Avatar billede downloading Nybegynder
01. oktober 2005 - 18:29 Der er 17 kommentarer og
1 løsning

Åbner programmer ved startop. Hvordan fjerner jeg dem?

Hej.

Når min computer starter op, så åbner den stifinderen i C:/Program og internet explorer i http://203.125.153.221/FMS/Reports/blank.html, selvom Firefox er min standard browser.. Hvordan kommer jeg af med det?
Avatar billede kalp Novice
01. oktober 2005 - 18:31 #1
Download hijackthis herfra og gem det i en folder for sig selv på dit skrivebord

http://www.downloadportal.dk/viewinfo.asp?rid=1658
Eller
http://www.arlet.dk/hjt.exe

Start programmet og vælge, at udføre en scan samt gemme en log fil.
Når hijackthis er færdig med, at scanne vil den bede dig om en placering hvor du vil gemme "hijackthis" en tekst fil.
Gem den i samme folder som hijackthis. Når du har sagt okay hopper der et nyt vindue frem nemlig notepad med en masse tekst linjer. Marker alle linjerne og kopir dem herind så jeg kan kigge på dem. Du må ikke selv begynde, at fikse noget i hijackthis.
Avatar billede downloading Nybegynder
01. oktober 2005 - 18:53 #2
okay... Den har skrevet:

Logfile of HijackThis v1.99.1
Scan saved at 18:53:52, on 01-10-2005
Platform: Windows XP  (WinNT 5.01.2600)
MSIE: Internet Explorer v6.00 (6.00.2600.0000)

Running processes:
C:\WINDOWS\System32\smss.exe
C:\WINDOWS\system32\winlogon.exe
C:\WINDOWS\system32\services.exe
C:\WINDOWS\system32\lsass.exe
C:\WINDOWS\system32\svchost.exe
C:\WINDOWS\System32\svchost.exe
C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\ccProxy.exe
C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\ccSetMgr.exe
C:\Programmer\Norton Internet Security\ISSVC.exe
C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\SNDSrvc.exe
C:\WINDOWS\Explorer.exe
C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\SPBBC\SPBBCSvc.exe
C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\ccEvtMgr.exe
C:\WINDOWS\System32\RunDll32.exe
C:\WINDOWS\System32\RUNDLL32.EXE
C:\WINDOWS\System32\LVCOMSX.EXE
C:\Programmer\Logitech\Video\LogiTray.exe
C:\Programmer\Roxio\Easy Media Creator 7\Drag to Disc\DrgToDsc.exe
C:\WINDOWS\System32\rmctrl.exe
C:\WINDOWS\System32\gpbecj.exe
C:\Programmer\NetLimiter\NetLimiter.exe
C:\Programmer\QuickTime\qttask.exe
C:\Programmer\iTunes\iTunesHelper.exe
C:\WINDOWS\system32\smon\ctfmon32.exe
C:\WINDOWS\system32\spoolsv.exe
C:\WINDOWS\system32\smon\msdebug.exe
C:\Programmer\Logitech\Video\FxSvr2.exe
C:\Programmer\ISTsvc\istsvc.exe
C:\WINDOWS\agiklxck.exe
C:\Programmer\SurfAccuracy\SAcc.exe
C:\Program Files\Internet Optimizer\optimize.exe
C:\windowsupdate.exe
C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\ccApp.exe
C:\Programmer\Norton Internet Security\Norton AntiVirus\navapsvc.exe
C:\WINDOWS\seeve.exe
C:\WINDOWS\System32\nvsvc32.exe
C:\Programmer\Elaborate Bytes\CloneCD\CloneCDTray.exe
C:\WINDOWS\System32\ctfmon.exe
C:\Programmer\MSN Messenger\MsnMsgr.Exe
C:\Programmer\scns\eels.exe
C:\WINDOWS\System32\svchost.exe
C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\CCPD-LC\symlcsvc.exe
C:\PROGRA~1\INCRED~1\bin\IMApp.exe
C:\Programmer\iPod\bin\iPodService.exe
C:\Programmer\Mozilla Firefox\firefox.exe
C:\DOCUMENTS AND SETTINGS\DR. BILLE\SKRIVEBORD\HijackThis.exe

