Avatar billede amews_aj Nybegynder
14. september 2005 - 22:32 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Logge af skype og luk pc?

Kan man lave en funktion som logger af skype, og efterfølgende lukker computeren. Et lille program man kan tildele en genvejstast, eller bare et program der køres lige inden pc'en lukkes...

Problemet ligger i at hvis ikke skype logges af korrekt, vil status fra web plugin til skype (Jyve) ikke vise offline... Se her:
www.amews.dk/?page=kontakt

Hvis man lukker pc normalt, eller slukker internet, så siger den stadig online.

Det nytter ikke at lukke servicen, selve programmet skal lukkes enten ved højreklik - afslut, eller ved alm. log af.

Håber på hurtig hjælp
Avatar billede -bartfreak Nybegynder
15. september 2005 - 08:46 #1
Avatar billede amews_aj Nybegynder
15. september 2005 - 10:00 #2
Ikke umiddelbart....

Hvis jeg som sagt bare lukker pc'en så siger den stadig online. Den skal logge af skype og først derefter lukke pc'en.. Det nytter heller intet at lukke skype.exe servicen for så kan den ikke registrere den er logget af..
Avatar billede amews_aj Nybegynder
15. september 2005 - 12:41 #3
jeg kalder bare funktionen C:\Programmer\Skype\Skype.exe /shutdown via en genvej
så lukker skype korrekt.
Avatar billede morhen Nybegynder
07. juni 2007 - 12:18 #4
Hej

Jeg har også det beskrevne problem.
Er der ingen bedre løsning på dette problem?