Avatar billede thers Nybegynder
04. oktober 2005 - 09:16 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

.NET blank aspx side

Hej

Jeg vil gerne vise en HELT blank aspx side, uden html tags.

Hvis jeg laver en side med denne kode:
<%@ Page language="c#" Codebehind="Default.aspx.cs" AutoEventWireup="false" Inherits="smsService.WebForm1" EnableSessionState="False" enableViewState="False"%>

Så bliver der indsat noget htmlkode automatisk.

hvis jeg f.eks lige efter ovenstående kode skirver "test".
så står der kun test og ikke noget htmlkode. Hvordan slipper jeg for den automatisk genererede html ??
Avatar billede venturer Nybegynder
04. oktober 2005 - 09:27 #1
Ved ikke noget om ASP. Men hvis den viser en evt. tekstreng du tilføjer kan du jo bare lave et mellemrum.  &nbsp;  og se om den køber dét.
Avatar billede davidfossil Nybegynder
04. oktober 2005 - 09:34 #2
Jeg er ikke sikker på at der er noget HTML med fra serveren. Har en idé om at det er din browser der gør det, men jeg er ikke sikker...

Anyways: Hvad er problemet? Kan ikke helt lure hvornår dette kan skabe ballade... :)
Avatar billede thers Nybegynder
04. oktober 2005 - 09:41 #3
Problemet er at jeg modtager en request. Derefter ekal jeg kvittere med en statuskode "200 OK" , og vise en BLANK side, der ikke må indeholde htmltags. den sakl være HELT BLANK. hvis jeg på min aspxside sletter alt og lader den være blank, så sker der det at der automatisk bliver indsat noget html !! hvordan slipper jeg for det ??
Avatar billede anadan Nybegynder
04. oktober 2005 - 11:18 #4
Siden kan da sagtens være blank i browseren selvom der er en masse html tags bagved. Følgende html skaber en blank side:

<html><body><table border="0"><tr><td colspan="2"></td></tr><tr><td></td><td></td></tr></body></html>

Bare fordi der er tags i den
Avatar billede thers Nybegynder
04. oktober 2005 - 12:39 #5
Jeg er godt klar over at man ikke kan se noget med <html><body><table border="0"><tr><td colspan="2"></td></tr><tr><td></td><td></td></tr></body></html>
Men det response det så er sendt indeholder de ovenstående karakterer. response skal være TOMT/BLANK.
Lad mig spørge på en anden måde.
Hvordan undgår jeg de automatisk indsatte tags ?
Avatar billede softspot Forsker
04. oktober 2005 - 12:39 #6
Det kan være du kan opnå et helt tomt response, hvis du benytter dig af response.binarywrite med en tom streng...
Avatar billede davidfossil Nybegynder
04. oktober 2005 - 12:45 #7
Lav en HttpHandler der tager sig af alle requests på din givne url. På den måde undgår du overhovedet at have en .aspx fil liggende. Søg på google hvis du ikke kender til handlers.
Avatar billede thers Nybegynder
04. oktober 2005 - 15:19 #8
Af en eller anden grund kommer der ikke noget html med når der er noget andet i response. så jeg har løst problemet ved at gøre følgende:
Response.Write("\n");
Response.End();