Avatar billede mostcrazy Nybegynder
18. september 2005 - 15:18 Der er 5 kommentarer og
2 løsninger

Brevpapir som baggrund

Hej

Hvordan får jeg mit firma's brevpapir til at ligge som baggrund i en dokumentskabelon? Det skal samtidig være sådan at når dokumentet printes så skal baggrunden IKKE med, da formålet udelukkende er at give brugeren et indtryk af hvordan den endelige sideopsætning ser ud.

På forhånd tak
Avatar billede vejmand Juniormester
18. september 2005 - 15:29 #1
Du kan f.eks. scanne brevpapiret ind som et billede.
Herefter åbner du Word -> Formater -> Baggrund -> Effekter -> Billede -> Vælg det billede du lige har lavet.

Baggrunden printes ikke med.
Avatar billede mostcrazy Nybegynder
18. september 2005 - 15:34 #2
Er der nogen krav til størrelsen på billedet, altså om det skal være x antal px på den ene led, og y antal på den anden led?
Avatar billede vejmand Juniormester
18. september 2005 - 15:36 #3
Det ved jeg desværre ikke, du må prøve dig frem.  c",)
Avatar billede s_kjaer Praktikant
18. september 2005 - 18:13 #4
Billedet skal jo have samme forhold mellem længde og bredde som det papir det skal printes på. Hvis det er A4m´, er det 21 bred og 29,7 høj, så hvis billedet har har det forhold, kan du forstørre visningen i word til det fylder hele arket
Avatar billede mostcrazy Nybegynder
21. september 2005 - 22:53 #5
mjaa, men hvis jeg nu ændrer "zoom" så følger baggrunden ikke med, det er mere eller mindre også et must at den gør det
Avatar billede mostcrazy Nybegynder
08. oktober 2005 - 11:11 #6
smid et svar så får i lidt
Avatar billede vejmand Juniormester
08. oktober 2005 - 16:24 #7
Oki, kommer her.  c",)