Avatar billede sth Novice
01. oktober 2005 - 11:46 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

omdøb localhost til intranet

Hej
jeg har en win XP prod med sp2, jeg har lavet nogele sider i ASP og vil nu gene have dem til at køre på min pc, det gør de også hyvis jeg skriver localhost/dafault.asp

men  hvordan laver jeg det sådan at jeg kunne skrive intranet/default.asp

jeg har været inde i iis men kan ikke fidne et sted hvor det kan ændres, nogen der kan hjælpe ?
Avatar billede ksoren Nybegynder
01. oktober 2005 - 12:11 #1
Det er navneopløsning du søger (du har ingen maskine der hedder intranet)? hvis du tilføjer

127.0.0.1 intranet

i \windows\system32\drivers\etc\hosts
så bør den finde din lokale IIS
Avatar billede sth Novice
17. oktober 2005 - 20:42 #2
det gik min pc altså ned af, men smid et svar
Avatar billede planakim Nybegynder
19. oktober 2005 - 16:52 #3
prøv at give din pc navnet intranet under system i kontrolpanelet - system -computernavn - skift.
Avatar billede sth Novice
20. oktober 2005 - 22:44 #4
ja det er evt en løsning, men jeg ved at man på mit arbejde har iis til at køre som bøde intranet og alt muligt andet, så spørgsmålet er vel om det også kan lade sig gøre på win xp
Avatar billede planakim Nybegynder
20. oktober 2005 - 23:41 #5
Det er korrekt.

Kort sagt kan du tildele et hvilketsomhelst navn til en adresse via dns opsætning eller ved at redigere din host fil.

Ligeledes kan IIS sættes til at respondere på en hvilkensomhelst url ved brug af hostheaders.

Vil du have det mere konkret må du forklare hvad det er du vil. Er det bare at få PC'en til at svare på http://intranet vil ovenstående virke.

Er det ikke en konkret løsning men generel instruktion omkring hvordan man peger navne til adresser og sætter IIS til at respondere på bestemte URLer er det en lidt længere sag, og der er forskellige krav afhængigt af om det bare skal virke på en enkelt pc, på et hjemme netværk eller for folk der kommer ind via internettet.
Avatar billede sth Novice
16. december 2005 - 19:31 #6
-