Avatar billede zikkzakk Nybegynder
27. september 2005 - 17:37 Der er 15 kommentarer og
1 løsning

Mine com'er kan ikke finde hinanden

Jeg har 2 computere hvor jeg skal have flyttet nogen filer fra den ene til den anden... men jeg kan ikke få dem til at finde hinanden.
jeg har et krydset nætværks kabel mellem den, slået firewall fra og ændret ip så de er næsten ens på dem begge... men de kan stadig ikke finde hinanden...
så har jeg været nede og købe et usb kabel med et A stik i begge ender, og så lovede manden i butikken at jeg skulle kunne bruge det i stedet... men der sker ingen ting når jeg sætter det i..

er der nogen som kan hjælpe mig med at få en fordindelse mellem dem`?
Avatar billede boxer Nybegynder
27. september 2005 - 17:48 #1
Du kunne jo også sætte den gamle harddisk i den nye pc. Sæt blot den gamle som slave.
Så får du også lidt ekstra harddisk plads.
Avatar billede zikkzakk Nybegynder
27. september 2005 - 17:57 #2
hmm... den ene er bærbar... den anden er stationær
Avatar billede kalp Novice
27. september 2005 - 18:05 #3
Har aldrig gjort det på den måde du prøver på så kan ikke rigtig hjælpe med det... Jeg gør det ved hjælp af en USB boks.. denne
http://www.zitech.dk/Product/Details.aspx?ID=46433

og så er det bare plug N play:P
Avatar billede boxer Nybegynder
27. september 2005 - 18:09 #4
Avatar billede zikkzakk Nybegynder
27. september 2005 - 18:10 #5
Jamen jeg har en extern harddisk... men hvis jeg sætter den til den stationære når ber den om at blive formateret når jeg igen sætter den til den bærbar... og der ligger alt for mange til på til at jeg tør tage den chance
Avatar billede kalp Novice
27. september 2005 - 18:14 #6
men hvis det betyder, at du rent faktisk kan kopire alt fra den ned til din stationære så kan du overføre filerne tilbage igen:) hvis den beder om at blive formatteret..

Det gør min ikke.. mystisk nok:) kører XP home.
Avatar billede boxer Nybegynder
27. september 2005 - 18:22 #7
Hvis den eksterne er tom, sætter du den til den maskine der beder om at formatere den. Formater den og sæt den tilbage til den anden og overfør filerne.
Avatar billede haverslev Novice
27. september 2005 - 20:52 #8
Det skal virke, med at flytte filer fra en pc osv.

Prøv at sætte det krydsede kabel i igen og gå i egenskaber for LAN

PC1:
IP adressen:192.168.1.10
maske: 255.255.255.0
Klik på Installer, vælg Ptotokol, Vælg NWLink IPX/SPX Netbios - OK

Check at firewall er deaktiveret
PC1:
IP adressen:192.168.1.11
maske: 255.255.255.0
Klik på Installer, vælg Ptotokol, Vælg NWLink IPX/SPX Netbios - OK

Check at firewall er deaktiveret
Avatar billede zikkzakk Nybegynder
27. september 2005 - 21:30 #9
hvordan deaktiverer jeg firewallen i norton internet security 2005?
Avatar billede haverslev Novice
27. september 2005 - 21:40 #10
Du skal ikke deaktiver den, men dobbeltklik på Globusen (nede ved uret)
DobbeltKlik på linien: Personlig Firewall
Klik på faneblad: Hjemmenætværk
Klik på knappen: tilføj
Næste boks, Sæt prik i: Ved brug af et område
SKRIV Start IP: 192.168.1.1 - SLUT IP: 192.168.1.20  - OK til alle bokse
Avatar billede haverslev Novice
27. september 2005 - 21:45 #11
PS. Du kan selvfølgelig godt deaktivere NIS (h-klik på globus - deaktiver)
Men jeg har givet dig opskriften på, hvordan du altid kan koble dem sammen igen senere og derved have givet adgang til dine pc`ere
Avatar billede haverslev Novice
28. september 2005 - 21:11 #12
Kommet videre eller løst problemet?
Avatar billede kalp Novice
30. september 2005 - 01:45 #13
zikkzakk >> fik du hul igennem?
Avatar billede zikkzakk Nybegynder
01. oktober 2005 - 16:42 #14
Hehe... ja det lykedes... men jeg kunne self ikke komme på nettet bag efter.. fordi jeg glemte at sætte den til self at opdatere ip'en... men nu virker det hele... mange tak alle sammen...
Avatar billede haverslev Novice
01. oktober 2005 - 16:48 #15
Går udfra, at det lykkedes med "krydset" kabel, firewall osv. - ellers sig lige til, da jeg så ikke skal have points
Avatar billede zikkzakk Nybegynder
02. oktober 2005 - 10:33 #16
det var nemlig det, det gjorde... så mange tak