Avatar billede klaus-truelsen Nybegynder
03. oktober 2005 - 14:00 Der er 5 kommentarer

computeren Fryser

Jeg er begyndt at få problemer med at computeren fryser.
problemet ligger ikke i softwaren da alt er blevet skiftet ud.
Jeg troede så at det måske var min HDD da den virkelig var gammel. den er nu os skiftet ud og mit OS lagt om =)

Problemet er der stadig.. MEN det sker KUN når jeg ikke arbejder med computeren. (hvis jeg bevæger musen eller skriver eller at der er noget der bevæger sig på skærmen fryser den ikke)
men med det samme jeg smutter væk fra computeren fryser den.

MB    Asus P4P800-WM
CPU  P4 3.2GHZ socket 478
GFX  point of view Geforce 6800GT 256
sound creative Audigy 2 ZS
RAM  Elixir 2 x 512 MB PC3200

ville meget gerne høre fra folk der måske har haft samme problem.
Avatar billede msknives Nybegynder
03. oktober 2005 - 14:14 #1
Prøv at kontrollere om alle stik indvendig og udvendig i pc'en sidder som de skal. Har selv oplevet "frosten" men her er det formenlig en kombination af software konflikt og måske defekt hardware, se: http://www.eksperten.dk/spm/650029 og http://www.eksperten.dk/spm/641887
Avatar billede haverslev Novice
03. oktober 2005 - 14:32 #2
Har du et trådløs logitech tastatur/mus ?
Hvis ja, så prøv at opdatere din driver til den:
http://www.logitech.com/index.cfm/downloads/categories/DK/DA,CRID=1796
Avatar billede haverslev Novice
03. oktober 2005 - 14:36 #3
Avatar billede klaus-truelsen Nybegynder
03. oktober 2005 - 14:58 #4
vil lige påpege at computren har kørt 100% optimalt i knap 4 måneder. uden nogen form for ændringer. og den fryser kun når jeg ikke arbejder med den.

directx og opdatering til logitech er iværksat =)
Avatar billede haverslev Novice
03. oktober 2005 - 15:57 #5
Prøv evt. også at checke for snavs og nullermænd i div. kølere - især cpu`en