Avatar billede overclockdk Nybegynder
27. september 2005 - 12:07 Der er 31 kommentarer og
1 løsning

Banner for tungt eller ?

Der er nogle der siger det fylder for meget rent kb mæssigt og andre siger det er helt ok ! jer som aldrig har besøgt den før og aldrig har haft banneret i jeres catche kan i ikke lige sige om det fylder for meget eller om det kan gå ?

siden banneret ligger på er http://www.overclock.dk det er det store orange banner i toppen vi her snakker om !
Avatar billede jakobclausen Nybegynder
27. september 2005 - 12:20 #1
Her ved mig tager det 10+ sekunder at hente siden, og det på en 4 mbit forbindelse. Logoet fylder (kun) 156 kb, hvilket jeg synes er ok - så jeg tror umiddelbart du har noget andet på siden, som trækker ressourcer, og siden derfor bliver langsom.
Avatar billede heeris Nybegynder
27. september 2005 - 12:22 #2
Der er mange meninger om hvornår et objekt er for stort rent data mæsigt, og der findes sågar også definerede grænseværdiger for hvor mange KB første siden må fylde. Men når alt kommer til alt er det op dig dig at vurdere om din side blive vist med rimlig hastighed på den lavest sandsynlige forbindelse i din målgruppe.
Der findes stadig folk med 56K modems, men der er snart ikke meget tilbage på nettet der tager højte for denne hastighed. Det handler om målgruppen, og hvad de sidder med af forbindelse.

Personligt vil jeg syntes at den er lidt sløv, selv på bredbånd.
Hvis du beslutter at gøre noget ved det er der jo også glimrende teknikker til dette.

Jeg syntes du bør reducere datamængden af billedet så meget som muligt.
Det behøver eks. ikke være så højt (dimensions mæssigt) som det er. På 1024x768 skærmopløsninger er der ikke meget plads tilbage på siden.

:)
Avatar billede jakobclausen Nybegynder
27. september 2005 - 12:30 #3
Hehe ja der er stadig folk med 56k.... Men hvor mange folk tror du der har 56k og søger om overclocking ;-)
(Kunne ikke lige lade være)

Går jeg ind på siden igen, tager det stadig lige lang tid, og det selvom banneret er gemt i cache, så tror simpelthen at du skal kigge din database udtræk igennem - og på den måde gøre loadingen hurtigere..
Avatar billede vejmand Juniormester
27. september 2005 - 12:35 #4
Hos mig tog det 4 sek. at loade siden og jeg har "kun" en 2 mbit forbindelse.
Avatar billede heeris Nybegynder
27. september 2005 - 12:36 #5
Jakob, bruger du IE?
Ja jeg forstår din kommentar, men som jeg sagde så handler det om målgruppen, og det er op til overclockdk selv at vurdere. Men jeg giver dig ret der er nok ikke mange på den side med 56K.

Jeg vil også give dig ret i at billedet nok ikke er problemet alene. Der er meget data at hente frem ved første besøg, men sådan er det jo med den slags sider.
Avatar billede jakobclausen Nybegynder
27. september 2005 - 12:38 #6
heeris >> IE og FF
Avatar billede vejmand Juniormester
27. september 2005 - 12:39 #7
Har lige prøvet i FireFox også, samme resultat som i IE, ca. 4 sek.
Avatar billede heeris Nybegynder
27. september 2005 - 12:41 #8
hvsi du oplever samme loadtid hver gang du går ind på siden, har du måske stillet på om IE skal chekke om der findes en ny version af siden, når du går ind på den igen.

Jeg oplever en langt hurtigere load anden gang jeg besøger siden
Avatar billede overclockdk Nybegynder
27. september 2005 - 12:42 #9
jeg har kun en 2mbit / 512 og her tager det selv omkring 2sek men jeg er MEGET intereseret i at høre hvad jeg evt skal fjerne fra forsiden ? evt noget med de mest aktive downloads eller sådan noget  ?
Avatar billede jakobclausen Nybegynder
27. september 2005 - 12:43 #10
Hmm - det er jeg ikke bekendt med at jeg har gjort... Men skidt med det! Synes ikke 156 kb er for meget til et banner med den målgruppe.
Avatar billede draco999 Nybegynder
27. september 2005 - 12:47 #11
Jeg sidder på Universitets Linje og der tager det 3 sec at åbne siden og 2 sec for billedet.

anden gang jeg så går ind,
der tager det stadigvæk 3 sec for at gå ind på siden men når siden er loadet så er billedet der også med det samme.
Avatar billede overclockdk Nybegynder
27. september 2005 - 12:47 #12
Tak ! :D den kunne jeg lide den hjalp mig ! ej jeg vil blot takke jer endnu engang fordi i gider vise jer som seriøst menesker jeg har stillet samme spg på hol.dk og tak for kaffe der får du ikke noget hjælp overhovedet men det gør jeg her ! foresten hvad syntes i om selve siden ? virker den interesant eller uinteresant ? :D
Avatar billede heeris Nybegynder
27. september 2005 - 12:55 #13
Personligt syntes jeg der er et stilbrud mellem banneret og resten af grafikken, eks. farverne er meget iøjenfaldende på banneret, men i gråtoner i de foskellige bokse.
Ellers syntes jeg den fanger
Avatar billede draco999 Nybegynder
27. september 2005 - 13:03 #14
Altså jeg kan kun sige at jeg blev intreseret og fik da læst et par Artikler så helt uintresant var den ikke :-D

Den med Xbox som ikke kunne Hackes fx :-)
Avatar billede draco999 Nybegynder
27. september 2005 - 13:05 #15
jeg glemte dog lige at sige der er en ting som gener mig..

