Avatar billede leha123 Nybegynder
19. september 2005 - 19:57 Der er 14 kommentarer og
1 løsning

trådløst netværk

halløjsa herinde

har købt bærbar puter og vil gerne have noget internet, det skal være sådan at jeg kan komme døgnet rundt, hvad vil i forslå og hvad er ca prisen??
Avatar billede majsmarken Nybegynder
19. september 2005 - 20:23 #1
... hvilket system har du NU ind i huset ?
Avatar billede leha123 Nybegynder
19. september 2005 - 20:43 #2
jeg har ik noget, men kan man ik bare købe noget trådløst net og så koble til bærbaren.

Eller der det mulig at oprette en forbindelse hos mine forældre (min forældre har tdc), så de har deres egen linje og jeg har min egen, så hvor jeg en er i landet kan komme på??

har ik så meget vinden om det :-)
Avatar billede majsmarken Nybegynder
20. september 2005 - 19:51 #3
"købe noget trådløst net..." Hmmm...

Du skal under alle omstændigheder ha' en "sender" box - en såkaldt Access Point (AP) som du kopler til din existerende forbindelse...
Og så skal din bærbare putter (der formegentlig HAR trådløs modtager? - fremgår ikke af dit spm.) være i nærheden af denne AP. Typisk max 20-50 meter...

Flere eksempler:
http://edbpriser.dk/Listproducts.asp?ID=67&Parent=&Producent=0&Rating=0&Max=&Soegeord=&Direction135=2&Sorted135=&Equal138=&Equal140=&Equal643=&Check134=656&Check134=655&Equal543=&Submit.x=22&Submit.y=1

Jeg har selv denne AP som "sender": http://www.itbutikken.dk/i/52987/1.htm

Skal du vide mere eller hyr ?

Prøver at finde nogle guides ?
Avatar billede leha123 Nybegynder
20. september 2005 - 20:08 #4
det fuldt trådløst netværk med da jeg købte den. har købe entrådløs pakken med netkort og router så mangler en udbyder men har ik fastnet tlf. og vil ik have det, har heller ik kabeltv
Avatar billede leha123 Nybegynder
20. september 2005 - 20:31 #5
misforstod lige din kommentar, ret mig lige, det vil sige hvis jeg køber den AP som du linker til og så for fat på en udbyder så kan jeg komme på internettet uden fastnet tlf. og kabeltv
Avatar billede majsmarken Nybegynder
21. september 2005 - 10:51 #6
OK - du HAR så isenkrammet - der fremgik ikke liiiiige helt af dit oprindelige spm...

Den router du nævner ER altså en TRÅD 'sender-ting' ?

At finde/vælge en udbyder når du ikke har fastnettlf i huset - det er jo en helt anden sag...
Avatar billede majsmarken Nybegynder
21. september 2005 - 10:53 #7
Avatar billede leha123 Nybegynder
23. september 2005 - 15:15 #8
jeg har kigget på de sider du har henvist mig til og kan godt se at det ik lige bliver nemt at finden en udbyder, men troer jeg vælger at købe en Access Point og så kontakte cybercity og så høre hvad de kan tilbyde mig.
Avatar billede majsmarken Nybegynder
23. september 2005 - 18:25 #9
Hvad snakker du om ?

... jeg forstår at du HAR AP 'boxen' (Citat: ...entrådløs pakken med netkort og router ...) ?

Definér lige helt præcist hvilken 'isenkram' HAR købt...
Avatar billede majsmarken Nybegynder
23. september 2005 - 18:26 #10
... flere gang når man 'tilmelder' sig en ISP (internetudbyder) får man en færdig/klar router og/eller trådløs 'box' med i aftalen...
Avatar billede leha123 Nybegynder
26. september 2005 - 10:21 #11
troede at på de sider du henviste til var steder hvor jeg kunne finde en udbyder og så en ap

det jeg har købt er "topcom Wbr611" router samt et usb stik af samme navn til wireless network
Avatar billede majsmarken Nybegynder
26. september 2005 - 16:23 #12
[21/09-2005 10:53:53] - jeps - kontakt eks Cybercity og se/høre hvad de ka' tilbyde...
Avatar billede leha123 Nybegynder
26. september 2005 - 17:25 #13
oki det gør jeg, hvis det er det sidste jeg mangler så takker jeg for hjælpen
Avatar billede majsmarken Nybegynder
26. september 2005 - 17:43 #14
... vend gerne tilbage med hvad det helt endte med ... Når det er 'i hus' ...

Safe Surfing...
Avatar billede leha123 Nybegynder
26. september 2005 - 19:27 #15
det skal jeg nok men der går nok nogle mdr før det bliver til noget, skal lige have penge til det først:-)

men e nu engang tak for hjælpen