Avatar billede bitbiter Nybegynder
03. oktober 2005 - 10:48 Der er 1 kommentar og
1 løsning

midlertidigt retigheder

Er der nogle der kender et program til XP der kan tildele en bruger flere rettigheder midlertidigt.
Jeg skal installere software over fjernskrivebordet på en række computere, men brugerne der er logget på er ikke oprettet på med rettigheder til at installere. Jeg har administrator password og administrator navn til alle computerne. men da jeg jo ikke kan logge af Windows og på igen med fjernskrivebordet hjælper dette ikke meget.
Avatar billede Slettet bruger
03. oktober 2005 - 13:18 #1
Prøv med RUNAS.

RUNAS-FORMAT:

RUNAS [ [/noprofile | /profile] [/env] [/netonly] ]
        /user:<Brugernavn> program

RUNAS [ [/noprofile | /profile] [/env] [/netonly] ]
        /smartcard [/user:<Brugernavn>] program

  /noprofile        Angiver, at brugerens profil ikke skal indlæses.
                    Dette medfører, at programmet indlæses hurtigere, men
                    kan også medføre, at nogle programmer ikke fungerer
                    korrekt.
  /profile          Angiver, at brugerens profil skal indlæses.
                    Dette er standard.
  /env              Bruger det aktuelle miljø i stedet for brugerens.
  /netonly          Kan bruges, hvis de angivne rettigheder kun er til
                    fjernadgang.
  /savecred        Bruger legitimationsoplysninger, der tidligere blev
                    gemt af brugeren.
                    Denne indstilling er ikke tilgængelig i Windows XP Home
                    Edition og vil blive ignoreret.
  /smartcard        Bruges, hvis legitimationsoplysningerne skal indlæses
                    fra et chipkort.
  /user            <Brugernavn> skal angives i formatet BRUGER@DOMÆNE eller
                    DOMÆNE\BRUGER
  program          Kommandolinje til EXE-fil. Se eksemplerne nedenfor.

Eksempler:
> runas /noprofile /user:mymachine\administrator cmd
> runas /profile /env /user:mitdomæne\admin "mmc %windir%\system32\dsa.msc"
> runas /env /user:bruger@domæne.microsoft.dk "notepad \"min fil.txt\""

BEMÆRK!  Du skal først angive brugeradgangskoden, når du bliver bedt om det.
BEMÆRK!  BRUGER@DOMÆNE kan ikke bruges sammen med /netonly.
BEMÆRK:  /profile kan ikke angives sammen med /netonly.

:-)
Avatar billede bitbiter Nybegynder
03. oktober 2005 - 15:45 #2
takker perfekt lige hvad jeg manglede