Avatar billede kildeby Nybegynder
19. september 2005 - 18:29 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

flere brugere på windows 2000 ?

Hvordan kan jeg oprette flere brugere med hver deres password på en maskine med styresystemet windows 2000 ? De skal dele programmerne, men gerne have deres eget område at gemme på. Kan der evt. laves tidsbegrænsning på passwordet ? så det fx. kun virker i en måned.
Avatar billede screem_brille Novice
19. september 2005 - 18:41 #1
ja, det kan det godt, oprettelse af brugere klares i kotrolpanelet -> bruger konti, adgangskode varighed ændres med lokal gruppe politik. (skriv mmc i kør -> filer -> tilføj snap-in find og tilføj lokal gruppe politik), men pas på med brugen af gruppe politikker, man kan nemt låse sig selv ude, hvis man ikke passer på *S*
Avatar billede kildeby Nybegynder
19. september 2005 - 18:56 #2
kan alle brugerne så gå ind i kontrolpanelet og ændre det eller kan jeg lave en "superbruger" hvor det kun er denne der har adgang til at ændre ?
Avatar billede screem_brille Novice
19. september 2005 - 19:29 #3
kommer helt og andeles an på hvordan du bruger gruppe politik, du kan godt sætte det sådan op at man ikke har adgang til kontrolpanelet, men pas nu på (ved godt jeg har skrevet det før, men ellers er det bare min skyld senere når du må reinstallere, fordi du har låst dig selv ude *GG*)
Avatar billede kildeby Nybegynder
19. september 2005 - 19:37 #4
det vil aldrig være din skyld - kun min egen. Kan jeg evt. styre det hele fra en anden computer med XP ? jeg mener så "pilfingre" overhovedet ikke har adgang til at ændre noget, - vil det kunne være med til at jeg ikke kommer til at lukke mig selv ude ?
Avatar billede screem_brille Novice
19. september 2005 - 22:29 #5
du kan godt sætte det ekstremt restiktivt op, så brugeren faktisk intet kan ændre, og nej du burde ikke selv blive berørt af det, dog kender jeg ikek meget til lokal politikker (er vandt tiln at arbejde emd dem på servere, men ikke som stand alone på workstations), så præcist hvordan de slår igennem , og hvordan man styrer hvilke brugere der er berørt skal jeg ikek kunne sige lige pt.
Avatar billede kildeby Nybegynder
21. september 2005 - 10:39 #6
tak for hjælpen screem_brille
Avatar billede screem_brille Novice
21. september 2005 - 10:48 #7
var så lidt ;)