Avatar billede svj Nybegynder
22. september 2005 - 21:52 Der er 3 kommentarer og
2 løsninger

Pris på RAM til notebook

Hej,

Jeg har netop forhørt mig på 1GB RAM moduler til min Dell inspiron 510M. Dell og andre anbefaler RAM af typen KTD-INSP5150/1G, 1GB Module  á    1.945,- pr. stk. (incl. moms). Prisen lyder helt hen i vejret. Det må da kunne gøres meget billigere. Nogen forslag?

/Søren
Avatar billede venturer Nybegynder
22. september 2005 - 21:58 #1
Der er faktisk mange der ligger i det prisleje. Ram til laptops er generelt dyere end "almindeligt" ram.
1GB moduler er desuden OGSÅ lidt dyere end f.eks. 2x512MB. :)

Dog kan det godt gøres billigere end hvad Dell foreslår.
Kig f.eks. på noget Cosair Value:
http://www.edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=120248

eller gode Kingston:
http://www.edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=98448

Du skal dog lige være opmærksom på om det er PC2700 eller PC3200 OG om der er DDR eller DDR2 du skal have fat i.
Avatar billede strych9 Praktikant
22. september 2005 - 22:22 #3
Husk at hvis du køber noget andet RAM end det Dell anbefaler og det ikke virker, så får du hurtigt besked på at pakke dig væk af deres supportere.... Sørg for at have en retur-aftale på skidtet.
Avatar billede svj Nybegynder
24. september 2005 - 02:11 #4
Den originale ram beskrives som "512MB 333MHz DDR RAM (2x256MB)". Har jeg ret i at de 333MHz angiver bushastighed? Svarer 333Mhz til PC2700? Vil jeg iøvrigt få noget ud af at vælge hurtigere ram?

Systeminfo siger
Intel Pentium M
1400MHz
587MHz, 512MB RAM
Avatar billede strych9 Praktikant
24. september 2005 - 03:26 #5
> Har jeg ret i at de 333MHz angiver bushastighed?
-Nej, den vil være 166MHz

> Svarer 333Mhz til PC2700?
-Ja

> Vil jeg iøvrigt få noget ud af at vælge hurtigere ram?
-Nej, med overvejende sandsynelighed ikke.