Avatar billede woogoo Nybegynder
26. september 2005 - 20:27 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Oprette en database!?

Hej eksperter.

Min far er lige blevet selvstændig og vil derfor gerne have en database hvor han kan taste nogle oplysninger ind. gemme dem og senere finde dem frem ved at søge efter et ordre nr.. Det skal være MEGET brugervenligt og ikke i Excel ved hjælp af søgefunktion (ctrl + B).. Er der nogen der kender et program eller noget andet som kan bruges?
Avatar billede kalp Novice
26. september 2005 - 20:33 #1
Access database?
Avatar billede woogoo Nybegynder
26. september 2005 - 21:30 #2
hmm.. det skal kunne linkes sammen med en eller anden form for program der kan køre på en offline computer..?
Avatar billede kalp Novice
26. september 2005 - 21:49 #3
Det kan man vidst sagtens.. ved ikke lige hvordan andre gør det.. jeg har nemlig kun arbejdet med access i forbindelse med Javaprogrammering..

Hvornår skal han bruge det? Og hvor hvad præcist drejer det sig om?
Skal det være gratis løsning?
Avatar billede woogoo Nybegynder
26. september 2005 - 22:52 #4
altså.. det er fordi at min far har nogen ting han skal holde styr på.. fx. noget med priser og sådan noget.. så han skal simpelthen have et program af en art hvor han kan taste ordre nr, fra/til, pris osv. ind.. det skal han kunne taste ind i en formular af en slags hvor han så trykker gem og det bliver gemt i en database. Han kan så også gå ind.. taste ordre nr. og så bliver alle informationerne hentet frem til ham. og jah. det skal være en gratis løsning.. problemet er bare at det skal være offline.. for det kunne jo nemt laves i PHP eller et andet script.. og gider ikke til at sidde og installere Apache og sådan noget..
Avatar billede woogoo Nybegynder
07. marts 2006 - 22:42 #5
lukker!