Avatar billede rina Nybegynder
03. oktober 2005 - 17:37 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Den der Apache

Hejsa

Jeg har installeret en jakarta-tomcat-5.0.28.exe (Win)
Hvordan får jeg apache foran den? Eller er de 2 allerede integreret i den version?

Er det anderledes i linux? hvor de så skal startes hver for sig?

vh
Rina
Avatar billede arne_v Ekspert
03. oktober 2005 - 17:38 #1
de skal startes hver for sig

start med at læs:

http://www.eksperten.dk/artikler/675
Avatar billede rina Nybegynder
03. oktober 2005 - 17:56 #2
Tak, fin artikel :-)
Så man skal hente apache separat, installerer den, konfigurer serverne til at arbejde sammen.
Kan andre applikationer der har kørt på Tomcat port 8181 så stadig virke på den port og stadig gennem Tomcat?

Bare skriv som svar, så giver jeg point. (kan dog være der kommer flere spørgsmål :-))

Et ekstra spørgsmål: (behøver ikke svare, kan oprette en ny tråd)
Omkring brugere, er der mulighed for at sætte et antal brugere med max logon forsøg op?
Avatar billede arne_v Ekspert
03. oktober 2005 - 18:00 #3
Ja.

Ja - hvis det hele er sat rigtigt op.

Svar.

Du vil hav eTomcat til at låse brugernavne efter N fejlagtige login forsøg ?
Avatar billede arne_v Ekspert
03. oktober 2005 - 18:01 #4
PS: Nyeste Tomcat er 5.5.x

PPS: Jeg foretrækker altid at hente og installere ZIP versionen fremfor EXE versionen
Avatar billede rina Nybegynder
03. oktober 2005 - 18:06 #5
ja, kan tomcat låse brugernavnet efter n forsøg? Eller skal jeg til at kode mig ud af det :)

Det skal være den angivet tomcat version der bruges (der står ikke krav om en bestemt Apache version, så vil tro jeg der har frit valg?)

Hvorfor foretrækker du zip filer? Giver det flere funktioner, eller større kontrol over opsætning/installation?
Avatar billede arne_v Ekspert
03. oktober 2005 - 18:10 #6
ved jeg ikke - jeg tror måske at du bliver nødt til at kode noget

EXE foreslår default at installere i et directory med mellemrum i - det virker
ikke godt.
Avatar billede rina Nybegynder
03. oktober 2005 - 19:22 #7
Jeg har manuelt lavet installations-stien om til en sti uden mellemrum ...
ja, klog af skade fra tidligere... ;)
-men jeg har aldrig brugt apache, og er ikke helt sikker på hvorfor det er valgt til denne demo løsning... men nu kan jeg jo høre om grunden, og derefter installerer den hvis nødvendigt...
Avatar billede arne_v Ekspert
03. oktober 2005 - 19:57 #8
man kan jo sagtens bruge Tomcat alene

typisk bruger man Apache HTTPD til SSL accelerering, load balancing, mix af PHP og JSP
o.lign.