Avatar billede kent_d Nybegynder
26. september 2005 - 19:35 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Windows vil ikke starte på min Amitech Labtop

Jeg har en Amitech Freenote 4513 med ca 15 GB harddisk, hvor jeg ikke længere kan få Windows XP til at starte op.

Under opstart får jeg denne meddelelse:
SMART Failure Predicted on Hard Disk 0: FUJITSU MHN21550AT-(PM)
WARNING: Immediatly back-up your data and replace your hard disk drive. A Faliure may be imminent.
Press F1 to continue

Herefter er der mulighed for at starte op i safemode m.m., men i alle tilfælde lukker computeren ned inden opstarten er fuldført.

Jeg har også prøvet at geninstalleret Windows, men computeren genstarter under installationen og starter forfra.

Er der en mulighed for at få adgang til mine data??

Mit største problem er ikke computeren, men de data som er blevet oprettet siden sidste backup..
Avatar billede c-holst Novice
26. september 2005 - 20:06 #1
du kan jo sætte din hd i en anden maskine(som slave)og forhåbenligt tilgå dine data på den måde.
sætter du den i en stationær kan man få sådan en her, men har ingen personlige erfaringer med den
http://sandberg.it/worldwide/prod.asp?prod=503-51
Avatar billede c-holst Novice
26. september 2005 - 20:07 #2
I tilfælde af, at du skal rede data på anden hvis, skal du også have disken over i en anden maskine.
frosøg ikke at reinstallere, eller på anden måde at skrive til disken, da du så kan overskrive data
Avatar billede kent_d Nybegynder
16. oktober 2005 - 16:35 #3
Fik en Bootcd således at jeg kunne starte op. programmet gjore at jeg kunne kpopiere de fleste filer il en menorystick i USB porten