R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = http://www.google.dk/
R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Toolbar,LinksFolderName = Hyperlinks
F2 - REG:system.ini: Shell=Explorer.exe C:\WINDOWS\Nail.exe
O2 - BHO: AcroIEHlprObj Class - {06849E9F-C8D7-4D59-B87D-784B7D6BE0B3} - C:\Programmer\Adobe\Acrobat 7.0\ActiveX\AcroIEHelper.dll
O2 - BHO: Ipswitch.WsftpBrowserHelper - {601ED020-FB6C-11D3-87D8-0050DA59922B} - C:\Programmer\WS_FTP Pro\wsbho2k0.dll
O2 - BHO: Norton Internet Security - {9ECB9560-04F9-4bbc-943D-298DDF1699E1} - C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\AdBlocking\NISShExt.dll
O2 - BHO: BAHelper Class - {A3FDD654-A057-4971-9844-4ED8E67DBBB8} - C:\Programmer\SideFind\sfbho.dll
O2 - BHO: NAV Helper - {BDF3E430-B101-42AD-A544-FADC6B084872} - C:\Programmer\Norton Internet Security\Norton AntiVirus\NavShExt.dll
O3 - Toolbar: YourSiteBar - {86227D9C-0EFE-4f8a-AA55-30386A3F5686} - C:\Programmer\YourSiteBar\ysb.dll (file missing)
O3 - Toolbar: Norton Internet Security - {0B53EAC3-8D69-4b9e-9B19-A37C9A5676A7} - C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\AdBlocking\NISShExt.dll
O3 - Toolbar: Norton AntiVirus - {42CDD1BF-3FFB-4238-8AD1-7859DF00B1D6} - C:\Programmer\Norton Internet Security\Norton AntiVirus\NavShExt.dll
O3 - Toolbar: &Radio - {8E718888-423F-11D2-876E-00A0C9082467} - C:\WINDOWS\System32\msdxm.ocx
O4 - HKLM\..\Run: [Cmaudio] RunDll32 cmicnfg.cpl,CMICtrlWnd
O4 - HKLM\..\Run: [HPDJ Taskbar Utility] C:\WINDOWS\System32\spool\drivers\w32x86\3\hpztsb05.exe
O4 - HKLM\..\Run: [NvCplDaemon] RUNDLL32.EXE C:\WINDOWS\System32\NvCpl.dll,NvStartup
O4 - HKLM\..\Run: [nwiz] nwiz.exe /install
O4 - HKLM\..\Run: [NvMediaCenter] RUNDLL32.EXE C:\WINDOWS\System32\NvMcTray.dll,NvTaskbarInit
O4 - HKLM\..\Run: [LVCOMSX] C:\WINDOWS\System32\LVCOMSX.EXE
O4 - HKLM\..\Run: [LogitechVideoRepair] C:\Programmer\Logitech\Video\ISStart.exe
O4 - HKLM\..\Run: [LogitechVideoTray] C:\Programmer\Logitech\Video\LogiTray.exe
O4 - HKLM\..\Run: [NeroCheck] C:\WINDOWS\system32\NeroCheck.exe
O4 - HKLM\..\Run: [RemoteControl] C:\WINDOWS\System32\rmctrl.exe
O4 - HKLM\..\Run: [run-jjr] C:\WINDOWS\system32\smon\go.exe C:\WINDOWS\system32\smon\
O4 - HKLM\..\Run: [CloneDVDElbyDelay] "C:\Programmer\Elaborate Bytes\CloneDVD\ElbyCheck.exe" /L ElbyDelay
O4 - HKLM\..\Run: [NetLimiter] C:\Programmer\NetLimiter\NetLimiter.exe /s
O4 - HKLM\..\Run: [QuickTime Task] "C:\Programmer\QuickTime\qttask.exe" -atboottime
O4 - HKLM\..\Run: [iTunesHelper] "C:\Programmer\iTunes\iTunesHelper.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [Media Gateway] C:\Program Files\Media Gateway\MediaGateway.exe
O4 - HKLM\..\Run: [IST Service] C:\Programmer\ISTsvc\istsvc.exe
O4 - HKLM\..\Run: [DuGg] C:\WINDOWS\agiklxck.exe
O4 - HKLM\..\Run: [SurfAccuracy] C:\Programmer\SurfAccuracy\SAcc.exe
O4 - HKLM\..\Run: [Internet Optimizer] "C:\Program Files\Internet Optimizer\optimize.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [BullsEye Network] C:\Programmer\BullsEye Network\bin\bargains.exe
O4 - HKLM\..\Run: [REGRUN32] C:\windowsupdate.exe
O4 - HKLM\..\Run: [ccApp] "C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\ccApp.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [SSC_UserPrompt] C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\Security Center\UsrPrmpt.exe
O4 - HKLM\..\Run: [seeve] C:\WINDOWS\seeve.exe
O4 - HKLM\..\Run: [Symantec NetDriver Monitor] C:\PROGRA~1\SYMNET~1\SNDMon.exe /Consumer
O4 - HKLM\..\Run: [bO²ùðX×y-¯Œ] C:\WINDOWS\agiklxck.exe
O4 - HKLM\..\Run: [bO²ùõö/ØG%)ßfÏNb½¾C:\Programmer\ISTsvc\istsvc.exe] C:\WINDOWS\agiklxck.exe
O4 - HKLM\..\Run: [CloneCDElbyCDFL] "C:\Programmer\Elaborate Bytes\CloneCD\ElbyCheck.exe" /L ElbyCDFL
O4 - HKLM\..\Run: [CloneCDTray] "C:\Programmer\Elaborate Bytes\CloneCD\CloneCDTray.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [qcqlcg] C:\WINDOWS\System32\gpbecj.exe r
O4 - HKLM\..\Run: [MSConfig] C:\WINDOWS\PCHealth\HelpCtr\Binaries\MSConfig.exe /auto
O4 - HKCU\..\Run: [CTFMON.EXE] C:\WINDOWS\System32\ctfmon.exe
O4 - HKCU\..\Run: [MsnMsgr] "C:\Programmer\MSN Messenger\MsnMsgr.Exe" /background
O4 - HKCU\..\Run: [LogitechSoftwareUpdate] C:\Programmer\Logitech\Video\ManifestEngine.exe boot
O4 - HKCU\..\Run: [IncrediMail] C:\PROGRA~1\INCRED~1\bin\IncMail.exe /c
O4 - HKCU\..\Run: [Wbns] C:\Programmer\scns\eels.exe
O4 - Global Startup: Adobe Reader Speed Launch.lnk = C:\Programmer\Adobe\Acrobat 7.0\Reader\reader_sl.exe
O8 - Extra context menu item: &Add animation to IncrediMail Style Box - C:\PROGRA~1\INCRED~1\bin\resources\WebMenuImg.htm
O8 - Extra context menu item: Download using LeechGet - file://C:\Programmer\LeechGet 2004\\AddUrl.html
O8 - Extra context menu item: Download using LeechGet Wizard - file://C:\Programmer\LeechGet 2004\\Wizard.html
O8 - Extra context menu item: E&ksporter til Microsoft Excel - res://C:\PROGRA~1\MICROS~2\OFFICE11\EXCEL.EXE/3000
O8 - Extra context menu item: Parse with LeechGet - file://C:\Programmer\LeechGet 2004\\Parser.html
O9 - Extra button: (no name) - {08B0E5C0-4FCB-11CF-AAA5-00401C608501} - C:\WINDOWS\System32\msjava.dll
O9 - Extra 'Tools' menuitem: Sun Java Console - {08B0E5C0-4FCB-11CF-AAA5-00401C608501} - C:\WINDOWS\System32\msjava.dll
O9 - Extra button: SideFind - {10E42047-DEB9-4535-A118-B3F6EC39B807} - C:\Programmer\SideFind\sidefind.dll (file missing)
O9 - Extra button: Opslag - {92780B25-18CC-41C8-B9BE-3C9C571A8263} - C:\PROGRA~1\MICROS~2\OFFICE11\REFIEBAR.DLL
O9 - Extra button: Related - {c95fe080-8f5d-11d2-a20b-00aa003c157a} - C:\WINDOWS\web\related.htm
O9 - Extra 'Tools' menuitem: Show &Related Links - {c95fe080-8f5d-11d2-a20b-00aa003c157a} - C:\WINDOWS\web\related.htm
O15 - Trusted Zone: *.media-motor.net
O15 - Trusted Zone: *.popuppers.com
O16 - DPF: {15AD6789-CDB4-47E1-A9DA-992EE8E6BAD6} - http://static.windupdates.com/cab/MediaAccessVerisign/ie/bridge-c18.cab
O16 - DPF: {3D2CB570-D425-11D5-ABD0-00008369C46F} (CSMenu Class) - https://netbank.danskebank.dk/html/activex/DB/Menu.cab
O16 - DPF: {42F2C9BA-614F-47C0-B3E3-ECFD34EED658} (Installer Class) - http://www.ysbweb.com/ist/softwares/v4.0/ysb_mp3.cab
O16 - DPF: {7149E79C-DC19-4C5E-A53C-A54DDF75EEE9} (IObjSafety.DemoCtl) - http://cabs.media-motor.net/cabs/joysaver.cab
O16 - DPF: {79849612-A98F-45B8-95E9-4D13C7B6B35C} (Loader2 Control) - http://static.topconverting.com/activex/website.ocx
O16 - DPF: {7C559105-9ECF-42B8-B3F7-832E75EDD959} (Installer Class) - http://www.xxxtoolbar.com/ist/softwares/v4.0/0006_regular.cab
O16 - DPF: {9EB320CE-BE1D-4304-A081-4B4665414BEF} (MediaTicketsInstaller Control) - http://www.mt-download.com/MediaTicketsInstaller.cab?refid=2476
O16 - DPF: {B38870E4-7ECB-40DA-8C6A-595F0A5519FF} (MsnMessengerSetupDownloadControl Class) - http://messenger.msn.com/download/msnmessengersetupdownloader.cab
O16 - DPF: {B7E76C25-791F-432E-BDB7-748D01A93FC2} (VacPro.int_ver30) - http://advnt01.com/dialer/int_ver30.CAB
O16 - DPF: {D8575CE3-3432-4540-88A9-85A1325D3375} (e-Safekey) - https://netbank.danskebank.dk/html/activex/e-Safekey/DB/e-Safekey.cab
O23 - Service: Symantec Event Manager (ccEvtMgr) - Symantec Corporation - C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\ccEvtMgr.exe
O23 - Service: Symantec Network Proxy (ccProxy) - Symantec Corporation - C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\ccProxy.exe
O23 - Service: Symantec Password Validation (ccPwdSvc) - Symantec Corporation - C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\ccPwdSvc.exe
O23 - Service: Symantec Settings Manager (ccSetMgr) - Symantec Corporation - C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\ccSetMgr.exe
O23 - Service: FireDaemon Service: ecure (ecure) - Unknown owner - C:\WINDOWS\Temp\FireDaemon.EXE (file missing)
O23 - Service: iPod Service (iPodService) - Apple Computer, Inc. - C:\Programmer\iPod\bin\iPodService.exe
O23 - Service: ISSvc (ISSVC) - Symantec Corporation - C:\Programmer\Norton Internet Security\ISSVC.exe
O23 - Service: Norton AntiVirus Auto-Protect Service (navapsvc) - Symantec Corporation - C:\Programmer\Norton Internet Security\Norton AntiVirus\navapsvc.exe
O23 - Service: NVIDIA Display Driver Service (NVSvc) - NVIDIA Corporation - C:\WINDOWS\System32\nvsvc32.exe
O23 - Service: SAVScan - Symantec Corporation - C:\Programmer\Norton Internet Security\Norton AntiVirus\SAVScan.exe
O23 - Service: ScriptBlocking Service (SBService) - Symantec Corporation - C:\PROGRA~1\FLLESF~1\SYMANT~1\SCRIPT~1\SBServ.exe
O23 - Service: Symantec Network Drivers Service (SNDSrvc) - Symantec Corporation - C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\SNDSrvc.exe
O23 - Service: Symantec SPBBCSvc (SPBBCSvc) - Symantec Corporation - C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\SPBBC\SPBBCSvc.exe
O23 - Service: FireDaemon Service: svchost1 (svchost1) - Unknown owner - C:\WINDOWS\Temp\FireDaemon.EXE (file missing)
O23 - Service: System Startup Service  (SvcProc) - Unknown owner - C:\WINDOWS\svcproc.exe
O23 - Service: Symantec Core LC - Symantec Corporation - C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\CCPD-LC\symlcsvc.exe
O23 - Service: FireDaemon Service: system (system) - Unknown owner - C:\WINDOWS\Temp\FireDaemon.EXE (file missing)
Avatar billede downloading Nybegynder
01. oktober 2005 - 18:55 #3
Det minder mig om at der forresten også starter et andet internet explorer vindue op. Det er sådan et vindue kun med en luk knap, ikke noget med Filer, Foretrukne eller adresselinje.. Jeg tror det hedder Seent eller noget mystisk i den retning..
Avatar billede kalp Novice
01. oktober 2005 - 18:59 #4
Den er brokket med virus.. giv mig lidt tid så får du en vejledning
Avatar billede downloading Nybegynder
01. oktober 2005 - 19:04 #5
hmm.. skod... Min norton finder det ellers ikke.. Men mange tak!! Virkelig fedt med lidt hjælp...
Avatar billede kalp Novice
01. oktober 2005 - 19:50 #6
Gør min en tjeneste.. se hvor langt du kan kaste med din NortonCD ;o)

