Avatar billede soeren_dk Nybegynder
28. september 2005 - 22:01 Der er 8 kommentarer

Problem med at forbinde til SQL server på webhoteller

Hej derude,
Jeg har et problem med at forbinde til sql server udefra.

Her er problemet. Jeg har adgang til to forskellige sql server (på hvert deres webhotel) og jeg kan ikke forbinde til nogle af dem. Jeg har forsøgt at slå al sikkerhed fra og forbinde min pc direkte i væggen uden om routere mv. Jeg har tjekket med min ISP og porten (1433) som sql server benytter skulle være åben. Det har virket med at forbinde via entreprise mang. mv.

Jeg får en Sql server does not exist/access denied error, når jeg forsøger.

Det skal nævnes at for begges vedkommende så virker de fint via webhotellet.

Sagen er den at jeg har et sql script som jeg skal have kørt og alternativt vil jeg gerne høre om alternative muligheder for at flytte en database når det nu skal drille.

Jeg håber at nogen kan kaste lys over mysteriet.
Mvh. Søren.
Avatar billede arne_v Ekspert
28. september 2005 - 22:04 #1
hvordan ser connection string ud ?

du skal uden tvivl bruge SQLServer sceurity og IP navn til at connecte med
Avatar billede soeren_dk Nybegynder
29. september 2005 - 07:42 #2
Hej,
Jeg har prøvet både ip adressen og hostnavn (hvilket virker når jeg tilgår sql serveren via web). Det er netop kun udefra - dvs. hjemmefra og til sql serv. der er problemer når jeg vil registrere serveren på min lokale enterprise mang. mv.

Hilsen Søren
Avatar billede ldanielsen Nybegynder
29. september 2005 - 09:28 #3
Du skal jo bruge et brugernavn/password, og det skal være et SQL Server login. Og så skal firewall'en tillade at du gør det
Avatar billede soeren_dk Nybegynder
29. september 2005 - 14:39 #4
Jeg bruger det brugernavn + pw som jeg har fået fra webhotellet og SQL server security (ikke windows integrated sec.). Jeg går udfra at det er det samme som et Sql server login.

Men brugernavn + pw virker fint når jeg tilgår databasen fra webhotellet, så jeg går udfra at det er rigtigt.

Mvh. Søren
Avatar billede arne_v Ekspert
29. september 2005 - 18:04 #5
må vi se connection string ?

(med brugernavn og password x'et naturligvis)
Avatar billede soeren_dk Nybegynder
29. september 2005 - 22:01 #6
Gerne,

server=199.237.52.95;database=automatedtest;user=xxxxxxx;pwd=xxxxxxxxxxx

Det er samme ip jeg forsøger med via enterprise manager.

Hilsen Søren
Avatar billede arne_v Ekspert
29. september 2005 - 22:03 #7
prøv og tilføj:

;Network Library=DBMSSOCN;Trusted_Connection=False
Avatar billede soeren_dk Nybegynder
01. oktober 2005 - 09:05 #8
Hej.
Desværre, det hjalp ikke. Jeg tilføjede det således at webapplikationen kørte på min egen server men forbandt til databasen på nettet.
Æv.
Søren