Avatar billede galloe Nybegynder
16. april 2001 - 17:35 Der er 2 løsninger

System 8.6 på imac 233.

Hej.

Jeg kan ikke få opdateret min imac 233 MHz fra system 8.51 til 8.6. Hver gang jeg prøver dør tastaturet. Jeg kan godt installere 8.6, og det glade OS ansigt viser også 8.6, men tataturet er fuldstændigt dødt når jeg er startet helt op. Har du hørt om ligende vil jeg blive meget glad.
Hej
Avatar billede hoejrup Nybegynder
16. april 2001 - 17:49 #1
Først kan du prøve at zappe pram under opstart

alt + æble + p + r

Derefter trykker du på Æbletast + alt for genopbygning af skrivebordet.

En anden mulighed:

Desktop Printing extension and Mac OS 8.6 The Desktop Printing extension is incompatible with Mac OS 8.6. It  may cause your computer to freeze when starting up. Restart with the shift key held down and remove the file from the Extensions folder, then restart.

/per
Avatar billede egonspock Seniormester
16. april 2001 - 23:15 #2
Der er sikkert et program i dine start-emner i systemfolderen, eller en 3-parts udvidelse eller kontrolpanel, der skal opdateres før at det virker. Du kan sikkert starte når du holder skift-tasten nede under opstart, og kan så slå de ting fra der ikke er fra Apple. Jeg mener at du faktisk kan holde mellemrumstangenten nede og få udvidelseskontrolpanelet frem fra starten og så vælge et af Apple-sættene, for derefter at finde frem til den udvidelse der skal opdateres, måske ATM?

Det er i øvrigt nødvendigt at give alle dine programmer en smule mere RAM i 8.6, bare 300 kB, men computeren bliver også mere stabil af det.