Hent og kør

Denne fil
http://www.spywareedge.net/nf/nailfix.exe
Dobbeltklik på nailfix.exe, som du hentede før. Klik "Next" (der skal være flueben i "Run Nailfix") - og klik "Finish".

og denne fil
http://securityresponse.symantec.com/avcenter/FxIstbar.exe

Download og gem denne scanner på skrivebordet. (Vi skal bruge den senere)
http://www.spywareinfo.dk/download/mwav.exe

Download Ewido (Trial version) (Installer og opdater programmet, men vent med et scanne til jeg siger til!)
http://shop.element5.com/product.html?productid=531168

Genstart i Fejlsikret tilstand ved at taste F8 under opstart.

Højreklik på windows start knappen (helt nede i venstre hjørne af din skærm) og vælge "Stifinder", klik på Funktioner->Mappeindstillinger->Vis.
Fjern flueben ved "Skjul beskyttede operativsystemfiler".
Fjern flueben ved "Skjul filtypenavne for kendte filtyper".
Sæt prik i "Vis skjulte filer og mapper".

Afinstaller eller slet disse programmer/mapper manuelt.

C:\Programmer\ISTsvc
C:\WINDOWS\system32\smon\
C:\Programmer\scns
C:\Programmer\SurfAccuracy\
C:\Program Files\Internet Optimizer\
C:\Programmer\SideFind\
C:\Programmer\YourSiteBar
C:\Program Files\Media Gateway\
C:\Programmer\BullsEye Network\

Klik på Start->Kør skriv services.msc og klik OK.
Deaktiver noget der hedder "FireDaemon"

Kør HijackThis, scan og sæt et flueben ud for disse linjer - luk øvrige programvinduer. Dobbelt tjeck alt kom med!. Klik herefter "Fix checked" i hijackthis:

F2 - REG:system.ini: Shell=Explorer.exe C:\WINDOWS\Nail.exe
O2 - BHO: BAHelper Class - {A3FDD654-A057-4971-9844-4ED8E67DBBB8} - C:\Programmer\SideFind\sfbho.dll
O3 - Toolbar: YourSiteBar - {86227D9C-0EFE-4f8a-AA55-30386A3F5686} - C:\Programmer\YourSiteBar\ysb.dll (file missing)
O4 - HKLM\..\Run: [run-jjr] C:\WINDOWS\system32\smon\go.exe C:\WINDOWS\system32\smon\
O4 - HKLM\..\Run: [Media Gateway] C:\Program Files\Media Gateway\MediaGateway.exe
O4 - HKLM\..\Run: [IST Service] C:\Programmer\ISTsvc\istsvc.exe
O4 - HKLM\..\Run: [DuGg] C:\WINDOWS\agiklxck.exe
O4 - HKLM\..\Run: [SurfAccuracy] C:\Programmer\SurfAccuracy\SAcc.exe
O4 - HKLM\..\Run: [Internet Optimizer] "C:\Program Files\Internet Optimizer\optimize.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [BullsEye Network] C:\Programmer\BullsEye Network\bin\bargains.exe
O4 - HKLM\..\Run: [REGRUN32] C:\windowsupdate.exe
O4 - HKLM\..\Run: [seeve] C:\WINDOWS\seeve.exe
O4 - HKLM\..\Run: [bO²ùðX×y-¯Œ] C:\WINDOWS\agiklxck.exe
O4 - HKLM\..\Run: [bO²ùõö/ØG%)ßfÏNb½¾C:\Programmer\ISTsvc\istsvc.exe] C:\WINDOWS\agiklxck.exe
O4 - HKLM\..\Run: [qcqlcg] C:\WINDOWS\System32\gpbecj.exe r
O4 - HKCU\..\Run: [Wbns] C:\Programmer\scns\eels.exe
O9 - Extra button: SideFind - {10E42047-DEB9-4535-A118-B3F6EC39B807} - C:\Programmer\SideFind\sidefind.dll (file missing)
O15 - Trusted Zone: *.media-motor.net
O15 - Trusted Zone: *.popuppers.com
O16 - DPF: {15AD6789-CDB4-47E1-A9DA-992EE8E6BAD6} - http://static.windupdates.com/cab/MediaAccessVerisign/ie/bridge-c18.cab
O16 - DPF: {42F2C9BA-614F-47C0-B3E3-ECFD34EED658} (Installer Class) - http://www.ysbweb.com/ist/softwares/v4.0/ysb_mp3.cab
O16 - DPF: {7149E79C-DC19-4C5E-A53C-A54DDF75EEE9} (IObjSafety.DemoCtl) - http://cabs.media-motor.net/cabs/joysaver.cab
O16 - DPF: {79849612-A98F-45B8-95E9-4D13C7B6B35C} (Loader2 Control) - http://static.topconverting.com/activex/website.ocx
O16 - DPF: {7C559105-9ECF-42B8-B3F7-832E75EDD959} (Installer Class) - http://www.xxxtoolbar.com/ist/softwares/v4.0/0006_regular.cab
O16 - DPF: {9EB320CE-BE1D-4304-A081-4B4665414BEF} (MediaTicketsInstaller Control) - http://www.mt-download.com/MediaTicketsInstaller.cab?refid=2476
O16 - DPF: {B7E76C25-791F-432E-BDB7-748D01A93FC2} (VacPro.int_ver30) - http://advnt01.com/dialer/int_ver30.CAB
O23 - Service: FireDaemon Service: ecure (ecure) - Unknown owner - C:\WINDOWS\Temp\FireDaemon.EXE (file missing)
O23 - Service: FireDaemon Service: svchost1 (svchost1) - Unknown owner - C:\WINDOWS\Temp\FireDaemon.EXE (file missing)
O23 - Service: System Startup Service (SvcProc) - Unknown owner - C:\WINDOWS\svcproc.exe
O23 - Service: FireDaemon Service: system (system) - Unknown owner - C:\WINDOWS\Temp\FireDaemon.EXE (file missing)

Find og slet (Kig godt efter!!.. Det du ikke finder har hijackthis muligvis selv kunne slette!)

Filerne

C:\WINDOWS\System32\gpbecj.exe
C:\WINDOWS\agiklxck.exe
C:\windowsupdate.exe
C:\WINDOWS\seeve.exe
C:\WINDOWS\svcproc.exe

Gå herefter i Start -> Programmer -> Tilbehør -> Systemværktøjer -> Diskoprydning og slet temp-filer, temporary internet files og papirkurv.

