Avatar billede jannikf Nybegynder
02. oktober 2005 - 23:34 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Rock side

Er netop blevet færdig med denne side: (http://www.jblog.dk/daytona/) og er meget interesseret i at høre hvad i mener skal ændres, hvad der er godt osv.

Domænet er blot midlertidigt indtil den forhåbentlig bliver flyttet over til det rigtige. Siden er lavet til et dansk rockband og er IKKE ment som en reklame.

"Sæt i gang.." :)
Avatar billede domaz.dk Novice
03. oktober 2005 - 08:47 #1
En fin og overskuelig side som er nem at finde rundt på... men det visuele syns jeg mangler lidt justeringer. Den er lidt for 'sort & hvid' og der mangler lidt billeder rundt omkring syns jeg... Det er stort set kun inde på galleri siden der er billeder ellers er det ren tekst...

en lille ting: dine links kan os laves mere spændende :)

håber det kunne bruges...
Avatar billede mobius6 Juniormester
03. oktober 2005 - 11:37 #2
siden er somsådan ganske nydelig, men det altoverskyggende problem er at det er komplet umuligt at "gætte" hvad siden handler medmindre man begynder at læse texten.
Det er et STORT problem at brugeren ikke klart og tydeligt og ikke mindst hurtigt for at vide hvad sitet går ud på. Jeg var selv ved at klikke væk da jeg troede jeg var havnet for et site om racer løb. Det handler om ROCK = det skal sitet afspejle, jeg behøver vist ikke udpensle hvad rock er, men det har ikke meet med racerløb's ID at gøre (uanset bandnavnet). løsningen KUNNE være at smde lidt svedige ROCK billedder på forsiden og evt en tag line i banneret så bruger ikke er i tviv om at det er musik det handler om ;-)
Avatar billede jannikf Nybegynder
03. oktober 2005 - 16:57 #3
Mange tak for svarene.

Især det om at temaet skal rette sig mod rock. Så er problemet bare hvordan det skal gøres, men man kan vel altid kigge over skuldrene hos store rockbands og se hvad de har gjort. Hvordan jeg skal lave mine links mere spændende ved jeg faktisk ikke, kunne evt. bruge en skrifttype der er mere rocket end den jeg i forvejen bruger, som faktisk hedder noget med rock.
Avatar billede jannikf Nybegynder
03. oktober 2005 - 18:38 #4
Er det blevet bedre nu?

Jeg har tilføjet en anden baggrund der viser bandet. Jeg har så farvet deres overtøj rødt, hvilket jeg mener giver en god kontrast.

http://www.jblog.dk/daytona/
Avatar billede domaz.dk Novice
03. oktober 2005 - 19:41 #5
hmm hvis det ikke er en standard skrifttype du bruger må du tænke på at vi ikk kan se den...
Avatar billede domaz.dk Novice
03. oktober 2005 - 19:42 #6
ellers snakker vi om noget forskelligt.. hehe.. jeg tænker på linksne i din tekst... ikk i din menu...
Avatar billede jannikf Nybegynder
03. oktober 2005 - 20:21 #7
Ahh okay du tænker bare på teksten?

Jo det kunne være at den skal ændres, men det er bare begrænset hvad jeg kan vælge, da de skal være installeret på samtlige computere der skal se dem.

Links'ne der bliver oprettet i nyhed, kan jeg måske godt få til at blive mere spændende, evt med understregning eller en bold ved mouseover. I det hele taget burde alt tekst på siden have en anden font. Det må blive næste lille projekt.

Ellers synes jeg selv at siden er så godt som færdig. Men synes i, resten, det samme?
Avatar billede mobius6 Juniormester
04. oktober 2005 - 08:17 #8
ja men det er klart en forbedring :-)
det der er en anelse irreterende (og unødvendigt) er at hele siden scroller ...
hvad med at lave top og menu statiske og kun lade alt UNDEN menuen være scrollbart?
(just a thought)
Avatar billede mobius6 Juniormester
12. oktober 2005 - 16:02 #9
hvad er nyt?
;]
Avatar billede jannikf Nybegynder
12. oktober 2005 - 17:54 #10
Jeg har droppet at lave baggrunden fixed og bruger nu bare to billeder på hver sin side, egentlig er det fint nok det design, men småforbedringer kan der jo altid gøres. Siger tak for de mange svar.