølgende manualer) ser det ud til at jeg "skal" åbne et program  "intervideo home theater"  for at kunne se tv eller høre radio.

jeg har forsøgt mig lidt ad i nævnte program - og havde i en halv time el lign tv signal på min skærm samt mulighed for at skifte ml kanaler via medfølgende fjernbetjening...

men men men....når jeg åbner programmet nu (intervideo home theater) så får jeg ikke mulighed at vælge tv el radio - kun funktioner som dvd afspilning o lign er til stede....

mit spm går på følgende :  er jeg nød til at anvende det pre-installerede "intervideo home theater" til at se tv på min pc ?

hvilken software bruger i andre ??

jeg har forsøgt at se tv via windows medie-player, det vil ikke lykkes.

hvad er jeres råd ?  kan jeg af-installere nævnte software ?  hvis ja, hvordan kan jeg efterfølgende se tv på min pc  ?

høre gerne forskellige bud

forklar gerne jeres svar fuldt ud, mht it er jeg som en 2 årig

på forhånd tak
Avatar billede strych9 Praktikant
05. oktober 2005 - 18:17 #1
Hvis du gerne vil starte "forfra" med hometheater så gør følgende:

Gå til start -> kontrolpanel og vælg tilføj eller fjern programmer
Find Home Theater på listen og fjern det
Genstart computeren (vigtigt)
Gå til Start -> Alle programmer -> PC Hjælp og Værktøjer -> HP PC Programgenoprettelse
Den vil spørge om du vil installere drivere eller programmer. Du vælger programmer.
Så vælger du HomeTheater på listen og klikker Installer.
Avatar billede strych9 Praktikant
05. oktober 2005 - 18:19 #2
og iøvrigt ja, du er tvunget til at benytte hometheater. Feks Pinnacle vil ikke virke til det.
Det er et ASUS 7134 tv-tuner kort der sidder i, og det er vist nok noget OEM skidt som meget vel kan betyde at hometheater er det eneste program i verden som vil vise TV med det kort.
Avatar billede -bartfreak Nybegynder
05. oktober 2005 - 18:57 #3
du skal gemme kannalerne, så går det hurtigere når du starter programmet, + at du ikke skal genscanne efter kanelerne.
Har du fået sat stikkende rigtigt..O)

Og det er kun tilladt at ha´1 spm, åben om samme emne..O)
Så luk det andet, før vi fortsætter.!
Avatar billede lamma Nybegynder
05. oktober 2005 - 19:21 #4
tak for dit hurtige svar

har fulgt din fremgangs måde....og tv på pc virker nu : - )

det lyder lidt som om du har solidt kendskab til HP og hometeater ?

nåå...vi prøver næste spm :  tekst tv på pc ?

se iøvrigt lige bartfreak´s kommentar - han mener jeg skal "gemme" kanalerne (ligesom på et rigtigt TV) - men på min hometeater scanner den bare kanaler, instiller selv og jeg får ikke umiddelbart flere muligheder for at "gemme" el lign....?

vedr samme spm under 2 emne-katagorier :  jeg er ikke så trænet i at oprette spm herinde og det er en fejl fra min side, hvordan "lukker" jeg et spm uden at nogen har svaret på det ?

igen på forhånd tak
Avatar billede -bartfreak Nybegynder
05. oktober 2005 - 19:56 #5
gå start -programmer-home thea.... og tryk på config..
Avatar billede -bartfreak Nybegynder
05. oktober 2005 - 19:58 #6
teksttv findes også på hometheater.. tryk på din fjernbetjening.O)
Avatar billede strych9 Praktikant
05. oktober 2005 - 22:43 #7
hehe tjah, jeg har jo arbejdet hos HP support i et års tid nu. =) Vi er dog ikke superskrappe til hometheater der, så til det bliver kunderne mest henvist til www.intervideo.com, og HP er for nærige til at give os hjemme PC'er eller endsige rabat på HP udstyr, så jeg har ikke rigtigt haft privilegiet af at bruge en Pavilion i mere end ca 30 minutter effektivt heh.... Derfor aner jeg heller ikke om den har text-tv, men det har den jo nok hvis bartfreak siger det.
Avatar billede lamma Nybegynder
06. oktober 2005 - 11:05 #8
har kigget og stirret mig blind på den fjernbetjening,  hvilket tast/knap mener du konkret fører mig til tekst-tv med home teater ?  er du 100 % sikker på at home teater har tekst tv funktion ?
Avatar billede -bartfreak Nybegynder
06. oktober 2005 - 12:25 #9
nej okay..sorry.. jeg bruger pile taster og "enter" knappen..
når du ser tv..er det så ikke det 1. punkt på menuén.. "teletekst".. men er det ikke rasende forældet.?