Avatar billede lottedn Nybegynder
26. september 2005 - 18:27 Der er 24 kommentarer og
1 løsning

Problemet så stort nu at selv teknikerne har opgivet

Jeg oprettede stofanet med virkning d 1 juli 05.  Egentligt var det ikke planen at skifte, men da jeg havde problemer med signalet rundt i huset ved mit eget trådløse netværk og en stofa tekniker ( som var ved at ordne tv-kablerne ) garranterede at stofanets trådløse udstyr var langt bedre og ville løse problemerne slog vi til. Han forberedte det og vi var som sagt online d 1 juli.

Siden dag 1 har min forbindelse svinget fuldstændigt vanvittigt op og ned .... min ping ligger mellem 9ms og 4400ms og ofte får jeg gentagne "anmodning fik timeout" ... altså kylet af .. Vi har 4 computere tilknyttet på en trådløs familie opkopling 1024/256 .. 2 laptops og 2 stationære .. alle med nye netkort ( max 1 år gl. ). jeg har fået skiftet modem .. Jeg har fået sat testudstyr på kablet der fører til modemet ... kablerne i jorden er målt .. diverse kabelbokse udenfor er tjekket og isat nye stik .. jeg har fået skiftet kanal .. jeg har problemet uanset om der er 1 eller 4 computere på og uanset mængde trafik ( 1 webside oppe  - 6 websider oppe, outlook åben mv. ) ... uanset klokkesæt .. og jeg har prøvet at slukke for alt trådløst som kunne forstyrre signalet ( telefoner mv. ) også uden forbedring ... jeg har ingen adware problemer og har forsøgt at slukke for såvel firewall som antivirus ... jeg bor i et villakvarter så der er lidt længere til naboerne end i en boligblok .. Har hørt at det kan skyldes motorola-modemet fra et familiemedlem i London ?!

Stofanets holdning er nu at de så ikke kan tilbyde mig internet .. dvs. at de påonsdag vil prøve med et netgear modem ...men virker det ikke så ... too bad ...

Hvad kan problemet skyldes ?
Kan det virkelig være rigtigt at de så"bare" kan kvittere med" - så kan vi ikketilbyde dig internet ???

De har nævnt noget om en noget højere upload end download, ... aner ikke hvorfor ... har en teen datter der indimellem sender billeder, musikvideoer ol. til sine venner ... men ... hun er faktisk næsten aldrig hjemme ... og hvad ping angår så tjekker hvem der er online og hvad de laver for at kunne forholde mig til ping resultatet ..

Jeg har dog bemærket at det dog vist ikke ( troede jeg først ) altid er samtidigt forbindelsen ryger på computerne .. men det er lige så ofte .. også virker forbindelsen ofte almindeligt sart ... f.eks klikker jeg mig indpå www.komogvind.dk mens pingen er på ca 10 ... så ryger den promte op på flere hundrede og hak-vist op til nogle tusinde ... ( dette gælder ikke specielt komogvind.dk ) ...jeg pinger påfølgende stofaserver : 212.10.10.20

HJÆLP
Avatar billede silvershadow Nybegynder
26. september 2005 - 19:49 #1
Uanset hvad du har, nu så betragt følgende som en anbefaling.

På det kabelmodem som Stofa leverer anbefaler jeg, at du selv instalerer et trådløst Access Point der indeholder, en 4 port switch og en firewall som minimum.

Så kan vi altid bygge videre herfra (det kan blive nødvendigt at trække kabel til et nyt Access Point, hvis du insisterer på trådløs forbindelse i hele huset), hvis vi ikke kan række langt nok rundt i huset, idet det ikke kan siges på forhånd, hvorlangt et givent signal rækker inde i et hus, man bliver nødt til at prøve sig frem, og nej jeg er ikke ansat hos Stofa og har heller ikke nogen forretningsmæssig forbindelse med dem. Min erfaring siger blot dette.

