Avatar billede jcah Nybegynder
21. september 2005 - 16:01 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Rum booking u. mysql

Hej herinde,

Jeg ved ikke om dette overhovedet kan lade sig gøre. Men ville meget gerne have en yderst simpelt rum bookingssystem.
Der skel helst være unden mysql. Det behøver ikke have de store instillingsmuligheder.
Der skal bare være mulighed at for at booke 1 eller 2 rum (uafhængigt af hinanden) med en kalender m. timer og dage.

Håber det kan lade sig gøre - hvis ikke, ja så er det surt :(
Avatar billede net-base.dk Nybegynder
21. september 2005 - 16:10 #1
Det er skam ik noget problem at lave...

Men du kommer jo nok ikke uden om at du nok skal bruge noget mysql database...

Er det til noget firma eller privat brug?
Avatar billede net-base.dk Nybegynder
21. september 2005 - 16:11 #2
Ja det kan laves med en txt fil, men det er sgu langt nemmere at lave med en mysql database
Avatar billede jcah Nybegynder
21. september 2005 - 16:30 #3
Det er til en forening - hvilket jo er privat. Vi har 2 mødelokaler, som man gerne skulle kunne booke.

Jeg vil meget gerne undgå mysql - så hvis det kan lade sig gøre med en txt fil ville det være super.
Det skal siges jeg har søgt en hel på nettet, men uden held. Dog er jeg stødt på mrbs - som ligesom er en nødløsning, hvis det skal være med mysql.
Min erfaring indenfor php (er staig) meget begrænset (men arbejder på det), og det skal derfor også være forholdvis let at sætte op - så hvis det er alt for kompliceret at have med en txt fil at gøre, er det jo nok heller ikke en mulighed... endnu ;)
Avatar billede net-base.dk Nybegynder
21. september 2005 - 21:28 #4
har aldrig prøvet at lave et system som bruger en  txt fil til at indeholde alle data. men kan lade sig gøre ved jeg... men nok ikke særlig nemt kunne jeg tænke mig.
Avatar billede jcah Nybegynder
22. september 2005 - 09:07 #5
Ok - så må jeg jo nok desværre droppe den idé... øv.
Man kunne så spørge om der findens en helt 3 metode... men det er jo nok et nyt spørgsmål.
Men godt lige at få de afklaret.
Avatar billede net-base.dk Nybegynder
23. september 2005 - 09:29 #6
Det ved jeg faktisk ikke, har aldrig brugt andet end mysql til at genne data i... det er klart det nemmeste... må man spørge hvorfor det ikke må være med mysql?
Avatar billede jcah Nybegynder
23. september 2005 - 13:54 #7
Selvfølgelig - det er fordi det er til en forening, der ikke har nogen penge, og derfor købt et billigt webhotel hos unoeuro - og de tilbyder kun 1 database (ekstra koster 50 kr) og bliver brugt til et forum.
Men det kan være vi bliver nødt til at købe en ekstra mysql...
Avatar billede jcah Nybegynder
16. oktober 2005 - 10:32 #8
lukket