Klik på mwav.exe som du hentede, programmet pakker sig selv ud og starter.
Sæt flueben i følgende:
Memory, Startup folders, drive, Registry, System folders og Services.
Sæt prik i følgende:
All local drives og Scan all files

Scan med Ewido nu!

Genstart normalt og kopir en ny hijackthis log herind så jeg kan se om vi fik fjernet det hele eller om noget skulle være blevet overset:)
Avatar billede downloading Nybegynder
01. oktober 2005 - 20:53 #7
Jeg syntes ikke rigtigt jeg kan genstarte i fejlsikret tilstand. Når jeg trykker F8 skriver den hvorfra jeg skal boote fra? Så kan jeg vælge Floppy, CD og min hardisk
Avatar billede kalp Novice
01. oktober 2005 - 20:54 #8
prøv med F5 istedet
Avatar billede downloading Nybegynder
01. oktober 2005 - 21:36 #9
Malge tak kalp.. Jeg mangler kun lige at scanne det hele med mwav.exe og med ewido nu, men det kna jeg ikke lige nå nu, men jeg ligger filen herind i morgen... Mange tak for hjælpen!!! Mange mange tak! :-)
Avatar billede kalp Novice
01. oktober 2005 - 23:39 #10
ingen årsag:) Jeg er klar igen i morgen så:)
Avatar billede downloading Nybegynder
02. oktober 2005 - 18:33 #11
Sådan.. nu er det her:

Logfile of HijackThis v1.99.1
Scan saved at 18:34:37, on 02-10-2005
Platform: Windows XP  (WinNT 5.01.2600)
MSIE: Internet Explorer v6.00 (6.00.2600.0000)

Running processes:
C:\WINDOWS\System32\smss.exe
C:\WINDOWS\system32\winlogon.exe
C:\WINDOWS\system32\services.exe
C:\WINDOWS\system32\lsass.exe
C:\WINDOWS\system32\svchost.exe
C:\WINDOWS\System32\svchost.exe
C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\ccProxy.exe
C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\ccSetMgr.exe
C:\Programmer\Norton Internet Security\ISSVC.exe
C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\SNDSrvc.exe
C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\SPBBC\SPBBCSvc.exe
C:\WINDOWS\Explorer.exe
C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\ccEvtMgr.exe
C:\WINDOWS\System32\RunDll32.exe
C:\WINDOWS\System32\RUNDLL32.EXE
C:\WINDOWS\System32\LVCOMSX.EXE
C:\WINDOWS\System32\ppsbuut.exe
C:\Programmer\Logitech\Video\LogiTray.exe
C:\WINDOWS\System32\rmctrl.exe
C:\Programmer\NetLimiter\NetLimiter.exe
C:\Programmer\QuickTime\qttask.exe
C:\Programmer\iTunes\iTunesHelper.exe
C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\ccApp.exe
C:\Programmer\Elaborate Bytes\CloneCD\CloneCDTray.exe
C:\WINDOWS\System32\ctfmon.exe
C:\Programmer\MSN Messenger\MsnMsgr.Exe
C:\WINDOWS\system32\spoolsv.exe
C:\Programmer\Logitech\Video\FxSvr2.exe
C:\Programmer\ewido\security suite\ewidoctrl.exe
C:\PROGRA~1\INCRED~1\bin\IMApp.exe
C:\Programmer\ewido\security suite\ewidoguard.exe
C:\Programmer\Norton Internet Security\Norton AntiVirus\navapsvc.exe
C:\WINDOWS\System32\nvsvc32.exe
C:\WINDOWS\System32\svchost.exe
C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\CCPD-LC\symlcsvc.exe
C:\Programmer\iPod\bin\iPodService.exe
C:\Programmer\Mozilla Firefox\firefox.exe
C:\Documents and Settings\Dr. Bille\Skrivebord\HijackThis.exe

