Avatar billede domaz.dk Novice
20. september 2005 - 16:30 Der er 6 kommentarer og
3 løsninger

reklame feedback

Jeg vil gerne have noget feedback på en reklame idé  jeg har og overvejer at få trykt i A5 størrelse.

Selve kvalitetten bliver lavet om 300dpi hvis den skal trykkes.

http://www.a-web.dk/banner_800x600.jpg

Noget konstruktivt kritik ville være lækkert.

evt.
Hvad kan laves bedre?
Passer farvevalget fint?
Ville der være nogle ulæmper ved at få det trykt?
Kommer budskabet godt nok frem...?
Avatar billede n!nja Nybegynder
20. september 2005 - 16:42 #1
Jeg mener at dit logo og din overskrift, bør holde venstrekant med din brødtekst.

Personligt havde jeg svært ved at se, at dem grå "plamage" under manden, var hans skygge og ikke en "pøl" et-eller-andet.

Teksten er ok - men kunne godt bruge et komma hist og pist.

/N!NJA
Avatar billede triple-x Nybegynder
20. september 2005 - 16:50 #2
din mand er alt alt alt for dårlig kvalitet :)

Farverne synes jeg er meget mørke, men det er nok en smags sag.

Synes enten du skal rykke dit logo ind så det følger resten af teksten som ninja nævner, eller lave den noget mere spændende, ( en slags logo istedet for en tekst )

i slutningen synes jeg der bør stå eller ring på istedet for bare eller.
Avatar billede le_bon Nybegynder
20. september 2005 - 16:53 #3
Jeg kunne godt tænke mig at vide hvor plakaten skal hænge. Det er vigtig information i forhold til at kunne give konstruktiv kritik.

Som n!nja skriver, skal venstre margin holdes hele vejen, eller også skal man ikke kunne være i tvivl om, om det er meningen de skal flugte eller ej.

Jeg syntes at farverne er enormt kedelige, det ligner et dørskilt på en kontor til en mellemleder i Glumsø Kommune. - Tungt og gråt.

Hvad synboliserer træmanden i forhold til din virksomhed? Jeg er ikke helt med.

Har du overvejet at lave et logo? I mine øjne er plakaten bare et foto med noget tekst, jeg ville aldrig stoppe op og læse teksten. Du mangler noget blikfang, noget gang i den....dermed ikke sagt at du skal i gang med alle regnbuens selvlysende 80'er-farver, men under alle omstændigheder nogle frikere farver.

Håber du kan bruge mine kommentarer til noget.

c",)
Avatar billede domaz.dk Novice
20. september 2005 - 16:54 #4
takker indtil videre... :)

hmm, er det selve kvalitetten på 'manden' eller er det udskæringen på den...?
Avatar billede le_bon Nybegynder
20. september 2005 - 16:54 #5
frikere = friskere
Avatar billede domaz.dk Novice
20. september 2005 - 16:56 #6
ja det kan jeg bestemt le_bon... tror jeg må lige lave det om fra bunden... det var nu tiltænkt som en lidt anden form for brev-reklame / visit-reklame til evt. kunder...
Avatar billede triple-x Nybegynder
20. september 2005 - 17:02 #7
manden er både dårlig kvalitet og ikke så velykket skåret ud, som ninja er inde på så ligner det ikke en skygge i bunden. Det er der 2 grunde til, den er meget hård i kanten,  plus du har givet manden en ny skygge i photoshop. Det hænger ikke sammen.

Du vil hurtig finde ud af hvis du smider manden op i 300 dpi og du ikke har ham i bedre kvalitet, at han bliver fuldstændig dårlig.
Avatar billede djmoose Nybegynder
20. september 2005 - 18:14 #8
Jeg har mit eget reklamebureau, så hermed lidt kritik herfra:

1) Dit arbejde ser meget hjemmelavet ud.
2) Der er for meget tekst og ingen overskrift der fanger en
3) Symbolisere manden i det hele taget noget (fremstår som fyld)
4) Et mobilnr. opfattes negativt, når andet ikke fremstår
5) Skalering mht. afstande til kante og de 2 tekster
6) ...for alle. For stor målgrupper, opfattes negativt
7) Teksten skal igennem korrekturlæsning (savner også spændende tekst, zzzzz)

Der er flere ting, men vigtigst er at definere sin målgruppe, og konkludere sine mål med kampagnen. Du skriver hvis du vil have et nyt layout
Avatar billede domaz.dk Novice
20. september 2005 - 19:32 #9
hehe... kan se der er mange ting man skal tænke på når det kommer til en lille reklame... men har fået en masse nyttig info fra jer som jeg kan arbejde på..

Mange tak for den gode kritik :)

djmoose: du må da gerne skrive et link til din hjemmeside, så vil jeg da tænke over det ;)