Selvfølgelig kan dit problem løses, men jeg tror næppe at Stofa vil/kan gøre det gratis
Avatar billede silvershadow Nybegynder
26. september 2005 - 19:56 #2
Fordelen ved at have en 4 port-switch ser du selv, så havde du ikke haft behov for at måle uden for huset, selvfølgelig med mindre hastigheden på den "trådede" var for lav og ustabil. Men det burde Stofa vel også havde set for nogen tid siden skulle jeg mene.
Avatar billede lottedn Nybegynder
26. september 2005 - 22:44 #3
Jo, men den laptop der primært er i brug her i huset er denne jeg nu bruger -og der sidder jeg 1 - 1,5 m fra modemet ..
Avatar billede lottedn Nybegynder
26. september 2005 - 22:46 #4
Jeg målte ikke udenfor huset ... stofa gjorde netop fordi forbindelsen er så elendig, endda også med lan på ... dog bedre end trådløst
Avatar billede silvershadow Nybegynder
27. september 2005 - 00:00 #5
Det er en gåde for mig, at Stofas teknikere ikke er i stand til at kvalificere signalet, før det kommer ind i kabelmodemet, allerede her burde man vide, om man er i stand til at oppebære den fornødne signalkvalitet til ethernet trafik. Det kan man da måle og om fornødent forstærke.

Det er vel unødvendigt at tilføje, at er dit input signal ikke godt nok, er det lidt svært, herfra at gøre noget videre ved det.
Avatar billede lottedn Nybegynder
27. september 2005 - 00:16 #6
smil...jo men signalet er fint .... det er hastigheden der ryger op og ned ...
Avatar billede lottedn Nybegynder
27. september 2005 - 00:19 #7
de påstår at nu ( hvor de har skiftet stikkene ud i kasserne udenfor og skiftet kanal ) kan de ikke se hos dem at der skulle være nogle svingninger / afsmidninger hos mig .... at vi så oplever det hele tiden -pingen kommer op omk. 4400ms kan de ikke forklare -og dermed længere gøre noget ved ...
Avatar billede lottedn Nybegynder
27. september 2005 - 00:22 #8
Men .... kan du komme i tanke om noget somhelst som kan skabe så store / uforklarelige problemer ved vores hardware/software ? som sagt .. relativt nye og forskellige netkort på alle 4 pcer .. pænt opdaterete drivere .. ingen problemer ved ping af local host, og jeg personligt sidder nærmest klods op af modemet...
Avatar billede silvershadow Nybegynder
27. september 2005 - 09:51 #9
Hvad siger den logging som de har udført?

Hvad siger dine naboer, har de tilsvarende problemer, eller er du den eneste i hele bolig området, der har problemer?.

Problemerne må da kunne samles på et lidt højere niveau for en egentlig sammenligning. Og hvis det viser sig, at du er den eneste der har problemet, så har Stofa da et problemm, idet de har entreret med hele bolig området under et.

Man kunne forsøgsvis trække et midlertidigt kabel fra en anden nabo, for at se om det løste problemet, men alt det er noget Stofa skal komme op med af løsninger. Igen alle løsninger som ligger udenfor dit regi.

Bare på dem.
Avatar billede lottedn Nybegynder
27. september 2005 - 13:24 #10
Jeg ved kun hvad de har fortalt ( at nu, efter udskiftning af stik og skift af kanal, kan de ikke se at jeg skulle have nogle problemer ..) Naboerne ... én af teknikerne mente at de også må ha oplevet haft problemer .. jeg tror dog egentligt ikke at de er ret pc-kyndige og har formentligt ikke lagt nærmere mærke til det ... uanset så er vi lige flyttet ind og kender pt. kun 2 af vores naboer - ældre, som ikke har internet .. men jeg vil da undersøge det snarest..
Avatar billede lottedn Nybegynder
27. september 2005 - 23:49 #11
Talte igen idag med teknikerne ... i løbet af samtalen fortæller han at der pt. var 3 pcere online ... hvilket absolut ikke var rigtigt ... jeg rendte igennem huset flere gange og vi havde der kun 2 online ... de to andre var slukket ...men han insisterede ... og fortalte hvor megen den anden dwl. pt. og at den nu ( lidt senere loggede af .... spooky ... hacker ? sulle joikke kunne lade sig gøre ifølge stofa et hoppe på min linie ... sant ???
Avatar billede lottedn Nybegynder
27. september 2005 - 23:50 #12
Hvis jeg har en hacker på, vil det så kunne vise sig som en tårnhøj upoad ? .. de kommer imorgen og tjekker pcerene igennem  ... og med nyt modem ..
Avatar billede silvershadow Nybegynder
28. september 2005 - 08:24 #13
Upload og download hænger sammen i visse peer to peer sammenhænge, som for eksempel BitTorrent.

