Avatar billede darkie88 Nybegynder
29. september 2005 - 21:53 Der er 4 kommentarer

Tv-out problemer med PAL-B tv - HorizSync og VRefresh-værdier

Hej med jer folkens!
Jeg har igennem de sidste 3 timers tid prøvet på at finde ud af noget TV-out på min Debian workstation.

Jeg kører xserver-xfree86 gnome baseret interface.
Jeg har et GeForce FX 5900 kort
Jeg har S-VIDEO stik i mit grafikkort, som igennem en adapter bliver til et composite, som går i et skart.
Jeg ønsker at køre TwinView, dvs. både med min alm. skærm og mit TV, i clone.
Og jeg er godt kørt træt i det her! :(

Jeg har læst rundt omkring på nettet og set på mange forskellige folks configs af XFree86, men hvad end de har gjort, så har det intet nyttet.
Jeg kan sågar ikke komme ind i gdm når TV'et er sluttet til - når gdm skal til at starte, så flimrer TV'et et par gange og så får jeg en fejl, hvor jeg får loggen for XF86, i den står der en hel masse opløsninger alle med en af to beskeder i enden, nemlig "HorizSync out of range" og "VertRefresh out of range".
Når jeg booter er der fint billede på TV'et osv. så det er ikke dér fejlen ligger.
Jeg har rodet med forskellige HorizSync og VertRefresh, men lige lidt hjælper det.

Jeg forstår det simpelthen ikke!
Håber at i gider bruge lidt tid på at hjælpe.

DEt skal desuden nævnes, at jeg ikke er andet end en rookie til Linux. :-)
Avatar billede strych9 Praktikant
29. september 2005 - 22:12 #1
Avatar billede strych9 Praktikant
29. september 2005 - 22:14 #2
En banal fejl kunne være:
NVidia's proprietary driver (see http://www.nvidia.com/object/linux.html) supports TV out with X at 800x600 and 640x480 resolutions and is easy to configure

Dvs hvis du forsøger noget højere end 800x600 så vil det ikke virke.
Avatar billede darkie88 Nybegynder
01. oktober 2005 - 14:25 #3
Det er ikke opløsningen, har prøvet med både 800x600 og 640x480 :-)
Avatar billede strych9 Praktikant
01. oktober 2005 - 14:27 #4
Ellers skal den stå til 50Hz
Har du prøvet at kigge dine forskellige logs igennem i /var/log og set om den giver nogle fejlbeskeder?