Avatar billede oleoldhoj Nybegynder
03. oktober 2005 - 00:12 Der er 11 kommentarer

Bedste online løsning på betaling?

jeg sidder og skal bruge en betaling metode til internettet og kan pt vælge mellem

2checkout
PayPal
NETbilling
Authorize.net
PaySystems

Nogle der ved noget?

Ole
Avatar billede oleoldhoj Nybegynder
03. oktober 2005 - 00:16 #1
Skal jeg lige nævne jeg ikke har et VISA pt..... men kun DK-kort.. men jeg er nok nødt til at få et visa
Avatar billede jesper-moeller Nybegynder
03. oktober 2005 - 00:30 #2
Har du ikke visa på dit dankort ??
Hvis du skal ha et visa vil jeg foreslå et visa-electron ...*S*

Gætter på det er til handel med udlandet ??

Jeg foretrækker Paypal....bla pga deres forsikring på 500$...systemet er enkel og let at gå til og let at bruge for både prof og amatør....og det dejligt fleksibelt og billigt og så er det en af de helt store på markedet som mange kender og stoler på og gør brug af...
Avatar billede dvdrip.dk Nybegynder
03. oktober 2005 - 00:44 #3
Når du nævner paypal og at folk stoler på det, kan jeg ikke lade være med at link til google:
http://www.google.com/search?hl=da&q=paypal

Se hvad der ligger som nr. 2, det siger vist det hele
Avatar billede jesper-moeller Nybegynder
03. oktober 2005 - 00:57 #4
PayPal Danmark skulle hvis rygterne taler sandt være på trapperne....dvs...dankort vil kunne bruges
Avatar billede dvdrip.dk Nybegynder
03. oktober 2005 - 01:00 #5
Jeg tror at så længe at du ikke selv skal modtage penge, så er paypal godt nok /sikkert nok
Avatar billede jesper-moeller Nybegynder
03. oktober 2005 - 01:15 #6
Med så mange transaktioner om dage må det nødvendigvis gå galt ind imellem, jo støre firmaet er....jo flere sager vil der være.....men det siger jo intet om hvor mange sager der er i forhold til andre tilsvarende firmaer... Man ser det samme om/mod alle former for firmaer... Og en del af de retsager er måske helt legitime i nogen landen... mens de i andre lande vil blive afvist ...
Selvfølgelig er den slags sider brugbare, for selvf. er firmaerne ikke perfekte... og det er ikke dem selv de råber højt om deres fejl (Hvem gør det ?)....Så længe man læser med kritiske øjne kan man få meget godt ud af den slag sider. bla kan man tage lidt ved lære af hvad der tidliger er gået galt.... men man bør huske på  at de er trods alt oftes er skrevet af forlk med noget i klemme hos dem de kritisere så kraftigt... og ikke af en uvildig 3part.... hvor er feks alle de sager hvor firmaet har fået ret ????
Avatar billede triple-x Nybegynder
03. oktober 2005 - 08:12 #7
Jesper - det var da lidt en spøjs holdning, det vil sige du kunne acceptere din bank lavede fejl en gang i mellem, og du den ene dag pludselig manglede 10.000 på din konto?

Paypal er godt nok så længe det hele går som det skal. Sker der en fejl er der problemer, servicen er dårlig, paypal har flere gange nægtet at gøre noget ved de "små sager", og det synes jeg er meget problematisk.
Avatar billede jesper-moeller Nybegynder
03. oktober 2005 - 10:43 #8
triple-x
Siger bestemt ikke at fejlen er aceptabel....Men der sker fejl.... det kan ikke undgås....

du ser det samme hver uge i pogramme som feks Kontant.....forbrugere der har problemer af den ene eller anden slags med diverse firmaer... Det er feks ikke længe siden TDC og Sonofons kundeservice blev haglet igennem og fik stemplet langsom og ubrugligt for åben skærm.....
Ja gu er det møg ærgeligt når den slags sker...og enu mere når det sker for en selv....og jeg tror ikke der findens et firma der ikke har haft den slags sager...
Personligt har jeg kun gode oplevelser med PayPal... men det betyder ikke jeg er blind for at (Både de og jeg) kan begå fejl...Jeg har oplevet fejl ...som blev løst, det tog godt nok lidt tid...men det blev løst...
Avatar billede oleoldhoj Nybegynder
03. oktober 2005 - 11:41 #9
nogle der kender til noget andet end PayPal  ?
Avatar billede jesper-moeller Nybegynder
03. oktober 2005 - 11:58 #10
oleoldhoj >>

Her har du et godt sted at se på udvalget af løsninger
http://www.ecommerce-guide.com/
Der er link og forklaringe på det meste... hvem arbejder sammen med hvem...hvilke systemer fås til vilke løsninger og omvendt ....temligt omfattende side du kan bruge et par timer på.. og et forum hvor man også kan søge information

og lidt mere læsestof
http://onlinebusiness.about.com/
http://www.ecominfocenter.com/
http://www.ecommercetimes.com/

Håber du kan bruge det til noget *S*
Avatar billede oleoldhoj Nybegynder
20. februar 2006 - 09:29 #11
takker Jesper ... skriver du lige et svar så jeg kan godkende dig

BTW. underviser du på KU ?