Jeg havde et tilsvarende problem i mit firma på en 2MBps linie, hvor vi næsten ikke kunne få hul igennem. Vi klagede til TDC som satte en log på, og det viste sig at der sad er nørd og og legede med noget p2p, som slugte hele båndbredden, vi fik udleveret en graf, som dækkede forløbet over en lille ugen, og nørderiet blev stoppet.
Avatar billede kenp Novice
28. september 2005 - 08:48 #14
hvis stofanet så 3 online... så skulle jeg da ikke undre mig om dit trådløse netværk ikke var krypteret så det var en som sad "udenfor" som brugte din netforbindelse.
Avatar billede lottedn Nybegynder
28. september 2005 - 14:53 #15
Nu har teknikeren været her...jeg har afinstalleret vores gamle antivirus ( kaspersky ) og installeret et nyt ( bullguard ) som viste sig at kunne finde virus på faktisk alle computere hele natten / formiddagen( scannede i såvel alm. tilstand som fejlsikret ) .. dog havde jeg stadig mit ping problem efterfølgende ... teknikeren fandt dog tilsyneladende ud af at min ælste datters pc stadig var inficeret eftersom at den tæskede løs ( trafik ) på trods af at han sad med den og ikke havde gang i det mindste ( han havde kontoret i røret ) .. han fandt også ud af at den tredie online-forekomst var mit lan-netkort da jeg tidligere på dagen havde tjekket forb. med kabel i (den bliver åbenbart ved at registrere sig i en tid efter ) ... dog mente han at en ping med 3-4 alm websider åbne og med bare én pc online på 800 - nogle tusinde var helt okay - endda at blive kylet af... kan jeg da overhovedet ikke forholde mig til ( 1024/256 )... nå ... men nu formaterer jeg hele lortet så vi er sikre virusfri og så må vi se..

Kan det seriøst passe når han siger at hvis en pc har virus på, så selv når den er slukket og offline vil den belaste netforbindelsen for os ????
Avatar billede lottedn Nybegynder
28. september 2005 - 14:59 #16
hov..gik vist lidt sprogspasser i den ...
Avatar billede silvershadow Nybegynder
28. september 2005 - 16:41 #17
mjah........... nu tror jeg han er ude hvor han har svært ved at finde på nye undskyldninger. Den sidste har dog aldrig hørt før.

Hvis du ikke selv gør noget aktivt for eks. ipconfig /release, så vil din sidst brugte ip adresse stå som brugt, indtil lease tiden er udløbet, eller der igen er trafik på adressen, som resetter lease timeren.

Men hvordan de kan konstatere trafik på et netkort, som ikke er forbundet, se det ville jeg gerne vide.

Jeg ville personlig ikke akceptere udfald, timeout eller hvad teknikeren nu kalder det.

Mon ikke Stofas tekninkere skal holdes til ilden lidt endnu, inden vi herfra gætter på, hvad der mere kan være årsag til din manglende driftsstabilitet?
Avatar billede lottedn Nybegynder
28. september 2005 - 21:12 #18
Jeg tror desværre ikke jeg får en føjende fis ud af mere - deres irritation er ikke længere til at tage det mindste fejl af ... jeg har rendt dem på dørene konstant i 3 måneder nu og de mener nu at hvis jeg ikke mener det er optimalt nok, så kan de ikke tilbyde mig internet!! Jeg venter på at de næste 3 måneder er gået, og skifter så return til TDC hvor jeg ingen problemer havde udover mit eget trådløse netværks stabilitet( men så kunne jeg i det mindste selv skifte kanal )...

