Avatar billede seba0124 Nybegynder
24. september 2005 - 01:01 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Trådløst netværk

Hej Alle.

Jeg har en bærbar der simpelthen ikke gider logge sig på vores trådløse netværk! Min far's bærbar har derimod ingen problemer overhoved så derfor skriver jeg her i håb om hjælp.

Min computer har ingen problemer med at finde netværket, problemet ligger tilgengæld i at logge på det. Jeg taster koden og min computer siger "henter netværksadresse". Herefter skulle den meget gerne sige noget i stil med "forbindelse oprettet", men denne besked dukker bare ikke op! I stedet bliver den bare ved med at stå og søge efter netværksadressen.

Det skal lige siges at jeg også bruger computeren i skolen, hvor den ingen problemer har med at logge på overhoved! Derfor kan jeg ikke forestille mig at mine instillinger på en eller anden måde skulle være forkerte. Eller er der rent faktisk noget jeg skal rette på?

Håber der sidder nogen kloge hoveder et sted derude med nogle gode forslag til at løse problemet.

På forhånd tak

Seba0124
Avatar billede svj Nybegynder
24. september 2005 - 02:22 #1
Hello,

Der er umiddelbart 3 fejlmuligheder:

1) Windows er forvirret:
Prøv at fjerne alle foretrukne netværk. Genstart evt. Din PC skal iøvrigt genstartes fra tid til anden. Længere tids brug af dvale funktionen kan let slå driverne til netværket ud af kurs.

2) Dårlig signalkvalitet:
Prøv at gå tættere på og slå evt. strømstyring fra på netkortet.

3) Netværket understøtter ikke mere end een klient.
Måske kan dit netværk kun uddele een netværksaddresse via DHCP. Det kan f.eks. være tilfældet hvis du ikke har sat ekstra udstyr op mellem din internetudbyder og dit trådløse accesspoint. Du skal bruge en router med NAT+DHCP server for at få mere end een netværksadresse ad gangen.
Avatar billede peet49 Nybegynder
24. september 2005 - 08:41 #2
Du har sat den op til automatisk, at hente ny IP?
Avatar billede johnstigers Seniormester
24. september 2005 - 10:29 #3
http://www.eksperten.dk/list.phtml?spm_creator=seba0124&status_1=on&status_2=on&status_3=on&status_4=on

Brugeren her følger ikke op på sine spørgsmål eller afslutter dem.
Avatar billede dragonknight Juniormester
24. september 2005 - 17:40 #4
Det var da træls  :-)
Avatar billede seba0124 Nybegynder
24. september 2005 - 18:22 #5
Jo jo følger skam med på mit eget spørgsmål! Vi skulle angiveligt have plads til flere end kun én på vores trådløse netværk.. Mener ikke jeg har sat den til at finde en automatisk IP adresse. Kan det måske løse problemet?
Avatar billede johnstigers Seniormester
24. september 2005 - 19:10 #6
"Kommentar: seba0124
24/09-2005 18:22:02 Jo jo følger skam med på mit eget spørgsmål!"

HUH?
http://www.eksperten.dk/spm/624224 - Kommentar: kalp
08/06-2005 21:03:42 - og så døde spørgsmålet...

http://www.eksperten.dk/spm/625046 - ingen seriøse indlæg og ikke oprettet igen = problemet må være løst...

seba0124> prøv igen...
Avatar billede peet49 Nybegynder
24. september 2005 - 19:36 #7
Avatar billede svj Nybegynder
25. september 2005 - 10:08 #8
Hej,

Det kniber med at huske nøjagtigt hvodan window opfører sig når den trådløse forbindelse er kørende. Windows skriver normalt "Henter netværksadresse" når den trådløse forbindelse er kørende. Men hvorvidt det er tilfældet både når der benyttes fast IP adresse og når der benyttes dynamisk adresse (DHCP) er jeg i tvivl om.

Kig engang på din fars PC. Er den sat til at hente addresen automatisk? Din PC skal ha' samme indstilling som hans.

Hvis du bruger trådløst netværk uden problemer andre steder tror jeg at problemet bunder i at netværket kun æder en pc ad gangen. Det kan der være 2 årsager til:

1) Du har ingen router med DHCP server og din internetudbyder uddeler kun 1 IP adresse.

2) Dit trådløse accesspoint er sat op til MAC filtrering og tillader kun din fars MAC adresse.

Hvis du fortæller hvilken internetudbyder du har og evt. hvilket udstyr der er stillet op (både udbyderens og jeres eget) kan jeg lettere hjælpe.

/Søren