Avatar billede re-flex Nybegynder
15. september 2005 - 13:30 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Windows Mobile 5 & TomTom Navigation

Jeg har 2 spørgsmål.

Spørgsmål 1:
Jeg ved at Microsoft har udgivet Windows Mobile 5 og det vil komme som opdateringer til visse PDA'er.

Lad os så sige, helt teoretisk, at ens PDA understøtter Windows Mobile 5 og man har en version af styresystemet liggende, vil det så være sikkert at installere det??

Nu har I jo nok gættet, at jeg har Windows Mobile 5 liggende og har en iPaq HX2110, hehe...

Spørgsmål 2:
Jeg har jo min iPaq HX2110, som jeg købte med Route 66 Navigate Scandinavia 2004, med til hørende Bluetooth GPS. Men jeg er ikke særligt tilfreds med softwaren.

Min GPS er en Leadtek Wireless GPS Reciever (Model: LR9537). Umiddelbart står der ikke noget på TomTom's hjemmeside, om at softwaren skal benyttes med en bestemt GPS modtager og min PDA understøttes af TomTom.

Hvis jeg installere TomTom Navigator 5, vil det så virke med min PDA og GPS??
Avatar billede annikadk Nybegynder
16. september 2005 - 04:30 #1
Det kan jo i princippet gå galt, men hvor ofte gør det det, hvis man gør som der står??
Det er meget vigtigt at PDAen ikke mister forbindelse til Viasync, løber tør for strøm, eller får en softreset når den gør det. men ellers??
Går noget galt risikerer du at det betyder en tur på værksted for egen regning, men ellers så er det forhåbenligt en glæde :)

"Har det liggende" = har købt det, eller "lånt" online?? Det sidste vil jeg klart ikke turde - både fordi det er ulovligt, og for hvem ved om det så også ER det der står?

Vedr. spr. 2 så har jeg ikke hørt om at en GPS ikke virker til andre programmer - altså ud over at TT havde nogle problemer i 5.0, men 5.01 eller hvad den hedder har rettet op på det. Så det bør virke.
Selv er jeg ikke TT-menneske, men Navigon-menneske, men det er jo meget forskelligt fra person til person.

Hvad er du itilfreds med i Route 66? (Har slet ikke selv prøvet den)
Avatar billede re-flex Nybegynder
16. september 2005 - 10:38 #2
Jeg har Windows Mobile 5 fra USA. Har en kammerat derover, hvis far arbejder i Microsoft, så kan skaffe en lovlig udgave gennem ham.

Jeg syntes Route 66 er meget begrænset. Der er kun 2D kort, ville gerne have 3D kort, og så syntes jeg den vælger nogle åndsvage ruter. Skulle engang hjem fra KBH, hvor jeg skulle ud på motorvejen. Istedet for jeg skulle fortsætte ligeud, så ville den ahve mig til at køre til højre, derefter venstre og så til højre igen, så jeg kom ud på samme vej som jeg kørte på i forvejen. Den rute som den foreslog var både en omvej, det var mindre veje, og det gav bare ikke mening. Havde sat den til korteste rute.

Her kan I se den rute den havde foreslået. Den blå stribe er den vejen jeg skulle, den røde stribe er den vej Route 66 foreslog.
http://www.x1-solutions.dk/kort.jpg

Og så kunne det være lækkert at se om andre programmer gjorde det samme. Men det er jo mange penge at give, bare for at se om fx TomTom eller Navigon ville foreslå en mere fornuftig rute.
Avatar billede re-flex Nybegynder
30. september 2005 - 10:47 #3
Tror ikke der sker mere i denne tråd, smider du evt. et svar, hvis du vil have point, ellers så lukker jeg bare spørgsmålet...
Avatar billede annikadk Nybegynder
30. september 2005 - 21:06 #4
Hovsa - havde misset tråden bagefter.
Den rute er da logisk ;)

3D bruger jeg ikke selv, brugte den ene "fugle"version på MIOmap, men er selv til 2D.

Det vil være sikkert nok at installere det - hvis du følger hvad de siger. Chancen er minimal som sagt.

Ingen af programmerne er 100% gode, de har alle deres fejl. Nu ved jeg ikke lige hvad navigon foreslår der, men håber da ikke den kan finde på det samme.
Du skal bla. se på hvilken der passer bedst til dig.
Avatar billede annikadk Nybegynder
30. september 2005 - 21:06 #5
og du tager forresten dem bare selv.
Avatar billede re-flex Nybegynder
03. oktober 2005 - 11:21 #6
Okay, har nu fået Navigon 5. Det virker en del bedre og GPS'en virker også. Dog er der et lille problem, ved ikke om du også har det problem, annikadk.

Når jeg køre, så virker det som om at min positions på GPS'en er en del bagefter min egentlige position. Ofte ser det ud som om at GPS'en er 30-40 meter bagefter, og jeg er da også et par gange kørt forbi den vej jeg skulle ned af, fordi jeg troede den først kom senere. Men idet jeg så drejer og køre langsomt, så springer GPS'en til den rigtigt positions, men kommer bagud igen.

Er der noget man kan gøre ved dette problem??
Avatar billede annikadk Nybegynder
03. oktober 2005 - 12:50 #7
Først - har du installeret updaten til v5.1?

http://navigon.com/site/int/en/service_support/download_center/category/9/device_type/pda
Husk!!! Backup.
Ved fra navigon-user.dk at nogle (det er dog 2210 kun så vidt jeg husker) har haft problemer efter deres update)

Næste er om du har .net-updaten?
http://www.navigon-user.dk/fusion_forum/viewthread.php?forum_id=12&thread_id=725

Mener at 5.1 retter det med at den er "bagefter".
Avatar billede re-flex Nybegynder
05. oktober 2005 - 18:52 #8
Okay, tak for svaret... Det hjalp at få 5.1 opdateringen installeret :)
Avatar billede re-flex Nybegynder
05. oktober 2005 - 18:52 #9
Svar/Lukket