Avatar billede soulraven Nybegynder
19. september 2005 - 14:37 Der er 3 kommentarer

Problemer med at se ZOPE externt

Hej, jeg har et problem med at se zope externt, jeg vil lige forklare opsætningen så det er nemmere at diagnosere problemet.

Zope er sat op på SUSE 9.3 og ligger på et netværk som er styret af IPCOP 1.30

Problemet er at jeg sagtens kan se zope serveren fra en lokal ip (fra en anden computer enda) men efter jeg har opsat portforward på (extern ip fra ipcop) på 5050 til lokalserverip:8080 kan jeg ikke se den eksternt, jeg har prøvet via en anden computer, og heller ikke der kan jeg se den.

Nogen forslag?
Avatar billede soulraven Nybegynder
19. september 2005 - 16:14 #1
Jeg har nu sat en apache2 server op og den har samme problem. kan ikke ses eksternt heller, så problemet må være firewall relateret.
Avatar billede planakim Nybegynder
19. oktober 2005 - 17:14 #2
det må det være. Kender ikke ip cop men det er ikke alle firewalls hvor forwarding og tilladelse til brug af en port følges ad.

Check at du har tilladt adgang udefra til port 5050 på routeren og til port 8080 på den interne ip og at at forwarding er sat korrekt.

Hvis reglerne for firewalen er svære at gennemskue kan du ved at rette i Zope conf sætte zop til at køre på 5050 så der bare skal forwardes fra 5050 eksternt til 5050 internt og tillades global adgang til 5050
Avatar billede soulraven Nybegynder
10. juni 2007 - 06:36 #3
Lukker lige tråden, da der er fundet en løsning.