Avatar billede quicksilver Nybegynder
26. september 2005 - 12:32 Der er 11 kommentarer

Flytning af harddisk

Hej,

Jeg har købt ny PC uden harddisk og vil hertil bruge min gamle harddisk, men Windows XP vil ikke starte op, den genstarter hele tiden. På den gamle maskine er der ingen problemer - hvad gør jeg for at få den til at køre ???
Avatar billede the_email Nybegynder
26. september 2005 - 12:35 #1
Du er nødt til at geninstallere Windows.
Har du flere partitioner på din harddisk eller kun en?

/TheEmail
Avatar billede james_t_dk Juniormester
26. september 2005 - 12:39 #2
Kan du ikke starte den op i Safemode (tryk F8 under opstart)

Hvis du kan det så kan du fjerne alle de gamle drivere og derved få XP til at auto detecte den nye hardware!
Avatar billede christoffero Nybegynder
26. september 2005 - 13:02 #3
Tror også det kræver en geninstallering desværre.. :)
Avatar billede gratis Nybegynder
26. september 2005 - 13:12 #4
du ka prøve med en repair installation, guide her , http://www.hcma.dk/tips1to10.htm#no4
Avatar billede off-line Nybegynder
26. september 2005 - 13:15 #5
Du kan prøve følgende: Boot op på din Windows XP. Når du får mulighederne mellem
repair og install, vælger du install. Windows CDén finder nu ud af, at der allerede
findes en XP på HD og spør dig om du vil reparere den, og det trykker du ja til.
Avatar billede off-line Nybegynder
26. september 2005 - 13:18 #6
gratis - du var bare hurtigere.
Avatar billede quicksilver Nybegynder
26. september 2005 - 14:21 #7
Kunne man måske afinstallere diverse hardware under enhedshåndtering på den gamle PC - derefter sætte den i den nye og lade den finde den nye hardware??
Avatar billede james_t_dk Juniormester
26. september 2005 - 15:09 #8
quick silver>> Både ja og nej.... For du kan jo ikke afinstallere dit motherboard og dets drivere. Og det er næsten helt sikkert der dit problem er! Kan du starte maskinen op i safemode?
Avatar billede quicksilver Nybegynder
27. september 2005 - 08:15 #9
Det er ligegyldigt om jeg starter i safemode eller andet
Avatar billede hcma Novice
28. september 2005 - 15:20 #10
quicksilver >>  prøv først det som gratis foreslog (det virker som regel)
og så noget helt andet:
du lægger svar ( svar = mulig løsning / løsningen )
prøv at læse dette: http://expfaq.1go.dk/?id=3#behandling_af_svar

og gider du ikke lige tage et kig på disse åbne spørgsmål og se om ikke nogle af dem kan lukkes ;o)
http://exp.dk/list.phtml?spm_creator=quicksilver&status_1=on&status_2=on&status_3=on&status_4=on
Avatar billede johnstigers Seniormester
30. september 2005 - 11:39 #11
Gør som gratis sagde med en repair, tag så back up af det du vil gemme, og lav så en ren installation.
En repair på nyt hardware er ikke lig med en stabil maskine - men det vil virke...