Avatar billede human Nybegynder
16. september 2005 - 18:55 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

finde mac-adresse

Hejsa

Jeg sidder her med en bærbar computer som med et trådløst netkort. Sagen er den at den har fået nyt netkort og dermed også ny mac-adresse. Da jeg satte vores trådløse point op i sin tid skrev jeg alle adresserne ind.
Men nu kan jeg altså ikke finde det sted hvor jeg kan læse mac-adressen på netkortet i windows.

Er der en som kan fortælle mig hvor?
Avatar billede human Nybegynder
16. september 2005 - 18:56 #1
Den er forresten ikke på nettet, hvis det har nogen indflydelse.
Avatar billede nielle Nybegynder
16. september 2005 - 19:04 #2
I en DOS-boks skriver du:

ipconfig /all

Og så finder du den som "Fysisk adresse".
Avatar billede sjasendk Nybegynder
16. september 2005 - 19:04 #3
Du klikker på start g vælger kør/run. I feltet der kommer frem skriver du cmd og
trykker enter. I vinduet der åbner sig skriver du ipconfig /all og der kommer et par
forskellige oplysninger frem bla. fysiske addresse = mac-adresse
Avatar billede human Nybegynder
16. september 2005 - 19:05 #4
mange tak, tester lige om det virker senere i aften. Så hvis i bare smider et svar så er det godt.
Avatar billede nielle Nybegynder
16. september 2005 - 19:11 #5
Svar :^)
Avatar billede gratis Nybegynder
16. september 2005 - 20:04 #6
getmac , i en promt gør det osse...