Når man trykker læs mere så får man ikke HELE teksten men kun det som mangler mangler at læse, det forvirede mig personligt og ville heller når man trykkede LÆS mere så fik man HELE teksten, men det er så min mening :-)
Avatar billede heeris Nybegynder
27. september 2005 - 13:08 #16
kom lige til at tænke på at dette spørgsmål har ændret karekter, måske skulle du oprette en anden tråd så ander kan se svaret på denne om banneret.
:)
Avatar billede overclockdk Nybegynder
27. september 2005 - 13:08 #17
ja den er genial ik :D
men så stiller jeg lige et spg mere :D jeg får ikke så mange brugere kan det have noget med designet at gøre ?
Avatar billede overclockdk Nybegynder
27. september 2005 - 13:14 #18
heeris jeg er ikke helt med ? forklar venligst :D jeg er villig til alt men jeg skal bare lige forstå dig !
Avatar billede overclockdk Nybegynder
27. september 2005 - 13:15 #19
Men skal jeg lave banneret i en anden farve eller hvad  ? så det ikke stjæler opmærksonheden fra indholdet ?
Avatar billede draco999 Nybegynder
27. september 2005 - 13:17 #20
Altså jeg lavede lige et hurtigt Søgning.. og

Hvis man søger op Overclock så fik jeg
Google: Ingen ting på de første 4 sider
Altavista: der lå du nr 6
Yahoo: Der lå du  nr 5

PT vil jeg sige er Google ikke den søge maskine som de fleste bruger og hvis du kan få din Hp på side 1 vill det måske hjælpe.. ellers ligger du jo meget godt på de andre sider
Avatar billede overclockdk Nybegynder
27. september 2005 - 13:40 #21
Men hvordan er det lige man kommer nr 1 ? :D
Avatar billede draco999 Nybegynder
27. september 2005 - 13:59 #22
ja det kan jeg ikke svare på..

jeg ved slet ikke omdu overhovedet liger på google jeg kiggede kun på de første 4 sider..
Avatar billede vejmand Juniormester
27. september 2005 - 14:11 #23
Hvis jeg søger på Google "Sider på dansk" efter "Overclock" er du nr. 9 på side 1
Avatar billede heeris Nybegynder
27. september 2005 - 15:26 #24
overclock->
omkring graffiken. Jeg tror ikke at du skræmmer folk væk med den grafik du  har. Det jeg mente er, at der ikke er den sammenhørighed der ellers passer sig, mellem banneret, som jo egentlig er dit logo, og så resten af inholdet. Se eks. vis ekspertens logo, i forhold til farveerne og opbygningen, det passer sammen. Så ja der er noget galt med farverne i banneret, det står i kontrast til resten af indholdet, og det skal jo netop høre sammen. Jeg ville måske gøre banneres lavere, og
Avatar billede heeris Nybegynder
27. september 2005 - 15:27 #25
ups.. heh.

*fortsat*
tone baggrundsfarven i banneret ned mod de farver der findes på resten af sitet.
Avatar billede heeris Nybegynder
27. september 2005 - 15:33 #26
Overclock->
Jeg mener iøvrigt stadig du bør lukke strengen. Det er kun første halvdel der har med dit topic at gøre. Men du kan altid oprette en fri debat el. så kan du spørge om alt uden det roder med andre brugeres søgning. :)
Bare en tanke.
Avatar billede kochen Nybegynder
28. september 2005 - 20:26 #27
Du bør konvertere banneret til en jpg, et billede som dit banner indeholder meget mere end de 256 farver som en gif tillader, og filen bliver meget stor.

Jeg har tilladt mig at lave det om og det fylder nu 1/3 af det oprindelige banner.
du kan hente det her

http://www.vonkochen.com/Image/overclock.jpg
Avatar billede overclockdk Nybegynder
16. januar 2006 - 21:19 #28
tak for billedet, dog nogen tid siden jeg var her sidst... men nu har jeg lavet lidt om. hvad syntes i nu?

www.overclock.dk bedre ?
Avatar billede jakobclausen Nybegynder
20. januar 2006 - 11:25 #29
Ja synes det har hjulpet.
Åbnes siden i Firefox, kommer der en Overclock menu, som ligger hen over det andet og som bl.a. har et link der lukker siden.. denne er dog ikke i IE, og det er måske noget du skal have kigget på.
Avatar billede overclockdk Nybegynder
20. januar 2006 - 14:13 #30
ja meget gerne har sendt dig en mail... håber du har tid...
Avatar billede jakobclausen Nybegynder
22. januar 2006 - 10:49 #31
overclockdk >> Er det mig du har sendt en mail til? - synes ikke jeg har modtaget noget
Avatar billede overclockdk Nybegynder
22. januar 2006 - 22:43 #32
ja eller har da prøvet, kan du ik maile mid på overclock snabela overclock.dk