R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = http://www.google.dk/
R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Toolbar,LinksFolderName = Hyperlinks
F2 - REG:system.ini: Shell=Explorer.exe C:\WINDOWS\Nail.exe
O2 - BHO: AcroIEHlprObj Class - {06849E9F-C8D7-4D59-B87D-784B7D6BE0B3} - C:\Programmer\Adobe\Acrobat 7.0\ActiveX\AcroIEHelper.dll
O2 - BHO: Ipswitch.WsftpBrowserHelper - {601ED020-FB6C-11D3-87D8-0050DA59922B} - C:\Programmer\WS_FTP Pro\wsbho2k0.dll
O2 - BHO: Norton Internet Security - {9ECB9560-04F9-4bbc-943D-298DDF1699E1} - C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\AdBlocking\NISShExt.dll
O2 - BHO: NAV Helper - {BDF3E430-B101-42AD-A544-FADC6B084872} - C:\Programmer\Norton Internet Security\Norton AntiVirus\NavShExt.dll
O3 - Toolbar: Norton Internet Security - {0B53EAC3-8D69-4b9e-9B19-A37C9A5676A7} - C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\AdBlocking\NISShExt.dll
O3 - Toolbar: Norton AntiVirus - {42CDD1BF-3FFB-4238-8AD1-7859DF00B1D6} - C:\Programmer\Norton Internet Security\Norton AntiVirus\NavShExt.dll
O3 - Toolbar: &Radio - {8E718888-423F-11D2-876E-00A0C9082467} - C:\WINDOWS\System32\msdxm.ocx
O4 - HKLM\..\Run: [Cmaudio] RunDll32 cmicnfg.cpl,CMICtrlWnd
O4 - HKLM\..\Run: [HPDJ Taskbar Utility] C:\WINDOWS\System32\spool\drivers\w32x86\3\hpztsb05.exe
O4 - HKLM\..\Run: [NvCplDaemon] RUNDLL32.EXE C:\WINDOWS\System32\NvCpl.dll,NvStartup
O4 - HKLM\..\Run: [nwiz] nwiz.exe /install
O4 - HKLM\..\Run: [NvMediaCenter] RUNDLL32.EXE C:\WINDOWS\System32\NvMcTray.dll,NvTaskbarInit
O4 - HKLM\..\Run: [LVCOMSX] C:\WINDOWS\System32\LVCOMSX.EXE
O4 - HKLM\..\Run: [LogitechVideoRepair] C:\Programmer\Logitech\Video\ISStart.exe
O4 - HKLM\..\Run: [LogitechVideoTray] C:\Programmer\Logitech\Video\LogiTray.exe
O4 - HKLM\..\Run: [NeroCheck] C:\WINDOWS\system32\NeroCheck.exe
O4 - HKLM\..\Run: [RemoteControl] C:\WINDOWS\System32\rmctrl.exe
O4 - HKLM\..\Run: [CloneDVDElbyDelay] "C:\Programmer\Elaborate Bytes\CloneDVD\ElbyCheck.exe" /L ElbyDelay
O4 - HKLM\..\Run: [NetLimiter] C:\Programmer\NetLimiter\NetLimiter.exe /s
O4 - HKLM\..\Run: [QuickTime Task] "C:\Programmer\QuickTime\qttask.exe" -atboottime
O4 - HKLM\..\Run: [iTunesHelper] "C:\Programmer\iTunes\iTunesHelper.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [ccApp] "C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\ccApp.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [SSC_UserPrompt] C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\Security Center\UsrPrmpt.exe
O4 - HKLM\..\Run: [Symantec NetDriver Monitor] C:\PROGRA~1\SYMNET~1\SNDMon.exe /Consumer
O4 - HKLM\..\Run: [CloneCDElbyCDFL] "C:\Programmer\Elaborate Bytes\CloneCD\ElbyCheck.exe" /L ElbyCDFL
O4 - HKLM\..\Run: [CloneCDTray] "C:\Programmer\Elaborate Bytes\CloneCD\CloneCDTray.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [keymgc] C:\WINDOWS\System32\ppsbuut.exe r
O4 - HKCU\..\Run: [CTFMON.EXE] C:\WINDOWS\System32\ctfmon.exe
O4 - HKCU\..\Run: [MsnMsgr] "C:\Programmer\MSN Messenger\MsnMsgr.Exe" /background
O4 - HKCU\..\Run: [LogitechSoftwareUpdate] C:\Programmer\Logitech\Video\ManifestEngine.exe boot
O4 - HKCU\..\Run: [IncrediMail] C:\PROGRA~1\INCRED~1\bin\IncMail.exe /c
O4 - Global Startup: Adobe Reader Speed Launch.lnk = C:\Programmer\Adobe\Acrobat 7.0\Reader\reader_sl.exe
O8 - Extra context menu item: &Add animation to IncrediMail Style Box - C:\PROGRA~1\INCRED~1\bin\resources\WebMenuImg.htm
O8 - Extra context menu item: Download using LeechGet - file://C:\Programmer\LeechGet 2004\\AddUrl.html
O8 - Extra context menu item: Download using LeechGet Wizard - file://C:\Programmer\LeechGet 2004\\Wizard.html
O8 - Extra context menu item: E&ksporter til Microsoft Excel - res://C:\PROGRA~1\MICROS~2\OFFICE11\EXCEL.EXE/3000
O8 - Extra context menu item: Parse with LeechGet - file://C:\Programmer\LeechGet 2004\\Parser.html
O9 - Extra button: (no name) - {08B0E5C0-4FCB-11CF-AAA5-00401C608501} - C:\WINDOWS\System32\msjava.dll
O9 - Extra 'Tools' menuitem: Sun Java Console - {08B0E5C0-4FCB-11CF-AAA5-00401C608501} - C:\WINDOWS\System32\msjava.dll
O9 - Extra button: Opslag - {92780B25-18CC-41C8-B9BE-3C9C571A8263} - C:\PROGRA~1\MICROS~2\OFFICE11\REFIEBAR.DLL
O15 - Trusted Zone: *.media-motor.net
O15 - Trusted Zone: *.popuppers.com
O16 - DPF: {3D2CB570-D425-11D5-ABD0-00008369C46F} (CSMenu Class) - https://netbank.danskebank.dk/html/activex/DB/Menu.cab
O16 - DPF: {B38870E4-7ECB-40DA-8C6A-595F0A5519FF} (MsnMessengerSetupDownloadControl Class) - http://messenger.msn.com/download/msnmessengersetupdownloader.cab
O16 - DPF: {D8575CE3-3432-4540-88A9-85A1325D3375} (e-Safekey) - https://netbank.danskebank.dk/html/activex/e-Safekey/DB/e-Safekey.cab
O23 - Service: Symantec Event Manager (ccEvtMgr) - Symantec Corporation - C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\ccEvtMgr.exe
O23 - Service: Symantec Network Proxy (ccProxy) - Symantec Corporation - C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\ccProxy.exe
O23 - Service: Symantec Password Validation (ccPwdSvc) - Symantec Corporation - C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\ccPwdSvc.exe
O23 - Service: Symantec Settings Manager (ccSetMgr) - Symantec Corporation - C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\ccSetMgr.exe
O23 - Service: ewido security suite control - ewido networks - C:\Programmer\ewido\security suite\ewidoctrl.exe
O23 - Service: ewido security suite guard - ewido networks - C:\Programmer\ewido\security suite\ewidoguard.exe
O23 - Service: iPod Service (iPodService) - Apple Computer, Inc. - C:\Programmer\iPod\bin\iPodService.exe
O23 - Service: ISSvc (ISSVC) - Symantec Corporation - C:\Programmer\Norton Internet Security\ISSVC.exe
O23 - Service: Norton AntiVirus Auto-Protect Service (navapsvc) - Symantec Corporation - C:\Programmer\Norton Internet Security\Norton AntiVirus\navapsvc.exe
O23 - Service: NVIDIA Display Driver Service (NVSvc) - NVIDIA Corporation - C:\WINDOWS\System32\nvsvc32.exe
O23 - Service: SAVScan - Symantec Corporation - C:\Programmer\Norton Internet Security\Norton AntiVirus\SAVScan.exe
O23 - Service: ScriptBlocking Service (SBService) - Symantec Corporation - C:\PROGRA~1\FLLESF~1\SYMANT~1\SCRIPT~1\SBServ.exe
O23 - Service: Symantec Network Drivers Service (SNDSrvc) - Symantec Corporation - C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\SNDSrvc.exe
O23 - Service: Symantec SPBBCSvc (SPBBCSvc) - Symantec Corporation - C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\SPBBC\SPBBCSvc.exe
O23 - Service: System Startup Service  (SvcProc) - Unknown owner - C:\WINDOWS\svcproc.exe
O23 - Service: Symantec Core LC - Symantec Corporation - C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\CCPD-LC\symlcsvc.exe
Avatar billede kalp Novice
02. oktober 2005 - 18:48 #12
Download DelDomains.inf
http://www.mvps.org/winhelp2002/DelDomains.inf
eller
http://www.greyknight17.com/spy/DelO15Domains.inf

Højreklik på DelDomains.inf og vælg: Install

Genstart i Fejlsikret tilstand ved at taste F8 under opstart.

Kør HijackThis, scan og sæt et flueben ud for disse linjer - luk øvrige programvinduer. Dobbelt tjeck alt kom med!. Klik herefter "Fix checked" i hijackthis:

F2 - REG:system.ini: Shell=Explorer.exe C:\WINDOWS\Nail.exe
O4 - HKLM\..\Run: [keymgc] C:\WINDOWS\System32\ppsbuut.exe r
O15 - Trusted Zone: *.media-motor.net
O15 - Trusted Zone: *.popuppers.com
O23 - Service: System Startup Service (SvcProc) - Unknown owner - C:\WINDOWS\svcproc.exe

Find og slet (Kig godt efter!!.. Det du ikke finder har hijackthis muligvis selv kunne slette!)

Filerne

C:\WINDOWS\System32\ppsbuut.exe
C:\WINDOWS\Nail.exe
C:\WINDOWS\svcproc.exe

Klik på Start->Kør skriv services.msc og klik OK.
Deaktiver SvcProc

Højreklik på DelDomains.inf og vælg: Install
yep.. igen:)

Genstart normalt og kopir en ny hijackthis log herind så jeg kan se om vi fik fjernet det hele eller om noget skulle være blevet overset:)
Avatar billede downloading Nybegynder
02. oktober 2005 - 20:54 #13
okay.. Jeg kunne ikke finde:
O4 - HKLM\..\Run: [keymgc] C:\WINDOWS\System32\ppsbuut.exe r
O15 - Trusted Zone: *.media-motor.net
O15 - Trusted Zone: *.popuppers.com

jeg kunne heller ikke finde filen:
C:\WINDOWS\System32\ppsbuut.exe

og det var heller ikke muligt at finde SvcProc

Men her er log filen så.

Logfile of HijackThis v1.99.1
Scan saved at 20:55:15, on 02-10-2005
Platform: Windows XP  (WinNT 5.01.2600)
MSIE: Internet Explorer v6.00 (6.00.2600.0000)

Running processes:
C:\WINDOWS\System32\smss.exe
C:\WINDOWS\system32\winlogon.exe
C:\WINDOWS\system32\services.exe
C:\WINDOWS\system32\lsass.exe
C:\WINDOWS\system32\svchost.exe
C:\WINDOWS\System32\svchost.exe
C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\ccProxy.exe
C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\ccSetMgr.exe
C:\Programmer\Norton Internet Security\ISSVC.exe
C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\SNDSrvc.exe
C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\SPBBC\SPBBCSvc.exe
C:\WINDOWS\Explorer.exe
C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\ccEvtMgr.exe
C:\WINDOWS\System32\RunDll32.exe
C:\WINDOWS\System32\RUNDLL32.EXE
C:\WINDOWS\System32\LVCOMSX.EXE
C:\Programmer\Logitech\Video\LogiTray.exe
C:\WINDOWS\System32\nfsdsrv.exe
C:\WINDOWS\System32\rmctrl.exe
C:\Programmer\NetLimiter\NetLimiter.exe
C:\Programmer\QuickTime\qttask.exe
C:\Programmer\iTunes\iTunesHelper.exe
C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\ccApp.exe
C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\Security Center\UsrPrmpt.exe
C:\Programmer\Elaborate Bytes\CloneCD\CloneCDTray.exe
C:\WINDOWS\System32\ctfmon.exe
C:\Programmer\MSN Messenger\MsnMsgr.Exe
C:\WINDOWS\system32\spoolsv.exe
C:\Programmer\Logitech\Video\FxSvr2.exe
C:\Programmer\ewido\security suite\ewidoctrl.exe
C:\Programmer\ewido\security suite\ewidoguard.exe
C:\PROGRA~1\INCRED~1\bin\IMApp.exe
C:\Programmer\Norton Internet Security\Norton AntiVirus\navapsvc.exe
C:\WINDOWS\System32\nvsvc32.exe
C:\WINDOWS\System32\svchost.exe
C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\CCPD-LC\symlcsvc.exe
C:\Programmer\iPod\bin\iPodService.exe
C:\Programmer\Mozilla Firefox\firefox.exe
C:\Documents and Settings\Dr. Bille\Skrivebord\HijackThis.exe

