Avatar billede kometen79 Nybegynder
04. oktober 2005 - 12:00 Der er 1 kommentar og
1 løsning

Doorway og Hallway sider

Hej Eksperter og Bufferzone :)

Jeg har med stor fornøjelse læst artiklerne omkring søgemaskine optimering her på eksteren, men har et par spørgsmål, jeg har lavet et CMS til min hjemmeside og fik en klumb i halsen da jeg læste omkring søgemaksiner og dynamiske websider. Nå, jeg må jo rette op på det via doorway og hallway sider, men hvordan fungerer det helt konkret?

Er der tale om en html-side der redirecter når man kommer ind på den eller hvordan og hvorledes?
Jerg vil meget gerne have et konkret eksempel på det.
Avatar billede bufferzone Praktikant
04. oktober 2005 - 16:01 #1
Først de historiske ting:

Oprindeligt var det sådan at en doorway side var en side der var optimeret til et søgeord. I yderste koncekvens var der tale om en side der var beregnet retn for søgemaskinerne og faktisk indeholde volapyk. Denne side kunne så serveres via cloaking kun for søgemaskinen idet man målte på hvilken bruger der requestede side og serverede den maskin optimerede side for søgemaskinerne og noget andet for menneskelige brugere. Det er klart at søgemaskinerne betragter dette som snyd, og straffer det aktivt.

En hallway side var så en side der var beregnet til at sørge for at søgerobotterne kom rundt i hele sitet, en slags link vejviser.

I mine artikler foreslår jeg at kombinere de to forstået således:

Søgeordsanslysen giver et antal ord, det kan betale sig at optimerer til. herefter laves en side pr søgeord. Alle siderne er optimeret til deres søgeord, men ikke mere end at mennesker også kan se dem, sproget opfattes måske som unyanceret, men det kan læses af mennesker. Da link tekster er en vigtig del af optimeringer, benytter vi os af dette til sa sammenlinkt sitet fra disse doorway sider. Hvor enkelt optimerede side har således et antal links dit de andre dybere liggende sider i sitet.

På denne måde opnår vi dela at lave nogle optimerede sider til hver enkelt søgeord samtidig forhøjer vi værdien af vores hallway sider ved at de faktisk har optimeret indhold.

Siden må endelig ikke redirecte og du kan se et eksemple på hvordan jeg gør det her http://www.bufferzone.dk/webpromotion der er optimeret til webpromotion. Se også nederst til venstre på hovedsiden hvor der linkes til desse hallway sider

Håber det var hvad du søgte, ellers spørg mere ind til substancen
Avatar billede bufferzone Praktikant
04. oktober 2005 - 16:02 #2