Avatar billede 123design Nybegynder
27. september 2005 - 23:11 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Blæsere til kabinet

Hej,

Jeg står og mangler 2stk. 80mm blæsere til mit Chieftec kabinet... Men problemet er hvilke??

Skal de blæse luft ud af kabinettet som dem her... http://www.bsmultimedia.dk/dk/e-shop/produkt_side.htm?iProductID=108250000016361

Eller bare alm. kølere. evt. alternativ

Vil gerne have at de køler så vidt muligt bundkortet og stadig er lydløse.. Hvad vil  i anbefale :)

MVH Daniel
Avatar billede hmann Nybegynder
28. september 2005 - 08:19 #1
Normalt skal kabinet kølere suge luft ind i fronten (nederst) og blæse den ud igen bagtil (øverst).

Det er de samme blæsere du bruger både til at "suge" og til at "puste" - du vender dem bar modsat hinanden.

Har gode erfaringer med Papst 80mm blæsere! Dem kan du få ned til 12db - stort set lydløse... især hvis du kun giver dem 5 volt istedet for 12 - de køler selvfølgelig en smule mindre så når de kommer ned i volt (omdrejninger), men til gengæld bliver de 99% lydløse.
Avatar billede hmann Nybegynder
28. september 2005 - 08:29 #2
link til blæser: http://www.shg.dk/link.asp?goto=infobox&varenr=830007

for at give dem 5 volt istedet for 12 skal bruge sådan en multiconnector (hvis du ikke selv vil til at rode med dine strømkabler - den er meget simpel at bruge og koster næsten ingenting: http://www.shg.dk/link.asp?goto=infobox&varenr=320622

mvh
hmann
Avatar billede hmann Nybegynder
28. september 2005 - 08:30 #3
du skal lige være opmærksom på at mine links ikke kommer rigtigt frem hvis du blokker for popups - så skal du lige midlertidigt tillade popups..
Avatar billede 123design Nybegynder
28. september 2005 - 23:23 #4
tak for det fine ydybende svar hman...