R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = http://www.google.dk/
R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Toolbar,LinksFolderName = Hyperlinks
F2 - REG:system.ini: Shell=Explorer.exe C:\WINDOWS\Nail.exe
O2 - BHO: AcroIEHlprObj Class - {06849E9F-C8D7-4D59-B87D-784B7D6BE0B3} - C:\Programmer\Adobe\Acrobat 7.0\ActiveX\AcroIEHelper.dll
O2 - BHO: Ipswitch.WsftpBrowserHelper - {601ED020-FB6C-11D3-87D8-0050DA59922B} - C:\Programmer\WS_FTP Pro\wsbho2k0.dll
O2 - BHO: Norton Internet Security - {9ECB9560-04F9-4bbc-943D-298DDF1699E1} - C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\AdBlocking\NISShExt.dll
O2 - BHO: NAV Helper - {BDF3E430-B101-42AD-A544-FADC6B084872} - C:\Programmer\Norton Internet Security\Norton AntiVirus\NavShExt.dll
O3 - Toolbar: Norton Internet Security - {0B53EAC3-8D69-4b9e-9B19-A37C9A5676A7} - C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\AdBlocking\NISShExt.dll
O3 - Toolbar: Norton AntiVirus - {42CDD1BF-3FFB-4238-8AD1-7859DF00B1D6} - C:\Programmer\Norton Internet Security\Norton AntiVirus\NavShExt.dll
O3 - Toolbar: &Radio - {8E718888-423F-11D2-876E-00A0C9082467} - C:\WINDOWS\System32\msdxm.ocx
O4 - HKLM\..\Run: [Cmaudio] RunDll32 cmicnfg.cpl,CMICtrlWnd
O4 - HKLM\..\Run: [HPDJ Taskbar Utility] C:\WINDOWS\System32\spool\drivers\w32x86\3\hpztsb05.exe
O4 - HKLM\..\Run: [NvCplDaemon] RUNDLL32.EXE C:\WINDOWS\System32\NvCpl.dll,NvStartup
O4 - HKLM\..\Run: [nwiz] nwiz.exe /install
O4 - HKLM\..\Run: [NvMediaCenter] RUNDLL32.EXE C:\WINDOWS\System32\NvMcTray.dll,NvTaskbarInit
O4 - HKLM\..\Run: [LVCOMSX] C:\WINDOWS\System32\LVCOMSX.EXE
O4 - HKLM\..\Run: [LogitechVideoRepair] C:\Programmer\Logitech\Video\ISStart.exe
O4 - HKLM\..\Run: [LogitechVideoTray] C:\Programmer\Logitech\Video\LogiTray.exe
O4 - HKLM\..\Run: [NeroCheck] C:\WINDOWS\system32\NeroCheck.exe
O4 - HKLM\..\Run: [RemoteControl] C:\WINDOWS\System32\rmctrl.exe
O4 - HKLM\..\Run: [CloneDVDElbyDelay] "C:\Programmer\Elaborate Bytes\CloneDVD\ElbyCheck.exe" /L ElbyDelay
O4 - HKLM\..\Run: [NetLimiter] C:\Programmer\NetLimiter\NetLimiter.exe /s
O4 - HKLM\..\Run: [QuickTime Task] "C:\Programmer\QuickTime\qttask.exe" -atboottime
O4 - HKLM\..\Run: [iTunesHelper] "C:\Programmer\iTunes\iTunesHelper.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [ccApp] "C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\ccApp.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [SSC_UserPrompt] C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\Security Center\UsrPrmpt.exe
O4 - HKLM\..\Run: [Symantec NetDriver Monitor] C:\PROGRA~1\SYMNET~1\SNDMon.exe /Consumer
O4 - HKLM\..\Run: [CloneCDElbyCDFL] "C:\Programmer\Elaborate Bytes\CloneCD\ElbyCheck.exe" /L ElbyCDFL
O4 - HKLM\..\Run: [CloneCDTray] "C:\Programmer\Elaborate Bytes\CloneCD\CloneCDTray.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [lonffg] C:\WINDOWS\System32\nfsdsrv.exe r
O4 - HKCU\..\Run: [CTFMON.EXE] C:\WINDOWS\System32\ctfmon.exe
O4 - HKCU\..\Run: [MsnMsgr] "C:\Programmer\MSN Messenger\MsnMsgr.Exe" /background
O4 - HKCU\..\Run: [LogitechSoftwareUpdate] C:\Programmer\Logitech\Video\ManifestEngine.exe boot
O4 - HKCU\..\Run: [IncrediMail] C:\PROGRA~1\INCRED~1\bin\IncMail.exe /c
O4 - Global Startup: Adobe Reader Speed Launch.lnk = C:\Programmer\Adobe\Acrobat 7.0\Reader\reader_sl.exe
O8 - Extra context menu item: &Add animation to IncrediMail Style Box - C:\PROGRA~1\INCRED~1\bin\resources\WebMenuImg.htm
O8 - Extra context menu item: Download using LeechGet - file://C:\Programmer\LeechGet 2004\\AddUrl.html
O8 - Extra context menu item: Download using LeechGet Wizard - file://C:\Programmer\LeechGet 2004\\Wizard.html
O8 - Extra context menu item: E&ksporter til Microsoft Excel - res://C:\PROGRA~1\MICROS~2\OFFICE11\EXCEL.EXE/3000
O8 - Extra context menu item: Parse with LeechGet - file://C:\Programmer\LeechGet 2004\\Parser.html
O9 - Extra button: (no name) - {08B0E5C0-4FCB-11CF-AAA5-00401C608501} - C:\WINDOWS\System32\msjava.dll
O9 - Extra 'Tools' menuitem: Sun Java Console - {08B0E5C0-4FCB-11CF-AAA5-00401C608501} - C:\WINDOWS\System32\msjava.dll
O9 - Extra button: Opslag - {92780B25-18CC-41C8-B9BE-3C9C571A8263} - C:\PROGRA~1\MICROS~2\OFFICE11\REFIEBAR.DLL
O16 - DPF: {3D2CB570-D425-11D5-ABD0-00008369C46F} (CSMenu Class) - https://netbank.danskebank.dk/html/activex/DB/Menu.cab
O16 - DPF: {B38870E4-7ECB-40DA-8C6A-595F0A5519FF} (MsnMessengerSetupDownloadControl Class) - http://messenger.msn.com/download/msnmessengersetupdownloader.cab
O16 - DPF: {D8575CE3-3432-4540-88A9-85A1325D3375} (e-Safekey) - https://netbank.danskebank.dk/html/activex/e-Safekey/DB/e-Safekey.cab
O23 - Service: Symantec Event Manager (ccEvtMgr) - Symantec Corporation - C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\ccEvtMgr.exe
O23 - Service: Symantec Network Proxy (ccProxy) - Symantec Corporation - C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\ccProxy.exe
O23 - Service: Symantec Password Validation (ccPwdSvc) - Symantec Corporation - C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\ccPwdSvc.exe
O23 - Service: Symantec Settings Manager (ccSetMgr) - Symantec Corporation - C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\ccSetMgr.exe
O23 - Service: ewido security suite control - ewido networks - C:\Programmer\ewido\security suite\ewidoctrl.exe
O23 - Service: ewido security suite guard - ewido networks - C:\Programmer\ewido\security suite\ewidoguard.exe
O23 - Service: iPod Service (iPodService) - Apple Computer, Inc. - C:\Programmer\iPod\bin\iPodService.exe
O23 - Service: ISSvc (ISSVC) - Symantec Corporation - C:\Programmer\Norton Internet Security\ISSVC.exe
O23 - Service: Norton AntiVirus Auto-Protect Service (navapsvc) - Symantec Corporation - C:\Programmer\Norton Internet Security\Norton AntiVirus\navapsvc.exe
O23 - Service: NVIDIA Display Driver Service (NVSvc) - NVIDIA Corporation - C:\WINDOWS\System32\nvsvc32.exe
O23 - Service: SAVScan - Symantec Corporation - C:\Programmer\Norton Internet Security\Norton AntiVirus\SAVScan.exe
O23 - Service: ScriptBlocking Service (SBService) - Symantec Corporation - C:\PROGRA~1\FLLESF~1\SYMANT~1\SCRIPT~1\SBServ.exe
O23 - Service: Symantec Network Drivers Service (SNDSrvc) - Symantec Corporation - C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\SNDSrvc.exe
O23 - Service: Symantec SPBBCSvc (SPBBCSvc) - Symantec Corporation - C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\SPBBC\SPBBCSvc.exe
O23 - Service: System Startup Service  (SvcProc) - Unknown owner - C:\WINDOWS\svcproc.exe (file missing)
O23 - Service: Symantec Core LC - Symantec Corporation - C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\CCPD-LC\symlcsvc.exe
Avatar billede downloading Nybegynder
03. oktober 2005 - 14:13 #14
Nå, nu åbner der ihvertfallet ikke noget..