Men I guder hvor er internetkvaliteten hos stofa dårlig ( ihvertfald i mit område ) og totalt rådden service !! kan da ikke være meningen at ikke engang en enkelt pc kan surfe stabilt på en 256 up ..( høh ... tror faktisk rekorden i ping blev slået hos mig idag .. lige over 5000 .. )
Avatar billede silvershadow Nybegynder
29. september 2005 - 08:23 #19
Jeg håber da ikke, at det er noget du betaler for, i så fald er det da vist på tide at se abonnementsbetingelserne igennem igen.

Hvis Stofa igennem 3mdr. ikke har kunnet levere den bestilte vare, og ovenikøbet har sendt teknikere på uddannelse i dine omgivelser, så bør du kompenseres herfor.
Avatar billede lottedn Nybegynder
29. september 2005 - 08:49 #20
De har afstået fra betaling for de første 2 mdr. jeg kan ikke få dem længere, da de som skrevet ovenfor, nu mener at mit net er tilfredsstillende ... !! de siger at trafikken på min linie er stor, og det kunne den ikke være hvis forbindelsen var så ustabil som jeg påstår ... en del forklarer de med virus ... forsøger jeg at argumentere som f.eks at den pc der så skulle indeholde virus ( de mener jo at min datters gør på trods af software tjek ) er slukket ( HELT ) i en stor del af tiden,og såvel er de andre 2, ændrer det IKKE ved MIN ping ..han sad her i sofaen med mig i går jo ... han åbnede i hysteri 10 websider ( 8 fik bare lov at stå på signon.stofanet.dk ) 1 på dr.dk  og 1 på ilva.dk ... ved alm surf på sidst nævnte lå min røg min ping igen op omk. 1300 .. og bliver liggende der til siden er loaded ... samme sker ved hvert eneste muse-klik ... og DET var HELT normalt siger han ... herregud den ryger jo ned på 10 - 30ms igen når siden er loaded ( ja selvfølgelig gør den sq da det ... tsk ) ... og så slut bemærkningen IGEN før han går " kan du ikke acceptere forbindelsen som den nu er, kan vi ikke tilbyde dig internet!! "
Avatar billede lottedn Nybegynder
02. oktober 2005 - 23:59 #21
1087ms ping for at åbne signon på stofanet .... 1406ms på "min konto" login stofanet .... 2055ms startsiden på eksperten ...... ... kun den ene webside åben ... ingen outlook el.
Avatar billede silvershadow Nybegynder
03. oktober 2005 - 08:32 #22
Du har købt 1024/256 linie fra Stofa, kan de ikke levere den, skal du heller ikke betale, enten skal de bevise, at det de leverer, overholder det de lover, eller du skal bevise det modsatte, her er et værktøj, som du måske kan bruge:
http://bandwidthplace.com/speedtest/
Avatar billede lottedn Nybegynder
09. oktober 2005 - 20:16 #23
477.9 kilobits per second

Communications 477.9 kilobits per second
Storage 58.3 kilobytes per second
1MB file download 17.6 seconds
Subjective rating Not bad

med 1 webside åben ( udover testen ) -eksperten.dk ...intet andet ...og så har jeg oven i købet en rimelig god forbindelse lige nu ...ss ..

Nej jeg ved godt at jeg ikke bør betale grundet hastigheden / stabiliteten ...men jeg orker næsten heller ikke hele det langvarrige tovtrækkeri det garanteret ender i .. til syvende og sidst er det iøvrigt også optilmin mand da forbindelsen er oprettet i hans navn ...

Tak for hjælpen ... lukker spørgsmålet ned nu :-)
Avatar billede lottedn Nybegynder
09. oktober 2005 - 20:17 #24
Og skifter til TDC
Avatar billede silvershadow Nybegynder
10. oktober 2005 - 16:22 #25
Fornuftigt efter alle disse trængsler :-((