Avatar billede lazenby Nybegynder
29. september 2005 - 12:49 Der er 16 kommentarer og
1 løsning

Messenger fryser ved login

Hej eksperter

Har fået et sært problem. Siden i går aftes har jeg ikke kunnet logge på messenger-netværket - programmet starter fint, men når jeg vælger at logge på, roterer logoet i ca 2-3 sekunder, hvorefter programmet fryser endegyldigt. Hvis jeg venter lidt, får jeg en besked om, at forbindelsen til serveren er mistet og at den vil prøve igen efter et halvt minut. Når det halve minut er gået, prøver programmet at logge på igen, og fryser.

Problemet forekommer både med Windows Messenger og MSN Messenger (jeg har endda lige opgraderet til 7.5 uden resultat).

Det sjove er, at jeg godt kan logge på fra mit arbejde, og også hvis jeg opretter en VPN-forbindelse dertil hjemmefra...

Nogen idéer?

- lazenby
Avatar billede nva Praktikant
29. september 2005 - 12:54 #1
Står dato og tid rigtigt på din pc?
Avatar billede nva Praktikant
29. september 2005 - 12:55 #2
Evt. prøv at slå firewall fra.
Avatar billede lazenby Nybegynder
29. september 2005 - 13:10 #3
Dato og tid står rigtigt, har kun windows xps firewall kørende, hvor messenger er til føjet som undtagelse. Jeg har ikke pillet ved den for nylig; det har virket på den måde hidtil.
Avatar billede nva Praktikant
29. september 2005 - 15:11 #4
Avatar billede lazenby Nybegynder
29. september 2005 - 15:27 #5
Gik hele listen med tips igennem og prøvede alt, hvad der blev foreslået. Jeg ved ikke, hvad der præscist gjorde udslaget, men nu virker det igen. Tipsene henvender sig til folk, der ikke har kunnet forbinde efter at have opgraderet til 7.5, mens jeg havde problemer både før og efter - men det virkede altså alligevel.

Læg et svar, så får du pointene. Tak for hjælpen.

- lazenby
Avatar billede lazenby Nybegynder
29. september 2005 - 15:29 #6
Messenger fryser dog stadig meget, meget ofte.. det må næsten være noget med forbindelsen.
Avatar billede lazenby Nybegynder
29. september 2005 - 16:10 #7
Det virker bestemt ikke endnu.. det tager lang tid at logge ind, hvor programmet reelt ikke svarer. Når jeg trods alt bliver logget på og kontaktlisten vises, crasher programmet i det sekund, jeg dobbeltklikker på en kontakt for at sende en besked.

Det gælder stadig for både MSN Messenger og Windows Messenger, og kun når jeg ikke har en vpn-forbindelse i gang.. hvad søren kan det være??

- lazenby
Avatar billede lazenby Nybegynder
29. september 2005 - 18:47 #8
Update: Hvis jeg afinstallerer MSN Messenger 7.5, virker Windows Messenger pludselig upåklageligt. MSN Messenger kører fint fra husets andre computere.

Alle kommentarer og forslag modtages med kyshånd..
Avatar billede lazenby Nybegynder
29. september 2005 - 21:53 #10
Tak for tippet, gratis. Jeg får ikke nogen fejlmeddelelse og selve det at logge på er ikke problemet (længere). Problemet er, at Messenger fryser så snart jeg åbner et chatvindue ved at dobbeltklikke på en kontakt.

Desværre virkede det ikke at registrere dll'erne, men jeg fornemmer, at der er fat i noget af det rigtige der..
Avatar billede gratis Nybegynder
30. september 2005 - 00:56 #11
hej;) jeg sad og lurede på den site som nva smed link til og ku se at den med at registrere dll'erne ikke var der.. og håbede så på at det måske ku løse problemet, men så nemt sq det ikke være øv og s***** osse ;)jeg har kigget rundt men ka ikke finde problemet direkte, her er en del fryse problemer http://tinyurl.com/cmjz7

tænker på om det ku være en idé at afinstallere Windows Messenger og MSN Messenger og så prøve at installere igen ? eller hvis det ikke er så længe siden problemet er opstået ku systemgendannelse måske være en idé ?

er der vpn på de andre pc'er ? ku det hænge sammen med det ?
Avatar billede nva Praktikant
30. september 2005 - 08:11 #12
Har set at nogen mener det kan skyldes codec-pakke ACE Mega Codec Pack - har du den installeret kan du jo prøve at fjerne den og se om det hjælper.
Avatar billede nva Praktikant
30. september 2005 - 08:17 #13
Avatar billede lazenby Nybegynder
30. september 2005 - 08:18 #14
gratis, jeg er bare glad for alle forslag! Har dog prøvet at afinstallere både windows og msn messengers, uden held. Systemgendannelse er helt klart en (sidste) mulighed, dog. Kigger lige dit link igennem først.

nva, har ikke den codec pack installeret, desværre. Keep it coming, though ;)

Endnu en update: Er nu på arbejde, og computeren er selvfølgelig logget på domænet. Ingen problemer overhovedet med msn messenger. Problemet er der heller ikke, hvis jeg logger på som en lokal computerkonto. Meget tyder altså på, at det har noget med domæne-tilhørsforholdet at gøre..
Avatar billede nva Praktikant
30. september 2005 - 09:43 #15
Her er et Msn forum hvor du måske kan finde løsningen eller få kvalificeret hjælp ;-)
http://www.msn-problems.com/forum/viewforum.php?f=5&sid=aacac684739dbff5f59885078fc74b66
Avatar billede lazenby Nybegynder
03. oktober 2005 - 16:30 #16
Løsningen viste sig ved et tilfælde. Jeg havde tidligere haft aktiveret arkivering af chats og funktionen med at få vist seneste samtale i vinduerne. Det var af en eller anden grund blevet deaktiveret, og problemet er tilsyneladende forsvundet ved, at disse to ting igen er blevet aktiveret.

- lazenby
Avatar billede lazenby Nybegynder
03. oktober 2005 - 16:31 #17
Flot, afviste mit eget svar.