Avatar billede pzo Nybegynder
30. september 2005 - 14:16 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

2 exchange 2003 servere skal blive til 1.

Vi står for at skulle lægge to exchange servere sammen.

Problemet er at det er produktionsservere, som står på hvert sit domæne.

Dvs. at umiddelbart kan vi flytte kontoerne over ved manuelt at oprette brugerne og derefter exportere mailboksene og smide dem ind igen, det er et træls arbejde, men det kan vel gøres.

Dog kan jeg ikke lige se at det kan gøres med public folders, så det er vel det mit spørgsmål går på.

Men udover det hvis der er nogle der har fif om en nemmere/bedre måde at gøre det på, så er de meget velkomne.

Mvh. Anders!
Avatar billede lysemose Nybegynder
30. september 2005 - 14:21 #1
sæt dem til at være back-end severe og sæt en front-end server foran dem... det kan vist løse problemet!

lysemose
Avatar billede pzo Nybegynder
30. september 2005 - 14:43 #2
Okay. Min beskrivelse er nok forkert.

Vi skal beholde begge domæner, men den ene exchange server skal integreres i den anden, sådan at den kan blive ved med at køre domænet som hidtil.
Avatar billede pzo Nybegynder
02. oktober 2005 - 12:49 #4
Hmm.. Faktisk ikke :)

Det er intet problem at køre den, vi har(stort set) bygget serveren op, som den skal køre.

Problemet er at få exporteret de existerende public folders og også gerne mailkonti over på den nye server, så brugerne ikke mærker overgangen fra den ene til den anden :)
Avatar billede pzo Nybegynder
03. oktober 2005 - 09:46 #6
Da serveren overhovedet intet har med hinanden at gøre som det hele ser ud nu, så vil jeg ikke tro at det kan lade sig gøre. De er ikke i samme exchange organization.

Det er to fuldstændig enkelt stående systemer.

Den ene er en domain controller, der står "on location" på sit eget netværk. De er den vi skal have flyttet hele exchange serveren FRA.

Den anden er en "hosted" exchange server, som i forvejen kører for en anden gruppe, og står på et helt andet netværk og location. Den skal selvfølgelig køre videre og vi vil gerne have flyttet alt data over fra den anden server, sådan at overgangen går så smertefrit som muligt.

DVS situationen er nu:
Server1 = Aktiv domain controller med >exchange server for gruppe 1<.

Server2 = "Passiv" domain controller med >exchange server for gruppe 2<.

Det er to helt enkeltstående systemer som ikke har det mindste at gøre med hinanden, og sådan skal det sådan set blive ved med at være.

Det vi skal ende op med er:

Server1 = Aktiv domain controller for gruppe 1

Server2 = "Passiv" domain controller med >exchange server for gruppe 1 og 2<.

Og derfor vil vi selvfølgelig gerne have flyttet alt data (mailbokse og SPECIELT public folders) over på server2 fra server 1.
Avatar billede pzo Nybegynder
05. januar 2006 - 15:40 #7
.