Mange tak :-)
Avatar billede kalp Novice
03. oktober 2005 - 14:26 #15
Der er mere endnu.. du får lige en procedure igen her i aften for jeg når ikke at lave den nu desværre! der er ikke så meget tilbage tilgengæld
Avatar billede kalp Novice
03. oktober 2005 - 21:17 #16
Hent og kør (hvis du har slettet den efter sidst)

Denne fil
http://www.spywareedge.net/nf/nailfix.exe
Dobbeltklik på nailfix.exe, som du hentede før. Klik "Next" (der skal være flueben i "Run Nailfix") - og klik "Finish".

Hent Killbox (vi skal bruge den om lidt)
http://download.broadbandmedic.com/ el. her hvis første link ikke virker:
http://www.spywareinfo.dk/download/KillBox.zip

Genstart i Fejlsikret tilstand ved at taste F8 under opstart.

Kør HijackThis, scan og sæt et flueben ud for disse linjer - luk øvrige programvinduer. Dobbelt tjeck alt kom med!. Klik herefter "Fix checked" i hijackthis:

F2 - REG:system.ini: Shell=Explorer.exe C:\WINDOWS\Nail.exe
O4 - HKLM\..\Run: [lonffg] C:\WINDOWS\System32\nfsdsrv.exe r
O23 - Service: System Startup Service (SvcProc) - Unknown owner - C:\WINDOWS\svcproc.exe (file missing)

Klik på Start->Kør skriv services.msc og klik OK.
Deaktiver noget der hedder "System Startup Service (SvcProc)"

Indtast denne sti i killbox og vælge delete on reboot.. genstart din pc.
C:\WINDOWS\System32\nfsdsrv.exe

Genstart normal og ny hijackthislog.

Håber du har lidt tålmodighed:) din infektion var en af de værre.
Avatar billede downloading Nybegynder
04. oktober 2005 - 22:53 #17
hehe... Tålmodighed er desværre det eneste jeg kan gøre, jeg fatter hat af hvad det er der  sker :-)

men jeg tror der er noget galt. Da jeg kørte nailfix.exe skrev den noget jeg syntes ser forkert ud. Jeg har lagt et billede af det op her:

http://www.downloading.dk/nailfix.jpg

Jeg fik slettet F2... og O4.... Men jeg kunne ikke finde
O23 - Service: System Startup Service (SvcProc) - Unknown owner - C:\WINDOWS\svcproc.exe (file missing)

Da jeg kørete services.msc var det heller ikke muligt at finde "System Startup Service (SvcProc)"

og det var heller ikke muligt at finde filen: nfsdsrv.exe

Hvad er der galt..?

Jeg vedlægger lige en log.

Logfile of HijackThis v1.99.1
Scan saved at 22:54:27, on 04-10-2005
Platform: Windows XP  (WinNT 5.01.2600)
MSIE: Internet Explorer v6.00 (6.00.2600.0000)

Running processes:
C:\WINDOWS\System32\smss.exe
C:\WINDOWS\system32\winlogon.exe
C:\WINDOWS\system32\services.exe
C:\WINDOWS\system32\lsass.exe
C:\WINDOWS\system32\svchost.exe
C:\WINDOWS\System32\svchost.exe
C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\ccProxy.exe
C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\ccSetMgr.exe
C:\Programmer\Norton Internet Security\ISSVC.exe
C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\SNDSrvc.exe
C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\SPBBC\SPBBCSvc.exe
C:\WINDOWS\Explorer.exe
C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\ccEvtMgr.exe
C:\WINDOWS\System32\RunDll32.exe
C:\WINDOWS\System32\RUNDLL32.EXE
C:\WINDOWS\System32\LVCOMSX.EXE
C:\WINDOWS\System32\ylqvqa.exe
C:\Programmer\Logitech\Video\LogiTray.exe
C:\WINDOWS\System32\rmctrl.exe
C:\Programmer\NetLimiter\NetLimiter.exe
C:\Programmer\QuickTime\qttask.exe
C:\Programmer\iTunes\iTunesHelper.exe
C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\ccApp.exe
C:\Programmer\Elaborate Bytes\CloneCD\CloneCDTray.exe
C:\WINDOWS\System32\ctfmon.exe
C:\Programmer\MSN Messenger\MsnMsgr.Exe
C:\Programmer\Mozilla Firefox\firefox.exe
C:\WINDOWS\system32\spoolsv.exe
C:\Programmer\Logitech\Video\FxSvr2.exe
C:\PROGRA~1\INCRED~1\bin\IMApp.exe
C:\Programmer\ewido\security suite\ewidoctrl.exe
C:\Programmer\ewido\security suite\ewidoguard.exe
C:\Programmer\Norton Internet Security\Norton AntiVirus\navapsvc.exe
C:\WINDOWS\System32\nvsvc32.exe
C:\WINDOWS\System32\svchost.exe
C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\CCPD-LC\symlcsvc.exe
C:\Programmer\iPod\bin\iPodService.exe
C:\Programmer\Jasc Software Inc\Paint Shop Pro 7\psp.exe
C:\Programmer\WS_FTP Pro\wsftppro.exe
C:\Documents and Settings\Dr. Bille\Skrivebord\HijackThis.exe

