Avatar billede mc_mukkel Nybegynder
19. september 2005 - 13:27 Der er 1 kommentar

Hjælp til iframes, som gemmer sig i oversigten(besøgte sider)

Hej.
Jeg har en hjemmeside hvor jeg har valgt at bruge et iframe.
På forsiden er der en knap(tekstlink) og et iframe ved navn: iframe.
Knappen er sat til at gå til "side2.php" i target "iframe" når man så trykker på linket, åbner "side2.php" ganske rigtigt i mit iframe. Problemet er så bare, at oppe i oversigten(alle besøgte sider i internet explorer) kan man så skrive ens hjemmeside ind igen, men nu viser den www.dinside.dk/side2.php som besøgt side, selvom det kun blev åbnet i Iframet! Det er selvfølgelig ikke meningen da jeg senere vil have "hemmeligt" indhold i iframet, sådan at man ikke kan gå ind i besøgte sider, eller oversigten, og se side2.php og alle andre sider der er blevet vist i iframet, da det bla. ødelægger designet, og man kan snyde på min side. man skal kunne klikke på linket så side2.php åbner i iframet, og den skal ikke blive gemt i oversigten eller besøgte sider. hva kan man gøre for at løse det problem? Jeg ved det kan lade sig gøre, for næsten alle andre hjemmesider der bruger iframes, har ikke det problem. Se f.eks på www.netstationen.dk, og arto.dk. Evt, kan javascript bruges(er ikke så god til det), eller en slags kode som gør at links og sider ikke bliver gemt i historikken. Det er vigtigt for min side at jeg bruger frames.

Håber nogle kan hjælpe mig.
Mvh Mikkel
Avatar billede mc_mukkel Nybegynder
19. september 2005 - 21:42 #1
Jeg tænkte også på, da det kun er pga sikkerheden jeg gør det, kan man så ikke lave en slags javescript eller anden form for kode som man indsætter på side2.php, sådan at siden tjekker om besøgende kommer fra et bestemt url(index.php), og hvis man ikke kommer fra den side via forsidens iframe, skal den navigere automatisk over til forsiden, sådan at hvis en besøgende går op i historikken og vælger side2.php, så skal den gå over til forsiden med det samme hvor designet er? og når så der bliver trykket på linket så skal den kunne vise side2.php i iframet fordi den ser at besøgende kommer ind på side2.php gennem index.php's iframe?
Håber i forstår!