R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = http://www.google.dk/
R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Toolbar,LinksFolderName = Hyperlinks
F2 - REG:system.ini: Shell=Explorer.exe C:\WINDOWS\Nail.exe
O2 - BHO: AcroIEHlprObj Class - {06849E9F-C8D7-4D59-B87D-784B7D6BE0B3} - C:\Programmer\Adobe\Acrobat 7.0\ActiveX\AcroIEHelper.dll
O2 - BHO: Ipswitch.WsftpBrowserHelper - {601ED020-FB6C-11D3-87D8-0050DA59922B} - C:\Programmer\WS_FTP Pro\wsbho2k0.dll
O2 - BHO: Norton Internet Security - {9ECB9560-04F9-4bbc-943D-298DDF1699E1} - C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\AdBlocking\NISShExt.dll
O2 - BHO: NAV Helper - {BDF3E430-B101-42AD-A544-FADC6B084872} - C:\Programmer\Norton Internet Security\Norton AntiVirus\NavShExt.dll
O3 - Toolbar: Norton Internet Security - {0B53EAC3-8D69-4b9e-9B19-A37C9A5676A7} - C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\AdBlocking\NISShExt.dll
O3 - Toolbar: Norton AntiVirus - {42CDD1BF-3FFB-4238-8AD1-7859DF00B1D6} - C:\Programmer\Norton Internet Security\Norton AntiVirus\NavShExt.dll
O3 - Toolbar: &Radio - {8E718888-423F-11D2-876E-00A0C9082467} - C:\WINDOWS\System32\msdxm.ocx
O4 - HKLM\..\Run: [Cmaudio] RunDll32 cmicnfg.cpl,CMICtrlWnd
O4 - HKLM\..\Run: [HPDJ Taskbar Utility] C:\WINDOWS\System32\spool\drivers\w32x86\3\hpztsb05.exe
O4 - HKLM\..\Run: [NvCplDaemon] RUNDLL32.EXE C:\WINDOWS\System32\NvCpl.dll,NvStartup
O4 - HKLM\..\Run: [nwiz] nwiz.exe /install
O4 - HKLM\..\Run: [NvMediaCenter] RUNDLL32.EXE C:\WINDOWS\System32\NvMcTray.dll,NvTaskbarInit
O4 - HKLM\..\Run: [LVCOMSX] C:\WINDOWS\System32\LVCOMSX.EXE
O4 - HKLM\..\Run: [LogitechVideoRepair] C:\Programmer\Logitech\Video\ISStart.exe
O4 - HKLM\..\Run: [LogitechVideoTray] C:\Programmer\Logitech\Video\LogiTray.exe
O4 - HKLM\..\Run: [NeroCheck] C:\WINDOWS\system32\NeroCheck.exe
O4 - HKLM\..\Run: [RemoteControl] C:\WINDOWS\System32\rmctrl.exe
O4 - HKLM\..\Run: [CloneDVDElbyDelay] "C:\Programmer\Elaborate Bytes\CloneDVD\ElbyCheck.exe" /L ElbyDelay
O4 - HKLM\..\Run: [NetLimiter] C:\Programmer\NetLimiter\NetLimiter.exe /s
O4 - HKLM\..\Run: [QuickTime Task] "C:\Programmer\QuickTime\qttask.exe" -atboottime
O4 - HKLM\..\Run: [iTunesHelper] "C:\Programmer\iTunes\iTunesHelper.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [ccApp] "C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\ccApp.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [SSC_UserPrompt] C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\Security Center\UsrPrmpt.exe
O4 - HKLM\..\Run: [Symantec NetDriver Monitor] C:\PROGRA~1\SYMNET~1\SNDMon.exe /Consumer
O4 - HKLM\..\Run: [CloneCDElbyCDFL] "C:\Programmer\Elaborate Bytes\CloneCD\ElbyCheck.exe" /L ElbyCDFL
O4 - HKLM\..\Run: [CloneCDTray] "C:\Programmer\Elaborate Bytes\CloneCD\CloneCDTray.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [krcygc] C:\WINDOWS\System32\ylqvqa.exe r
O4 - HKCU\..\Run: [CTFMON.EXE] C:\WINDOWS\System32\ctfmon.exe
O4 - HKCU\..\Run: [MsnMsgr] "C:\Programmer\MSN Messenger\MsnMsgr.Exe" /background
O4 - HKCU\..\Run: [LogitechSoftwareUpdate] C:\Programmer\Logitech\Video\ManifestEngine.exe boot
O4 - HKCU\..\Run: [IncrediMail] C:\PROGRA~1\INCRED~1\bin\IncMail.exe /c
O4 - Global Startup: Adobe Reader Speed Launch.lnk = C:\Programmer\Adobe\Acrobat 7.0\Reader\reader_sl.exe
O8 - Extra context menu item: &Add animation to IncrediMail Style Box - C:\PROGRA~1\INCRED~1\bin\resources\WebMenuImg.htm
O8 - Extra context menu item: Download using LeechGet - file://C:\Programmer\LeechGet 2004\\AddUrl.html
O8 - Extra context menu item: Download using LeechGet Wizard - file://C:\Programmer\LeechGet 2004\\Wizard.html
O8 - Extra context menu item: E&ksporter til Microsoft Excel - res://C:\PROGRA~1\MICROS~2\OFFICE11\EXCEL.EXE/3000
O8 - Extra context menu item: Parse with LeechGet - file://C:\Programmer\LeechGet 2004\\Parser.html
O9 - Extra button: (no name) - {08B0E5C0-4FCB-11CF-AAA5-00401C608501} - C:\WINDOWS\System32\msjava.dll
O9 - Extra 'Tools' menuitem: Sun Java Console - {08B0E5C0-4FCB-11CF-AAA5-00401C608501} - C:\WINDOWS\System32\msjava.dll
O9 - Extra button: Opslag - {92780B25-18CC-41C8-B9BE-3C9C571A8263} - C:\PROGRA~1\MICROS~2\OFFICE11\REFIEBAR.DLL
O16 - DPF: {3D2CB570-D425-11D5-ABD0-00008369C46F} (CSMenu Class) - https://netbank.danskebank.dk/html/activex/DB/Menu.cab
O16 - DPF: {B38870E4-7ECB-40DA-8C6A-595F0A5519FF} (MsnMessengerSetupDownloadControl Class) - http://messenger.msn.com/download/msnmessengersetupdownloader.cab
O16 - DPF: {D8575CE3-3432-4540-88A9-85A1325D3375} (e-Safekey) - https://netbank.danskebank.dk/html/activex/e-Safekey/DB/e-Safekey.cab
O23 - Service: Symantec Event Manager (ccEvtMgr) - Symantec Corporation - C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\ccEvtMgr.exe
O23 - Service: Symantec Network Proxy (ccProxy) - Symantec Corporation - C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\ccProxy.exe
O23 - Service: Symantec Password Validation (ccPwdSvc) - Symantec Corporation - C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\ccPwdSvc.exe
O23 - Service: Symantec Settings Manager (ccSetMgr) - Symantec Corporation - C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\ccSetMgr.exe
O23 - Service: ewido security suite control - ewido networks - C:\Programmer\ewido\security suite\ewidoctrl.exe
O23 - Service: ewido security suite guard - ewido networks - C:\Programmer\ewido\security suite\ewidoguard.exe
O23 - Service: iPod Service (iPodService) - Apple Computer, Inc. - C:\Programmer\iPod\bin\iPodService.exe
O23 - Service: ISSvc (ISSVC) - Symantec Corporation - C:\Programmer\Norton Internet Security\ISSVC.exe
O23 - Service: Norton AntiVirus Auto-Protect Service (navapsvc) - Symantec Corporation - C:\Programmer\Norton Internet Security\Norton AntiVirus\navapsvc.exe
O23 - Service: NVIDIA Display Driver Service (NVSvc) - NVIDIA Corporation - C:\WINDOWS\System32\nvsvc32.exe
O23 - Service: SAVScan - Symantec Corporation - C:\Programmer\Norton Internet Security\Norton AntiVirus\SAVScan.exe
O23 - Service: ScriptBlocking Service (SBService) - Symantec Corporation - C:\PROGRA~1\FLLESF~1\SYMANT~1\SCRIPT~1\SBServ.exe
O23 - Service: Symantec Network Drivers Service (SNDSrvc) - Symantec Corporation - C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\SNDSrvc.exe
O23 - Service: Symantec SPBBCSvc (SPBBCSvc) - Symantec Corporation - C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\SPBBC\SPBBCSvc.exe
O23 - Service: Symantec Core LC - Symantec Corporation - C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\CCPD-LC\symlcsvc.exe

Men igen, mange tak for hjlæpen! Det er virkelig fedt!
Avatar billede downloading Nybegynder
04. oktober 2005 - 22:57 #18
Jeg glemte at sige at min norton blive ved med at sige der er et program kaldet "thnal1ac.exe" der forsøger at få adgang til en DNS server. Jeg blokker der hver gang, men den bliver ved med at poppe op..